بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا در سال 2019 کدامند؟

بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا در سال 2019 کدامند؟


منبع: همگردی

237

1398/6/15

12:06


تمام سفرهایی که ما تجربه می کنیم، خاطرات بیاد ماندنی و فراموش نشدنی خلق می کنند، اما بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا اغلب اوقات بیشترین تاثیر و بیادماندنی ترین خاطره را از خود بر جای می گذارند. اگر شما هم از آن دسته عاشقان غذا و چشیدن طعم های جدید و جالب در بهترین مکان دنیا برای غذا خوردن هستید و دلتان می خواهد سفری مملو از غذاهای خوشمزه و طعم های فرا واقعی داشته باشید، با ما در مطلب بهترین مقاصد جهان برای غذا خوردن همراه باشید تا سفری هرچند کوتاه در دنیای طعم و رنگ های خارق العاده داشته باشیم.

 بهترین مقاصد جهان برای غذا خوردن

بانکوک، تایلند

سالیان سال است که شهر بانکوک در تایلند، بهشتی برای علاقمندان غذا به شمار می رود، چه غذای معمولی خیابانی آن را در نظر بگیریم و چه غذاهای آنچنانی در رستوران های شیک دارای ستاره میشلین. مواد اولیه تازه و ادویه جات اصیل از مهمترین دلایل خوش طعم بودن غذاهای تایلندی هستند، بنابراین قوه چشایی شما در مقابل فوران طعم ها که در چشیدن غذاهای محلی مختلف این شهر تجربه می کنید، به حالت انفجار در می آید. پیدا کردن تنها یک غذا برای چشیدن در این شهر که یکی از بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا بوده، بسیار سخت است، بنابراین غذای خاصی را معرفی نمی کنیم و دست شما را برای انتخاب باز می گذاریم.

بانکوک

سن سباستین، اسپانیا

کشور اسپانیا به طور کلی از کشورهایی به شمار می رود که غذاهای آن بسیار محبوب و مشهور هستند، اما شهر سن سباستین در این کشور، سطح جدید و بالاتری از غذاهای خوش طعم را به بازدیدکنندگان ارائه می کند. اگر به این شهر سفر می کنید، توصیه می کنیم رستوران های شیک دارای ستاره میشلین را نادیده بگیرید و به جای آن در یک تور پینکستو pinxto شرکت کنید. اگر می پرسید پینکستو pinxto چیست، باید بگوییم یکی از انواع تاپا (اسنک اسپانیایی) یا همان خوراکی های کوچک حاضری بسیار خوش طعم است که می تواند به عنوان مزه در کنار نوشیدنی صرف شود یا اینکه مجموع آن ها به عنوان یک ناهار یا شام کامل خورده شوند. به عاشقان گوشت نیز توصیه می کنیم، انواع ماهی نمکی، جگر چرب خشک شده، پنیر شیر گوسفند و ماهیچه آرامپز را در این شهر که یکی از بهترین مقاصد جهان برای غذا خوردن هست، نوش جان کنند.

سن سباستین

پورتلند، آمریکا

شهر پورتلند بهشتی برای عاشقان غذاهای دریایی به شمار می رود. این شهر که در سواحل اقیانوس اطلس Atlantic واقع شده، مرکز تجارت ماهیگیرانی است که جانوران دریایی تازه را از اقیانوس گرفته و برای فروش آورده اند. بیشتر کسانی که به این شهر سفر می کنند تنها با خوردن خرچنگ های مشهور این منطقه نیز راضی و خوشحال خواهند شد. اما اگر سه بار در روز خوردن خرچنگ کمی برایتان کسل کننده شد، می توانید صدف های محلی، خورشت غذاهای دریایی و سویچه را امتحان کنید.

پورتلند

زنگبار، تانزانیا

جزیره زنگبار که در نزدیکی سواحل آفریقای شرقی واقع شده، ظرفی مملو از انواع فرهنگ ها به شمار می رود. نتیجه آن هم این است که در این جزیره می توانید غذاهای بسیار منحصر به فرد و فوق العاده خوش طعم که ترکیبی بی نظیر از غذاهای بین المللی هستند را پیدا کنید. مواد اولیه و محصولات کشاورزی تازه بهمراه طعم ها و چاشنی های هندی، خاورمیانه ای و پرتعالی با هم ترکیب شده اند تا تجربه ای استثنایی از انواع غذاها و طعم ها را برای شما به وجود بیاورند. خوردن یک ناهار سنتی سواحیلی، یک روش ایده آل برای چشیدن تمامی طعم های این منطقه است. در سفر به این جزیره که بهترین مکان دنیا برای غذا خوردن هست، حتما برنج پخته شده به روش بریانی و کاری اختاپوس را که با یک سس شیرین تزئین می شود، امتحان کنید.

زنگبار

کاسکو، پرو

شهر کاسکو در کشور پرو چیزهای بسیار زیاد دیگری به غیر از ماچو پیچو Machu Picchu برای ارائه کردن دارد و یکی از آن ها غذای آن است. مردم این شهر به غذاهای خود بسیار افتخار می کنند و این عشق در مواد اولیه محلی، ادویه جات خاص و خوش طعم و تاثیرات غذاها از سبک اسپانیایی نهفته است. هیچ سفری به کاسکو بدون امتحان کردن غذای مشهور آن ها کای cuy (خوکچه هندی) امکان پذیر نیست. گوشت این غذا از جانوری به نام خوکچه هندی تهیه می شود و معمولا آن را به طور سنتی کباب یا سرخ می کنند. اگر به دنبال غذاهای متفاوت تری هستید، توصیه می کنیم از غرفه های غذا و خوراکی در هر یک از بازارهای سبزیجات محلی دیدن کنید. حتی می توانید در کلاس های آشپزی پروئی ثبت نام کنید تا طرز تهیه یک ناهار سنتی از گوشت سرخ شده بعلاوه سیب زمینی، خورشت مرغ و سبزیجات و تخم مرغ را یاد بگیرید. مواد اولیه اصلی این غذاها ممکن است ساده بنظر برسند، اما مطمئن باشید غذایی که می خورید، بسیار متفاوت و خاص است و اصلا ساده نیست.

کاسکو

دوربان، آفریقای جنوبی

اگر انواع ادویه و گوشت باربکیو شده دهان شما را آب میاندازد و هیچ نقطه دیگری به جز دوربان در آفریقای جنوبی پیدا نمی کنید که بتواند هوس شما به گوشت کباب شده پر ادویه را به طرز ایده آل ارضا کند. مردم آفریقای جنوبی در اصل باربکیو نمی کنند، آن ها برائی braii می کنند که یک نوع باربکیوی آفریقایی است. هر نوع گوشتی باشد، چه استیک، چه گوشت خوک، چه مرغ و چه سوسیس، آن ها آن را برائی braii می کنند. همچنین از ادویه جات خوشبو مانند زعفران، دارچین و فلفل در بسیاری از غذاهای خود استفاده می نمایند. نتیجه این است که در سفر به دوربان که یکی از بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا هست، غذاها و خورشت هایی نوش جان می کنید که تا سال ها طعم آن ها را از یاد نمی برید و همیشه هوس خوردن آن ها را خواهید داشت.

دوربان

توکیو، ژاپن

تقریبا همه سوشی دوست دارند، اما این غذا تنها دلیلی نیست که توصیه می کنیم حتما به توکیو سفر کنید. در حقیقت تمرکز این پاراگراف روی بازارهای شبانه شهر است که مملو از غذاها و اسنک های بسیار خوش طعم و ارزان هستند. کافیست در میان ردیف غرفه ها قدم بزنید تا با صدها گزینه برای انتخاب روبرو شوید. اگر می خواهید یک غذای خاص بخورید، با تاماگویاکی Tamagoyaki شروع کنید؛ املت ژاپنی شیرین و خوشمزه ای که اصلا غذای ساده ای نیست. سپس مانچیکاتسوی گوشت Beef Menchi-katsu بخورید که گوشت سرخ شده در روغن فراوان به حساب می آید. در نهایت، یک چای سبز ماچا Matcha بنوشید تا وعده غذایی خود را با چیزی شیرین در یکی از بهترین مقاصد جهان برای غذا خوردن تمام کرده باشید.

توکیو

بولونیا، ایتالیا

بولونیا همان شهری است که سس ماکارونی بولونیز bolognese در آن ابداع شده، بنابراین امکان نداشت آن را در فهرست بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا قرار ندهیم. بولونیا علاوه بر سس مشهورش، کانون غذاهای سنتی ایتالیایی نیز هست، مانند تورتلینی tortellini، مورتادلای سیر garlicky mortadella، پراسکیتوی نمکین salty prosciutto و پارمیجیانو رجیانو parmigiano reggiano. برای داشتن یک تجربه فوق العاده، شرکت در یک تور غذایی ایتالیایی بهترین روش برای طرفداران غذا خواهد بود که بتوانند تمامی غذاهای خوش طعم این منطقه را بچشند و امتحان کنند.

بولونیا

هانوی، ویتنام

هر سفری که به هانوی، پایتخت ویتنام داشته باشید، می بایست آن را با خوردن یک کاسه داغ از مشهورترین غذای این کشور شروع کنید؛ غذایی به نام فو Pho. وقتی یک شکم پر از این غذای نودلی خورشتی خوش طعم خوردید، می توانید روی غذاهای دیگر این شهر تمرکز کنید. غذای ویتنامی با طعم های متنوع و متعادل به مزاق گردشگران و بازدیدکنندگان خوش می آید. نزدیکی این کشور به اقیانوس بدین معنی است که غذای دریایی تازه مانند میگو، خرچنگ و صدف به وفور در آن یافت می شوند. توصیه می کنیم نم کوآ به Nem Cua Be یا چا کا Chả Cá را امتحان کنید. اگر دلتان غذایی می خواهد که هم ارزان و هم خوش طعم باشد، در بازارهای هانوی به گشت و گذار مشغول شوید و در آنجا ده ها فروشنده که در حال فروش محصولات محلی، برنج پیچیده شده در برگ موز و سیخ های گوشت هستند را پیدا کنید.

هانوی

کیتو، اکوادور

غذای اکوادوری کاملا سنتی بوده و قدمت بسیاری از غذاهای این کشور به جامعه اینکاها می رسد. امروزه بیشتر این غذاها تغییر کرده و مدرن تر شده اند. اگر به کیتو که بهترین مکان دنیا برای غذا خوردن هست، سفر می کنید، به شما توصیه می کنیم در یک کلاس آشپزی محلی و تور غذایی ثبت نام کنید تا از نزدیک نگاهی به چگونگی پخت غذاهای سنتی اکوادوری بیاندازید. فراموش نکنید حتما موز گریل شده حاوی موتزارلا و سویچه میگو را که بهمراه سیب زمینی سرخ کرده و پنیر سرو می شود، بچشید. غذای اکوادوری، ساده، غلیظ و بسیار خوشمزه است، این غذاها ممکن است در حال حاضر نادیده گرفته شوند، اما بزودی در تمام دنیا شناخته خواهند شد.

کیتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو