ییلاق دیلمان کجاست ؟

ییلاق دیلمان کجاست ؟


منبع: تاپ تراول

193

1398/6/16

14:05


خرید بلیط هواپیما

ییلاق دیلمان | منطقه ای دنج برای تفرج های خانوادگی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گیلان درباره منطقه ای بکر بنام ییلاق دیلمان که تفرجگاهی خانوادگی در استان گیلان است سخن خواهیم گفت در ادامه با تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره این منطقه ای دنج بدانید.


  تبلیغات   

          جایگاه تبلیغات متنی


شمال ایران یکی از مناطقی است که سالانه افراد بسیار زیادی از آن دیدن می‌کنند. بسیاری از مردم ایران در تعطیلات تابستان یا در تعطیلات دو یا سه روزه ماه‌های مختلف به شمال کشور و مناطق سرسبز آن سفر می‌کنند تا چند روزی را در محیطی زیبا و آب و هوایی خوب سپری کنند. یکی از این مناطقی که مورد توجه افراد زیادی قرار دارد، شهر دیلمان از سیاهکل است


مقالات بیشتر درباره گیلان بخوانید :


دیلمان شهری است در شهرستان سیاهکل استان گیلان قرار دارد که در شمال ایران واقع شده‌ است .  دیلمان در گذشته مرکز برخاستن بسیاری از بزرگان تاریخ و حکومت های کبیر ، همانند آل بویه،آل زیار و…. بوده است. مردم دیلمان به زبان گیلکی سخن میگویند. دیلمی، یک گویش از زبان گیلکی است و این گویش به دلیل محیط، اصیل تر از گیلک های دیگر مانده است نام دیلمان ترکیبی است از سه پاره واژه دیل و ام و ان. دیل به معنی جایی است که در آن دام نگه می‌دارند و ام پسوند نمایشگر ارتفاع و بلندی است و ان پسوند مکان. در نتیجه معنی این ترکیب جای بلند نگهدارندگاه دام است و در حقیقت دیلمان سرزمین بلندی است که در آن دامداری می‌گردد.

ییلاق دیلمان

چگونه به دیلمان برویم ؟

برای رفتن به منطقه دیل مان باید از شهر رشت مسیری ۴۲ کیلومتری را به سمتلاهیجان بروید، از آنجا پس از ۱۵ کیلومتر به سیاهکل می رسید. از سیاهکل مسیری پرپیچ و خم و ۴۵ کیلومتری در پیش رو دارید که شما را به این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا می رساند. مهر استوانه ای کشف شده در دیلمان که برای سه هزار سال پیش از میلاد است نشان می دهد که قدمت این منطقه به ۵ هزار سال قبل برمی گردد. آب و هوای دیلمان مثل بیشتر شهرهای شمال، مرطوب و بارانی است اما چون در ناحیه کوهستانی است آب و هوایش در بیشتر روزهای سال سرد است.

جاذبه های دیدنی دیلمان

دشت شقایق دیلمان

دشتی از شقایق های قرمز در فصل بهار به فاصله ۶ کیلومتری شرق دیلمان می توانید ببینید.

ییلاق دیلمان

کوه درفک

کوه درفک در غرب دیلمان مکان مناسب برای علاقه مندان به کوهنوردی و غارنوردی است. جالب است بدانید در بالای این کوه دو غار وجود دارد که هرکدام منحصر به فرد و جالب هستند.

ییلاق دیلمان

آبشار لونک

برای دیدن آبشار لونک باید در جاده این ییلاق به ۲۵ کیلومتری این منطقه که رسیدید شاهد دیدن ماشین های پارک شده در کنار جاده خواهید بود که نشان از وجود آبشار لونک که بالای آن اگر بروید جنگلی سرسبز و تفرجگاه های عالی خواهید دید.

ییلاق دیلمان

دشت سوسن چلچراغ

اگر دیدن منظره دشتی از گل ها همیشه آرزوی شما بوده، در ماه خرداد از دیلمان حدود یک ساعت به سمت جنوب بروید تا به روستای داماش برسید در این روستا دشتی از سوسن چلچراغ در انتظار شماست تا ساعتی به تماشای گل هایش بنشینید و لحظاتی بینظیر را تجربه کنید.

قلعه و برج گرمابر

پس از دیدن این همه منظره طبیعی خوب است سری هم به جاذبه های تاریخی بزنید، در نزدیکی روستای گرمابر قلعه و برجی قرار دارد که بخش پایینی آن با سنگ های صیقل داده شده و بخش بالایی آن با خشت خام درست شده است. قدمت این بنا که امروز فقط برج دیدبانی آن باقی مانده به دوران قبل از اسلام برمی گردد.

کاروانسرای تی تی

در مسیر دیلمان کاروانسرایی تاریخی به نام تی تی خانم وجود دارد که از سنگ و ملات ساروج درست شده و گنبدی آجری هم روی آن قرار داده شده است. این محل که در مسیر اصلی لاهیجان به دیلمان است در گذشته محل توقف کاروانیان بوده است.

ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان

  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت دندان | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو