برنامه‌های تلویزیون برای نیمه دوم سال/ از بازگشت خندوانه تا پخش چهار سریال مهم/ سرنوشت مبهم عصر جدید

برنامه‌های تلویزیون برای نیمه دوم سال/ از بازگشت خندوانه تا پخش چهار سریال مهم/ سرنوشت مبهم عصر جدید


منبع: ایران آرت

164

1398/6/17

16:32


بازگشت برنامه خندوانه، توجه ویژه تلویزیون به موضوع استعدادیابی و آغاز تصویربرداری دو سریال الف ویژه از جمله مهمترین برنامه‌های تلویزیون برای نیمه دوم سال است.

ایران آرت: مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، دیروز در یادداشتی مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون در نیمه دوم سال 98 را اعلام کرد. دسته‌ای از این برنامه‌ها و سریال‌ها آماده و در نوبت پخش هستند و دسته دیگری از آن‌ها قرار است در شش ماهه دوم سال، مرحله تولید را آغاز کنند. غیبت مسابقه "عصر جدید"، بازگشت برنامه "خندوانه"، توجه ویژه تلویزیون به موضوع استعدادیابی و آغاز تصویربرداری دو سریال الف ویژه "موسی(ع)" و "سلمان"، از مهم‌ترین نکاتی‌ است که در تدارک تلویزیون برای نیمه دوم سال دیده می‌شود.

بازگشت "خندوانه"

به گزارش خراسان، یکی از مهم‌ترین خبرهای معاون سیما، خبر بازگشت "خندوانه" است. پس از حواشی سفر رامبد جوان به کانادا، وضعیت ادامه "خندوانه" در هاله‌ای از ابهام بود تا این که تهیه‌کننده این برنامه سیدعلی احمدی بارها در مصاحبه‌هایش اشاره کرد که تلویزیون قصد ندارد "خندوانه" را حذف کند و فصل جدید آن ساخته خواهد شد، با این حال همواره شایعه حذف این برنامه وجود داشت. اکنون معاون سیما حکم مهر تأیید بر گفته‌های احمدی زده و گفته تلویزیون قصد دارد یکی از برگ‌های برنده‌اش یعنی "خندوانه" را حفظ کند. به این ترتیب در نیمه دوم سال شاهد فصل هفتم "خندوانه" خواهیم بود.

jpgfile_20191_671265_637034996293690914

حمایت ویژه تلویزیون از استعدادیابی

خبر خوب دیگر این که تلویزیون نسبت به قبل، توجه ویژه‌ای به مسابقات استعدادیابی پیدا کرده است و از برنامه‌هایی با محوریت استعدادیابی، حمایت و استقبال زیادی می‌کند. از بین 15 برنامه و مسابقه‌ای که میرباقری خبر از پخش آن‌ها داده، سه مسابقه "اعجوبه‌های کوچک" با محوریت استعدادیابی نوجوانان، مسابقه استعدادیابی مجریان "مجری شو" و مسابقه بزرگ استعدادیابی "ضحا" در شبکه قرآن، به شکل واضحی به حوزه استعدادیابی اختصاص دارد و احتمالاً چند برنامه دیگر هم همین قالب را داشته باشند. علاوه بر توجه تلویزیون به کشف استعدادها، نکته مثبت دیگر این خبر تنوع رشته‌هایی‌ است که در زمینه آن‌ها استعدادیابی انجام خواهد شد.

غیبت "عصر جدید"

"عصر جدید" با 62 درصد بیننده و کسب رضایت 88 درصدی مخاطبان موفق شد لقب پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون را داشته باشد، با این حال در عنوان برنامه‌ها و مسابقاتی که قرار است پخش شود، نام پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون "عصر جدید" دیده نمی‌شود. احسان علیخانی به تازگی در نشست خبری عوامل "عصر جدید" گفته بود در صورت فراهم بودن شرایط، فصل دوم این مسابقه زمستان امسال پخش خواهد شد، اما ظاهراً باید در زمان دیگری منتظر پخش "عصر جدید" باشیم.

پخش 4 سریال مهم

در نیمه دوم سال 98، حداقل 15 سریال جدید از سه شبکه اصلی تلویزیون پخش خواهد شد. از این میان، با توجه به نام عوامل پشت و جلوی دوربین، امید بیشتری به چهار سریال "87 متر"، "از سرنوشت"، "فوق لیسانسه‌ها" و "سرباز" است. سریال "87 متر" را کیانوش عیاری کارگردان باسابقه سینما ساخته که دو سریال موفق "هزاران چشم" و "روزگار قریب" را در کارنامه دارد. سریال "از سرنوشت" کاری از علیرضا بذرافشان و محمدرضا خردمندان است که اولی در تلویزیون و دومی در سینما، سابقه درخشانی دارند. "فوق لیسانسه‌ها" ساخته سروش صحت نیز ادامه سریال موفق "لیسانسه‌ها" است که در دو فصل قبلی توانست نظر مثبت مخاطبان را جلب کند و ستاره‌ای مانند هوتن شکیبا نقش اصلی آن را بازی می‌کند. "سرباز" هم زوج موفق حمید نعمت‌ا... و هادی مقدم‌دوست را همراه خود دارد. این اسامی هر کدام نوید تماشای سریال‌های مهمی در شش ماهه دوم سال را می‌دهند.

jpgfile_20191_671265_637034996296161245

آغاز ساخت الف‌ویژه‌ها بعد از 8 سال

ابتدا قرار بود سریال "موسی(ع)" را فرج‌ا... سلحشور بسازد اما پس از فوت او این سریال ساخته نشد تا این که کارگردانی آن به جمال شورجه سپرده شد و در نهایت آذر 97 پس از مدت‌ها، پیش‌تولید این سریال فاخر آغاز شد. اما اردیبهشت سال 98 شورجه در بیمارستان بستری شد و وقفه‌ای در مقدمات ساخت سریال اتفاق افتاد. هرچند که تصویربرداری این سریال در نیمه دوم سال تازه آغاز خواهد شد و ساخت آن چند سال طول خواهد کشید اما بعد از این که مرحله ساخت این سریال به جریان بیفتد می‌توان به آماده شدن این اثر امیدوار بود. سریال الف ویژه مهم دیگری که تصویربرداری‌اش آغاز می‌شود، "سلمان فارسی" به کارگردانی داوود میرباقری است. میرباقری بعد از شاهکار "مختارنامه" سراغ شخصیتی مانند سلمان فارسی رفته است و در نیمه دوم امسال، شروع به تولید این سریال می‌کند. پس از سریال "مختارنامه"، هشت سال است که هیچ سریال الف ویژه‌ای در تلویزیون ساخته نشده است.

jpgfile_20191_671265_637034996295321078

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو