بررسی تبلت s5e سامسونگ و شناخت ویژگی های متفاوت آن

بررسی تبلت s5e سامسونگ و شناخت ویژگی های متفاوت آن


منبع: آرگا

207

1398/6/12

18:34


شرکت سامسونگ تبلت ۱۰.۵ اینچی خود را با نام s5e به بازار عرضه کرده است که دارای ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی می باشد. در این مقاله به بررسی تبلت s5e می پردازیم تا با ویژگی های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

تبلت s5e سامسونگ با صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی یک تبلت اندرویدی بزرگ با کیفیت و زیباست که علاوه بر میان رده ای بودن قیمت مناسبی هم دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تبلت s5e و شناخت ویژگی های متفاوت آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

شناخت و بررسی تبلت s5e

دوربین تبلت

تبلت s5e یک نسخه ارزانتر از تبلت های پرچمدار سامسونگ با حاشیه ای باریک و صفحه نمایش  AMOLED جذاب است. این تبلت اندرویدی است و احتمالا بتواند جایگزین خوبی برای لب تاپ ها باشد. در این مقاله به بررسی تبلت s5e سامسونگ پرداخته می شود تا شما را با ویژگی های متفاوت آن آشنا سازیم.

بررسی طراحی تبلت s5e

جهت بررسی تبلت s5e ابتدا از لحاظ طراحی ان را مدنظر قرار دادم. طراحی این تبلت ۱۰.۵ اینچی تا اندازه ای جدید است، هر چند شباهت هایی با تبلت s4 نیز دارد. به طور کلی دارای طراحی مدرن و ظاهری بسیار شیک است. ویژگی کلیدی این تبلت میان رده، باریک و سبکتر بودن آن، نسبت به دیگر تبلت های ساخته شده شرکت سامسونگ است. بدنه فلزی با حاشیه ای باریک در کنار لبه های خمیده و ضخامت ۵.۵ میلی متری (با توجه به ابعاد ۵.۵*۱۶۰*۲۴۵میلی متر) آن را از دیگر تبلت ها متمایز می سازد. همچنین تبلت s5e با وزن ۴۰۰ گرم بسیار سبک بوده که حمل و نقل آن را راحتتر کرده و در استفاده طولانی مدت با آن، کمتر احساس خستگی نمی کنید. قاب پشت این تبلت آلومینیومی بوده که مقاومت خوبی در تماس با اشیای نوک تیز را دارد اما در طی زمان ممکن است بر روی آن خش ایجاد شود. بنابراین سعی کنید جهت محافظت از قاب پشتی حتما از کیف تبلت استفاده کنید. این تبلت دو مدل وای فای و ال تی ای دارد که مدل وای فای از اتصال سیم کارت پشتیبانی نمی کند اما مدل ال تی ای دارای امکان اتصال سیم کارت می باشد. هنگامی که از نمای پشتی به تبلت نگاه می کنید، دو نوار آنتنی که در لبه های فوقانی و زیرین قاب آن نصب است را می بینید که خیلی زیبا به نظر نمی رسند.

بررسی تبلت s5e

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت هم لنز دوربین اصلی دستگاه نصب شده است. وقتی از نمای روبرو به این محصول نگاه کنید، به سرعت متوجه باریک بودن حاشه های صفحه نمایش می شوید. زیر صفحه نمایش گوشی هیچ دکمه فیزیکینصب نشده و حاشیه های نمایشگر دستگاه به قدر باریک هستند که نسبت تصویر به بدنه ۸۱.۶ را ایجاد می کنند. به طور کلی در طراحی صفحه نمایش تبلت s5e توجه خاصی به ظرافت و زیبایی شده است. کلیدهای پاور،تنظیم صدا و شیار Micro SD در لبه سمت راست قاب تبلت نصب هستند و در لبه زیرین آن هم سوکت شارژ آن از نوع USBE Type C وجود دارد. نکته قابل توجه این که دکمه پاور تبلت s5e قابلیت اسکنر انگشت را دارد. که سرعت عملکرد این اسکنر خوب عنوان شده است و تقریبا ظرف ۱ ثانیه آنلاک نمایشگر را تکمیل می کند. تبلت دارای ۴ اسپیکر AKG است که به ترتیب در چهارگوشه قاب آن نصب هستند. این اسپیکرها تکنولوژی دالبی دارند که صدای استریوی بسیار با کیفیتی را به گوش کاربر می رسانند.تبلت از اتصال کیبورد و موس هم پشتیبانی می کند و کیبورد اختصاصی نیز دارد که متاسفانه به طور پیشفرض همراه با دستگاه عرضه نمی شود.

صفحه نمایشگر تبلت s5e

دوربین سلفی تبلت

در ادامه بررسی تبلت s5e به صفحه نمایشگر آن می رسیم. صفحه نمایش در این تبلت وضوح تصویر و شادابی مطلوبی دارد. همچنین از نوع Super AMOLED می باشد که ویژگی جالب این تبلت است. چرا که هزینه تولید پنل های Super AMOLED بالاست و عموما برای کاهش هزینه تولید در تبلت های با نمایشگر خیلی بزرگ از این نوع پنل ها استفاده نمی شود اما سامسونگ این تبلت را به نمایشگر ۱۰.۵ اینچی از نوع سوپر آمولد تجهیز کرده است. صفحه نمایش دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی ۲۸۷ppi را ارائه می دهد. که تراکم پیکسلی خوب و قابل قبولی برای صفحه نمایش یک تبلت ۱۰.۵ اینچی است. حاشیه های نمایشگر تبلت s5e  بسیار باریک است. به این ترتیب صفحه نمایش چیزی در حدود ۸۱.۴ درصد از کل مساحت پنل جلو آن را در برمی گیرد. با توجه به رزولوشن بالای نمایشگر، محتوای نمایش داده شده در آن شارپ بوده و نسبت تصویر عریض آن در کنار پشتبانی از قابلیت HDR، تماشای فیلم و سریال را لذت بخش می سازد. حداکثر روشنایی نمایشگر نیز در حدود ۴۵۲ نیت می باشد که حتی در زیر نور مستقیم خورشید هم مشکلی برای استفاده از آن نخواهید داشت. یکی از نقاط منفی این نمایشگر، تنظیم کردن روشنایی آن با تکنیک PWM است. که سبب می شود هنگام ایجاد تغییر در نور نمایشگر، پس زمینه را روشن و خاموش می کند که اگر فرکانس این عمل به حد کافی نباد ممکن است چشم کاربر را اذیت کند. در حالت کلی این مشکل تاثیر چندانی روی تجربه کاربری نخواهد داشت و  در حال حاضر تکنیکPWM روی اکثر نمایشگرهای اولد به کار گرفته می شود، که خاموش و روشن شدن نمایشگر در این تکنیک به چشم تمام کاربران قابل رویت نخواهد بود. در این تبلت هانند دیگر آمولدهای سامسونگ، می توان پروفایل های مختلف برای نمایشگر انتخاب کرد. در حالت Adaptive رنگ ها دارای شادابی بالایی هستند و میزان دمای رنگ ها متناسب با محتوای شما تنظیم می شوند. نمایشگر دارای تاخیر زمانی پایینی نز می باشد که سبب می شود رنگ های به نمایش گذاشته شده به سرعت تغییر کنند و هیچ سایه ای هنگام عوض شدن تصاویر دیده نشود.

سیستم عامل و نرم افزار تبلت s5e

 

اکنون قصد داریم تا از نظر نرم افزاری به بررسی تبلتs5e بپردازیم. این تبلت به طور پیشفرض دارای اندروید ۹ پای است. همچنین رابط کاربری one UI هم در آن نصب و راه اندازی شده است. به طور کلی می توان گفت که از نظر نم افزاری و سیستم عامل به روز است که ویژگی مثبت تبلت می باشد. بستر نرم افزاری عملکرد کاملا روانی دارد و در هنگام استفاده از آن و جستجو در منوهای مختلف با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی شوید. نصب و اجرای اپلیکیشن های مختلف یا حتی وبگردی نیز در این تبلت به راحتی صورت می گیرد. مهمترین ویژگی نرم افزاری این تبلت پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس می باشد. که این قابلیت محیطی دسکتاپ مانند را از رابط و بستر نرم افزاری ایجاد می کند. زمانی که یک موس و کیبورد به طور همزمان به تبلت s5e متصل است و از دستگاه در حالت DEX استفاده می کنید، احساس خواهید کرد که در حال کار با یک لپ تاپ ۱۰.۵ اینچی مجهز به سیستم عامل لینوکس یا ویندوز که صفحه نمایش لمسی دارد، هستید.

بررسی قدرت پردازشی تبلت s5e

این تبلت دارای تراشه اسنپدراگون ۶۷۰ کوالکام می باشد که تراشه ای ۱۰ نانومتری و جدید است.پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته ای بوده و شش هسته پردازشگر آن فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز را ارائه م کنند و دو هسته دیگر فرکانس ۲ گیگاهرتزی دارند. رم در این تبلت می تواند ظرفیت های ۴ و ۶ گیگابایتی داشته باشد و حافظه داخلی ان نیز دارای دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگا بایت است.

تبلت اندرویدی

تبلت s5e از چه دوربین اصلی و سلفی بهره می برد؟

در بررسی تبلت s5e ، پرداختن به ویژگی های دوربین آن نیز مهم است. لنز دوربین اصلی این تبلت ۱۳ مگا پیکسل است و دیافراگم f/2.0 دارد. فوکوس خودکار، عکسبرداری پانورما، HDR، و ضبط ویدیوهای ۴K با فریم ریت ۳۰ فرم در هر ثانیه ویژگی های اصلی دوربین تبلت هستند. همچنین دارای فلش LED نیز می باشد که در برخی شرایط جهت افزایش نور می توان از آن استفاده کرد. دوربین سلفی هم از یک لنز ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم f/2.0 دارد.

باتری و شارژ دهی

ظرفیت باتری این تبلت ۷۰۴۰ میلی آمپر است که اگر به طور عادی از آن استفاده کنید و زیاد اهل بازی نباشید یک بار شارژ باتری تقریبا ۱.۵ الی ۲ روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که تبلت دارای شارژر اختصاصی ۱۸ واتی است که امکان شارژ سریع باتری را فراهم می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو