درمان قطعی اضطراب با راهکارهای خانگی و مطمئن

درمان قطعی اضطراب با راهکارهای خانگی و مطمئن


منبع: آرگا

165

1398/6/16

22:46


اضطراب یک نوع مشکل بین تمام انسان ها می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود، با شناخت روش های درمان قطعی اضطراب می توانید این مشکل را درمان کنید.

اضطراب نوعی احساس می باشد که در بین تمام انسان ها مشترک است  و هر شخصی در زندگی روزمره خود این احساس را تجربه کرده است، بسیاری از افراد زمانی که در کار خود دچار مشکل می شوند اضطراب و نگرانی وجودشان را فرا می گیرد که اگر درمان نشود در زندگی روزمره فرد باعث ایجاد اختلال می شود، در این بخش از مطلب سعی داریم شما عزیزان را با درمان قطعی اضطراب آشنا کنیم.

روش های درمان قطعی اضطراب

آشنایی با درمان قطعی اضطراب

اکثر مشکلات روانی از جمله : هراس اجتماعی، فوبیا، پانیک، وسواس از اضطراب منشا می گیرند، بنابراین باید به دنبال روش هایی به منظور درمان این بیماری باشید که در ادامه با چند روش درمان قطعی اضطراب آشنا می شوید.

درمان قطعی اضطراب

تنفس عمیق

زمانی که دچار اضطراب  می شوید به منظور مقابله با این احساس تا می توانید تنفس عمیق از راه دیافراگم شکم بکشید این روش به درمان قطعی اضطراب کمک می کند.

لذت آفرینی برای خود

در طول روز یک کار لذت بخش برای خود برنامه ریزی کنید تا با ترشح هورمون اندروفین، احساس شادی و لذت در طول روز داشته باشید.

پیاده روی

از دیگر روش های درمان اضطراب، پیاده روی می باشد تحقیقات نشان داده است که در هفته چهار بار قدم زدن باعث کاهش استرس و خواب راحت می شود.

روش های رفع اضطراب

 خواب کافی

از دیگر روش های درمان قطعی اضطراب این است که سعی کنید خواب مناسب داشته باشید زیرا افرادی که از داشتن خواب کافی محروم هستند هورمون استرس در آن ها بیشتر ترشح می شود بنابراین خواب مناسب به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

خندیدن با صدای بلند

برای مقابله با اضطراب با صدای بلند بخندید زیرا تحقیقات نشان داده است که خندیدن از ته دل به مدت ۲۴ ساعت باقی می ماند و همچنین سبب ترشح هورمون اندروفین می شود که برای بهبود درد عالی است بنابراین همیشه برای خنده موضوعی داشته باشید.

تخلیه انرژی اضافی

برای تخلیه انرژی منفی ناشی از اضطراب و استرس می توانید با فشردن دست ها، خمیر بازی و یا فشار دادن فنر مچ این انرژی را تخلیه کنید.

راه کارهایی جهت درمان اضطراب

سینما رفتن و گوش دادن موزیک

تحقیقات نشان داده است که بعد از یک روز کاری تماشای سریال مورد علاقه سبب کاهش چشمگیر استرس می شود.

تغذیه مناسب

از دیگر روش های مقابله با اضطراب خوردن صبحانه و نوشیدن مقدار کافی آب می باشد همچنین مصرف قهوه، نوشابه ،چای و شیرینی های ساده را محدود کنید.

ورزش

از دیگر روش های درمان قطعی اضطراب انجام تمرین های منظم و ورزش می باشد به ویژه ورزش های هوازی مانند ایروبیک که سبب افزایش چرخه اکسیژن بدن می شوند، علاوه بر این ورزش کردن سبب ترشح هورمون ضد استرس می شود.

درمان قطعی اضطراب

پرهیز از خود درمانی با الکل و دارو

به منظور فرار از مشکلات و مقابله با اضطراب به مصرف الکل و دارو ها پناه نبرید این کار نه تنها اضطراب را درمان نمی کند بلکه استرس و اضطراب را در وجود فرد زیادتر می کند.

مدیتیشن

انجام مدیتیشن از دیگر روش های درمان قطعی اضطراب می باشد بنابراین به مدت پنج یا ده دقیقه آرام بنشینید و ساکت باشید و به صدای اطراف، احساسات و… تمرکز کنید همچنین نشستن به تنهایی سبب کاهش ضربان قلب و پایین آوردن فشار خون می شود.

درمان اضطراب

بیدار شدن صبح با آرامش

از دیگر روش های درمان قطعی اضطراب این است که قبل از ترک کردن رختخواب به مدت پنج دقیقه وقت تان را صرف شل کردن بدنتان کنید زیرا تحقیقات نشان داده است اگر فرد روز خود را با تنش آغاز کند تمام روز احساس تنش می کند.

ترک سیگار

از دیگر روش های مبارزه با اضطراب سیگار نکشیدن می باشد در سیگار ماده ای به نام نیکوتین وجود دارد که در کوتاه مدت باعث آرامش می شود اما بعد ها به فرد آسیب وارد می کنند و سبب افزایش ضربان قلب و کوتاه شدن نفس می شود.

عوارض اضطراب و استرس

اضطراب عوارضی را برای فرد به دنبال دارد که در ادامه با عوارض آن آشنا خواهید شد:

روش های رفع اضطراب

عوامل روانی

اضطراب در وجود فرد ممکن است باعث پرخوری، فراموشی، اختلالات خوابی، عدم تمرکز و حواس و در نهایت افسرگی شود.

مشکلات رفتاری

ممکن است سبب اختلال در عملکرد تحصیلی و ورزشی، کار و شغلی و .. شود.

مشکلات جسمانی

اضطراب ممکن است باعث افزایش فشار خون، سردرد و درد های قفسه سینه شود.

عواملی که سبب ایجاد اضطراب می شود

سن : افراد میانسال و مسن استرس و اضطراب کمتری را به دلیل تجربه بیشتر متحمل می شوند.

جنسیت : زنان به نسبت مردان صبر و شکیبایی بیشتری دارند.

رژیم غذایی: مصرف برخی مواد غذایی سبب ایجاد آرامش در وجود فرد می شود.

عدم پیش بینی : عواملی مانند نقل مکان، ازدواج، مرگ نزدیکان و..

روش های رفع اضطراب

در این بخش از مطلب سعی داشتیم شما عزیزان را با روش های درمان قطعی اضطراب آشنا کنیم تا با استفاده از روش های گفته شده بتوانید با اضطرابی که وجودتان را فرا گرفته است مبارزه کنید، اگر تمایل دارید در زمینه روانشناسی اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو