شهر بالی و سفر به آن

شهر بالی و سفر به آن


منبع: نمکستان

237

1398/6/16

15:10


جالب است بدانید که اندونزی از بزرگترین کشورهای مسلمان جهان به حساب می‌آید و ورود اسلام به این منطقه از سال ‌های نخست قمری آغاز شده است. اندونزی با جاذبه‌های متعدد و منحصر به فردی که دارد، می تواند سفری متفاوت و جذاب را برای شما رقم بزند‌. پایتخت این کشور جاکارتا و معروف ترین جزایر آن  بالی است. با وجود جزایر متعدد در این منطقه اغلب مردم با شنیدن نام اندونزی به یاد بالی می‌افتند. بالی یکی از جزایر منحصر به فرد این منطقه و مکانی بی نظیر برای انتخاب تور مسافرتی است.

در ادامه قصد داریم به معرفی تور بالی و جزئیات آن بپردازیم.

معرفی شهر بالی

بالی جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان در بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی اندونزی است.

بالی که به جزیره خدایان معروف است، یکی از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌آید.

این استان شامل جزیره اصلی بالی و جزایر پنیدا، نوسا، لمبونگان و… می باشد.

با یک برنامه ریزی خوب و  انتخاب تور مناسب می توان بالی را در ۴ یا ۵ روز به بهترین نحو گشت و از عکس های متنوع و متعدد آن لذت برد.

شهر بالی و سفر به آن

اطلاعات در مورد شهر بالی

با توجه به اینکه جزیره بالی دو اقیانوس آرام و هند را به هم متصل می کند، شرایط آب و هوایی متفاوت برای این منطقه ایجاد می کند. این خصلت باعث شده که بالی همانند سایر جزایر اندونزی جزیره ای منحصر به فرد باشد و در لیست برترین مقاصد توریستی جهان قرار بگیرد.

بالی از لحاظ آتشفشانی فعال بوده و دارای خاک ‌های حاصلخیزی برای کشاورزی است.

در حالی که در جنوب خط استوا بین جاوه و لومبوک قرار گرفته است، دارای فاصله هوایی دو ساعته تا جاکارتا می باشد. این فاصله تا تهران با محاسبه فاصله بین پروازی تا کوالالامپور، دوحه و سنگاپور حدود ۱۵ ساعت می باشد.

لازم است بدانید که بالی دارای تورهای اختصاصی یک روزه می باشد که طرفداران زیادی دارد. همچنین دارای تورهای دوچرخه سواری است که طرفداران خاص خود را دارد. شما می توانید با استفاده از این تورها از راهنمای آنها نیز برای بازدید از مناطق دیدنی استفاده کنید.

شهر بالی و سفر به آن

نکات مهم در مورد شهر بالی

همواره برای سفر به هر شهر یا کشوری که در نظر دارید، ابتدا لازم است یک سری نکات را در مورد مقصد مورد نظر قرار دهید. در این قسمت به نکات مهم در مورد سفر به جزیره بالی می پردازیم.

در بالی که به جزیره میمون ها معروف است ، همیشه شاهد میمون های و سگ های ولگرد خواهید بود. این اتفاق شاید از نظر شما بامزه باشد اما باید مراقب این حیوانات وحشی از نظر بیماری هاری و سایر بیماری ها باشید.

در شهر بالی از خرید بطری های پلاستیکی آب معدنی خودداری کنید. همانطور که شهروندان این منطقه هم گردشگران را به این امر تشویق می کنند.

یادگیری چند اصطلاح کوتاه از زبان مردم شهر بالی با کمی صبر و حوصله می تواند در سفر به بالی شما را بسیار کمک کند.

در سفر به شهر بالی با خرید از مغازه های محلی و بازار و خوردن غذا در خیابان ها و همچنین اقامت در اقامتگاه های ارزان به جای هتل های لوکس و استفاده از تخفیف های آنلاین، می توانید به صرفه و با قیمت ارزان به این منطقه سفر کنید.

برای اوقات فراغت خود لباس های ساحلی پوشید. در شهر بالی در برخی از رستوران ها مراسمی با این گونه لباس های محلی اجرا می‌ شود که فرصت مناسبی است که با این پوشش راحت در این مراسم حاضر شوید.

در شهر بالی برای در امان ماندن از آب و هوای بسیار گرم و ترافیک زیاد در اطراف هتل ها، لازم است که مسیرهای خود را به دقت انتخاب کنید.

بالی جزایر بسیار زیبا و پرطرفداری دارد که همیشه شلوغ می باشند. اگر طرفدار آرامش و سکوت در مناطق خلوت هستید، می توانید به مرکز کوه ها بروید.

شهر بالی و سفر به آن

اب و هوا شهر بالی

شهر بالی به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا، دارای آب و هوای گرمسیری است. همچنین به دلیل اینکه نقطه عطف آن اقیانوس آرام و هند است، دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی می باشد.  بنابراین شما می توانید روزهای گرم و مرطوب را در طول سال انتظار داشته باشید.

در فصل خشک بالی با روزهای آفتابی معمولی دمای هوا به ۳۱ درجه سانتیگراد می رسد.

فصل مرطوب بالی با بارش باران همراه است. توجه داشته باشید که ژوئن و اوت ماه های بادخیز در بالی هستند.

میزان رطوبت در مناطق ساحلی تا ۷۵ درصد افزایش می‌ یابد این منطقه ۱۲ ساعت نور خورشید را با میانگین دمای ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی گراد دریافت می کند. در کوه ها متوسط دمای هوا ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است. این دما در طول شب به شدت کاهش پیدا می کند.

شهر بالی و سفر به آن

بهترین زمان استفاده از تور بالی

در این قسمت بهترین زمان مناسب برای تور بالی را از نظر آب و هوایی بررسی می کنیم.

برای لذت بردن از آفتاب در شن و ماسه سواحل، اواسط سال که دارای هوای خوب و بی ‌نظیر است، برای سفر به بالی مناسب می باشد. زمان خنک‌ تر در بالی هنگامی است که میزان رطوبت به حداقل خود کاهش پیدا می کند. این مدت دارای هوای خوش و دلپذیر برای انجام فعالیت هایی در فضای باز است. این فصل همچنین با وجود آسمان روشن و آبی زمان مناسبی برای عکاسی و ثبت مناظر زیبا می باشد .

جالب است بدانید که ماه های داغ در شهر بالی از پرطرفدارترین زمان سفر به این جزیره می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو