توضیح درباره قیمت یک داروی بیماران «ام‌اس»

منبع: برترین ها

86

1398/6/17

22:27


مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در باره علت اختلاف قیمت یک نوع از داروهای بیماران ام اس توضیح داد.

ایرنا: مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در باره علت اختلاف قیمت یک نوع از داروهای بیماران ام اس توضیح داد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، غلامحسین مهرعلیان روز یکشنبه درباره تفاوت قیمت یک نوع داروی بیماران ام اس گفت: قیمت داروهای ام اس تولید یک شرکت مربوط به کاهش تعهد سازمان در قالب تفاهم نامه نیست. شرکت رقیب تقاضای قیمت پایین‌تری را برای یک داروی مصرفی (سینووکس) با همان اندیکاسیون داشت که با تایید سازمان غذا و دارو، شرکت‌های بیمه‌گر پایه قیمت خود را برای آن اندیکاسیون پایین آورده‌اند.

وی افزود: این موضوع سبب ایجاد اختلاف قیمت با داروی رقیب شده و اگر بیمار بخواهد داروی با قیمت بالا را مصرف کند، پرداختی از جیبش افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت درمان بیماری‌های خاص معاونت درمان وزارت بهداشت، معاونت درمان و شورای عالی بیمه برای جلوگیری از افزایش میزان پرداختی از جیب بیماران، مقرر شد تا انجام کارشناسی‌های لازم، پرداخت این دو داروی بیماران ام اس که شباهت زیادی از لحاظ فرم تزریق و اندیکاسیون باهم دارند، با دو پایه در بیمه صورت بگیرد و بنا به تشخیص پزشک، در صورت تجویز هر کدام از برندها، بیمه اختلاف قیمت را پرداخت کند.

مهرعلیان اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون هیچ بیماری بابت این اختلاف قیمت، هزینه بیشتری را از جیب پرداخت نکرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو