رقابت مقدماتی نامزد‌های جمهوری‌خواه لغو می‌شود

منبع: برترین ها

80

1398/6/17

02:29


مقام‌های جمهوریخواه در چند ایالت آمریکا درنظر دارند رقابت‌های مقدماتی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را به‌نشانه حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده لغو کنند.

ایرنا: مقام‌های جمهوریخواه در چند ایالت آمریکا درنظر دارند رقابت‌های مقدماتی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را به‌نشانه حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده لغو کنند.

به گزارش عصر شنبه تارنمای خبری روزنامه یواس‌ای‌تودی، ‌ این مساله در حالی در دست بررسی است که تعداد کمی نامزدهای جمهوریخواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام آمادگی کرده اند.

ترامپ رسما با در دور مقدماتی رقابت نامزدهای جمهوریخواه، در گود مبارزه با «بیل ولد» فرماندار سابق ایالت ماساچوست قرار می گیرد که چندی پیش تصمیم خود برای راهیابی به کاخ سفید را اعلام کرد.

احتمال لغو رقابت نامزدهای جمهوری‌خواه به نفع ترامپ

همچنین «جو والش» دیگر نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست که ترامپ را به چالش می کشد.

این در حالی است که نامزدهای جمهوریخواه در ایالت های کارولینای جنوبی، کانزاس، نوادا و آریزونا ممکن است دور مقدماتی رقابت خود را لغو کنند.۹۱۰۹

احزاب سیاسی ایالتی، مقررات خاص خود برای برگزاری دور مقدماتی را تعیین می کنند.

قرار است مقام های کارولینای جنوبی و نوادا برای تصمیم گیری در مورد لغو دور مقدماتی، امروز (شنبه) به وقت آمریکا تشکیل جلسه دهند و کمیته اجرایی جمهوریخواهان آریزونا نیز در جریان نشست ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) در مورد این مساله بحث و تبادل نظر می کند. بعلاوه، جمهوریخواهان کانزاس این مساله را مورد توجه قرار می دهند.

صرف نظر کردن از رقابت های مقدماتی زمانی که یک رئیس جمهوری برای دور دوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود، در آمریکا امرغریبی نیست. به عنوان مثال، ‌ زمانی که «رونالد ریگان» و «جورج دبلیو بوش» برای دور دوم نامزد انتخابات شدند، احزاب جمهوریخواه در کارولینای جنوبی و آریزو رقابت های مقدماتی خود در سال های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۴ را برگزار نکردند.

در سال ۲۰۱۲ نیز دموکرات ها ۱۰ مورد از رقابت های مقدماتی خود را لغو کردند.

«درو مک‌کیسیک» رئیس حزب جمهوریخواه در کارولینای جنوبی گفت: یک سنت قوی در هر دو حزب دایر است مبنی براینکه زمانی که کاخ سفید در کنترل دارند، دور مقدماتی را برگزار نکنند.

اگرچه هنوز احزاب جمهوریخواه چهار ایالت یاد شده، ‌ تصمیم شان را نهایی نکرده اند، اما این اقدام با مخالفت والش مواجه شده، به طوری که وی گفته است با این مساله از طریق قانونی مقابله می کند.

براساس اعلام ستاد انتخاباتی ترامپ، این اقدام، امر غیرمعمولی نیست، ‌ زیرا با هدف کمک به احزاب ایالتی برای پس انداز وجوهات مالی در انتخابات پرهزینه دور مقدماتی انجام می شود.

این در حالی است که جمهوریخواهان با توجه به کاهش حمایت حاشیه‌نشینان این کشور از آنها در انتخابات میان دوره‌ای گذشته، از پیامد آرای این گروه از رای‌دهندگان برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نگرانند. آرای گروه‌های مختلف از اقوام و طیف‌های مختلف در این کشور همیشه نقش مهمی در انتخابات مختلف آمریکا داشته است؛ ‌ حتی حاشیه‌نشینان.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹ (سوم نوامبر سال ۲۰۲۰) برگزار می‌شود.9109

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو