چهره ها و افراد مشهور متولد 15 شهریور

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 شهریور


منبع: ستاره

260

1398/6/14

02:46


پانزده شهریور سالروز تولد سه چهره هنری و ورزشی کشورمان یعنی تهمینه میلانی، سامان قدوس و عبدالجبار کاکایی است. در ادامه با این سه چهره شهریورماهی بیشتر آشنا می‌شویم.

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 شهریور


ستاره |
سرویس چهره‌ها -
از میان این سه نفر، سامان قدوس چهره‌ای آشنا برای فوتبال‌دوستان و تهمینه میلانی چهره‌ای آشنا برای هنردوستان بالاخص دوست‌داران سینماست. عبدالجبار کاکایی نیز با شعر‌های خود توجه علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی را به خود جلب کرده است.  

 

چهره ها و افراد مشهور متولد پانزده شهریور

در صورت تمایل به مطالعه درباره شخصی خاص، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. تهمینه میلانی
۲. عبدالجبار کاکایی
۳. سامان قدوس


تهمینه میلانی

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 شهریور


تهمینه میلانی متولد ۱۵ شهریور ۱۳۳۹ در تبریز، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان مطرح کشور است. در دوران دبیرستان بود که او از تبریز به تهران آمد و آنجا به ادامه تحصیل مشغول شد. اولین فعالیت او در زمینه فیلم سینمایی به منشی‌گری صحنه فیلم "خط قرمز" باز می‌گردد که در سال ۶۰ و به کارگردانی مسعود کیمیایی ساخته شد. او اولین فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما از سال ۶۸ و با کارگردانی فیلم "بچه‌های طلاق" آغاز کرد. از کار‌های مطرح تهمینه میلانی می‌توان به کارگردانی آثاری از جمله، "سوپراستار"، "آتش بس"، "دو زن" و "زن زیادی" اشاره کرد. او تا به امروز برای کارگردانی آثار خود ۸ جایزه داخلی و بین‌المللی دریافت کرده است. میلانی از جمله چهره‌های حامی حقوق زنان به‌حساب می‌آید و در فضای مجازی نیز تا کنون پست‌های فراوانی را در حمایت از زنان و نقد وضع کنونی جامعه در برخورد با زنان منتشر کرده است.


عبدالجبار کاکایی

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 شهریور


عبدالجبار کاکایی متولد پانزده شهریورماه سال ۴۲ در ایلام، شاعر و ترانه‌سرای ایران است. او تحصیلات خود را تا مقطع کاردانی زبان و ادبیات فارسی در دانش‌سرای تربیت معلم ادامه داد و در سال ۶۴ وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و توانست مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی دریافت کند. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد مرکز تهران دریافت نمود و در سال ۷۳ فارغ‌التحصیل شد. کاکایی تا کنون با خوانندگان مطرحی، چون محمد اصفهانی، سالار عقیلی، فریدون آسرایی رضا صادقی، حسام الدین سراج و... همکاری داشته و شاعر بسیاری از تیتراژ‌های سریال‌های تلویزیونی نیز بوده است.


سامان قدوس

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 شهریور


سامان قدوس متولد ۱۵ شهریورماه سال ۷۲ در مالمو سوئد، فوتبالیست ایرانی-سوئدی است. پدر و مادر سامان اصالتا دزفولی هستند و در دوران جنگ به سوئد مهاجرت کردند. سامان قدوس در سال ۹۶ و توسط کارلوس کیروش، مربی وقت تیم ملی فوتبال ایران، به تیم ملی دعوت شد. هرچند او از سوی تیم ملی فوتبال سوئد نیز دعوت شده بود، اما او دعوت کیروش را قبول کرد و به تیم ملی فوتبال ایران پیوست. سامان قدوست توانست در ۱۶ بازی که برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت ۲ گل به ثمر برساند. او در سال ۲۰۱۸ به عنوان برترین ورزشکار سال ۲۰۱۸ سوئد به انتخاب اتحادیه فوتبال سوئد انتخاب شد. سامان قدوس در حال حاضر بازیکن شناخته شده‌ای در قاره سبز و در لیگ سوئد و فرانسه به‌حساب می‌آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو