تماشا کنید: مصاحبه جدید وودی آلن درباره بایکوت شدن و جنبش Me Too

منبع: آی سینما

116

1398/6/16

05:34


تماشا کنید: مصاحبه جدید وودی آلن درباره بایکوت شدن و جنبش Me Too

آی سینما: وودی آلن فیلمساز سرشناس آمریکایی در مصاحبه جدیدی که به بهانه اکران فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» در فرانسه انجام داده، بار دیگر تاکید کرد او باید «نماد عینی» جنبش #MeToo می‌شد چون در سال‌های فعالیتش همان کارهایی را انجام داده که این جنبش حالا می‌خواهد به آنها دست یابد.

این کارگردان و نویسنده برنده جایزه اسکار از زمان مصاحبه دیلان فارو دخترخوانده سابقش که او را متهم به آزار جنسی کرد، از سوی رسانه‌ها و فعالان حقوق زنان تحت فشار است و حتی اکران فیلمش در آمریکا لغو شد.

بعد از این اتهامات، کمپانی آمازون قرارداد تولید چند فیلم با آلن را لغو کرد و چند بازیگر از همکاری با او ابراز پشیمانی کردند. دو روز پیش اسکارلت جوهانسن که در سه فیلم با این فیلمساز مشهور همکاری کرده، به دفاع از او برخاست که البته مورد سرزنش دیلان فارو قرار گرفت.

حالا در حالی که قرار است «یک روز بارانی در نیویورک» بدون نمایش در آمریکا در فرانسه روی پرده برود، او در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفته که اکران نشدن فیلمش در آمریکا مهم نیست و بار دیگر تاکید کرده او از سال‌ها پیش به حقوق برابر زنان و مردان شاغل در سینما اهمیت داده است.

او همچنین تاکید کرده حتی اگر بایکوت شود و هیچکس روی کارهایش سرمایه گذاری نکند یا کتاب‌هایش را چاپ نکند، او باز هم به نوشتن ادامه خواهد داد. اخیرا فاش شد که ناشران بزرگ آمریکایی حاضر نشدند جلد جدید خاطرات وودی آلن را منتشر کنند

بخش‌هایی از گفت‌وگوی وودی آلن را با زیرنویس فارسی ببینید.

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو