هزینه ۶۷۵ میلیونی بنیاد فارابی برای چتر سینمای ایران و سفر مدیرانش به جشنواره کن

منبع: آی سینما

139

1398/6/14

01:38


هزینه ۶۷۵ میلیونی بنیاد فارابی برای چتر سینمای ایران و سفر مدیرانش به جشنواره کن

آی سینما: بنیاد سینمایی فارابی خلاصه عملکرد مالی خود در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸ را منتشر کرده که در آن موارد جالبی به چشم می‌خورد، از جمله هزینه ۶۷۵ میلیون تومانی برای برپایی چتر سینمای ایران در جشنواره کن و سفر مدیران و کارمندان این بنیاد به کن و پرداخت بودجه به برخی پروژه‌های سینمایی.

این گزارش عملکرد، پیوست‌هایی دارد که جزئیات هزینه‌ها را نشان می‌دهد. یکی از آنها با عنوان «حمایت از حضور در بازارهای جهانی» مبالغ صرف شده برای برپایی چتر سینمای ایران در بازار جشنواره کن ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

بر اساس این پیوست، مبلغ ۲۲۷ میلیون تومان برای برپایی چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن قید شده است. هزینه بسته‌های فرهنگی و بروشورهای ارسالی و… برای عرضه در چتر سینمای ایران بیش از ۸۵ میلیون تومان ذکر شده است. 

اما در ردیف دوم هزینه صرف شده برای سفر ۷ تن از مدیران و کارمندان بنیاد فارابی آمده که شامل «عوارض خروج، بیمه مسافرتی، بلیت، اقامت و کمک هزینه سفر» می‌شود و بیش از ۳۴۴ میلیون تومان از بودجه بنیاد فارابی صرف آن شده است. 

یعنی در مجموع بیش از ۶۷۵ میلیون تومان صرف برگزاری چتر سینمای ایران شده که نتیجه و خروجی آن مشخص نیست.

در پیوست شماره ۱ این گزارش عملکرد مبالغی که با عنوان «حمایت از تحقیق و نگارش فیلمنامه و تولید فیلمنامه سینمایی» از سوی بنیاد فارابی پرداخت شده، آمده است.

بیشترین مبلغ به بهرام توکلی و سعید ملکان برای فیلم «غلامرضا تختی» تحت عنوان مشارکت داده شده که قرارداد آن ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است اما بر اساس جدول پیوست با پرداخت ۲.۵ میلیارد تومان تسویه شده است.

در این پیوست همچنین مبالغی با عنوان «تحقیق و نگارش فیلمنامه» پرداخت شده است. به عنوان مثال برای پروژه‌ای به نام «هفت قانون خردمندی» که اپیزودیک است، بیژن میرباقری، نیما عباس‌پور و سیدنوید سیدعلی‌اکبری هریک قراردادی به مبلغ ۷۰ میلیون تومان با فارابی منعقد کرده‌اند. 

همچنین فارابی ۱۰۰ میلیون تومان در پروژه سینمایی «آنجا همان ساعت» ساخته سیروس الوند مشارکت کرده است.

پیوست شماره ۳ این گزارش عملکرد به اعزام سینماگران به جشنواره‌ها و مجامع بین‌المللی اختصاص دارد. رسول صدرعاملی برای شرکت در جشنواره فیلم مسکو برای نمایش فیلم «سال دوم دانشکده من» مبلغ ۷ میلیون تومان با عنوان «هزینه ویزا، کمک هزینه سفر و بیمه مسافرتی» دریافت کرده و با همین عنوان مازیار میری برای حضور فیلم «سارا و آیدا» در جشنواره فیلم‌های خانوادگی روسیه ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از فارابی کمک هزینه دریافت کرده است.

گزارش کامل عملکرد مالی بنیاد سینمایی فارابی را اینجا ببینید.

9410

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو