علاقمندان به پیاده روی و گردش این مکان ها را فراموش نکنند!

علاقمندان به پیاده روی و گردش این مکان ها را فراموش نکنند!


منبع: همگردی

173

1398/6/19

12:24


با اینکه امروزه بیشتر برای رفت و آمدها از وسایل نقلیه استفاده می شود، اما گاها بهترین مناطق برای پیاده روی در دنیا شما را صدا می زنند تا اندکی از شلوغی شهر فاصله گرفته و تجربه ای تازه را به خود هدیه دهید. این خبر برای آشنایی هرچه بیشتر شما با بهترین مکان های پیاده روی جهان نگارش شده است.

علاقمندان به پیاده روی بهترین را انتخاب کنید!

نوسازی و ظهور اتومبیل ها، سبک زندگی را تغییر داده است. محققان بر این باورند شهرهایی که پیاده روی در آن ها رواج دارد، موجب ارتقای سلامت روان و جسم ساکنان، خلاقیت و تعامل مدنی می شود. بهترین روش برای کاوش در هر شهر پیاده روی، دیدن مناظر، شنیدن صداها و نزدیک بودن به آن هاست. البته برخی شهرها در جهان به همین منظور طراحی شده و محله های منحصر به فردی برای پیاده روی افراد دارند که بسیار دیدنی هستند.

بهترین مکان های پیاده روی جهان

سیدنی در استرالیا

دیدن شهر سیدنی، مستلزم پیاده روی در آن است. پل بندرگاه سیدنی در استرالیا همراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی قرار دارد به عنوان دو نماد اصلی شهر و قطب گردشگری این شهر محسوب می شوند. این پل از شاهکارهای مهندسی و معماری در یکی از بهترین مکان های پیاده روی جهان است و پنجمین پل قوسی جهان به حساب می آید.

سیدنی در استرالیا

بوستون در ایالات متحده آمریکا

بوستون از جمله شهرهایی است که باید با پای پیاده آن را کشف کرد. این شهر مورد علاقه گردشگران بوده و مسیر Freedom Trail به طول دو و نیم مایل که بازدیدکنندگان را به 16 نقطه دیدنی اصلی یکی از بهترین مناطق برای پیاده روی در دنیا می رساند، بسیار مورد توجه است. قدم زدن در خیابان های سنگفرشی محله اعیان نشین بک بی(Back Bay) بسیار لذت بخش است. در گوشه و کنار خیابان های درخت کاری شده این محله، عمارت هایی وجود دارند که بسیاری از آن ها از خیابان کامن ولث پاریس الهام گرفته شده اند.

بوستون در ایالات متحده آمریکا

سنگاپور

راه هایی به ظاهر بی پایان برای لذت بردن از منظره ها در سنگاپور با پای پیاده وجود دارند، از پیاده روی ساحلی در سواحل این شهر گرفته تا پیاده روی در پارک جنگلی و محلات تاریخی. باغ Gardens by the Bay و پل Helix که منظره زیبایی در شب دارند، از جمله مناطق جذاب برای پیاده روی هستند.

سنگاپور

کارتاخنا در کلمبیا

این شهر یکی از شهرهای بزرگ تفریحی ساحلی کارائیب در کشور کلمبیا است. کارتاخنا با منطقه ای درمرکز شهر که یادآور شهر نیواورلئان بوده، جذابیت های تاریخی روزانه و مناظر دیدنی در شب دارد که منجر به افزایش محبوبیت این منطقه شده اند.

کارتاخنا در کلمبیا

شهر فاس در مراکش

می توانید بیابان های مراکش را با ماشین یا شتر تماشا کنید، اما اگر می خواهید با فرهنگ مردم و افراد این منطقه آشنا شوید، باید با پای پیاده در میان آن ها قدم بگذارید.

شهر فاس در مراکش

سان آنتونیو

مناطق دیدنی این شهر در کنار هم هستند و دیدن آن ها با پای پیاده آسان تر است. ریور واک سن آنتونیو، نام منطقه ای است در مرکز شهر سن آنتونیو که منطقه گردشگری محسوب می شود و در فاصله اندکی با Alamo قرار دارد.

سان آنتونیو

پاریس

هیچ بازدیدی از این شهر بدون قدم زدن در شانزلیزه کامل نمی شود. فرانسوی ها این خیابان را زیباترین خیابان جهان می دانند. خیابان شانزلیزه با زیبایی فراوان، کافه های معروف و فروشگاه ها و سالن های تئاتر لوکس، یکی از بهترین مکان های پیاده روی جهان است.

پاریس

بوینس آیرس

برخی بوینس آیرس را پاریس آمریکای لاتین می دانند و پیاده روی در آن و دیدن موزه ها و کلیساها بسیار جذاب است. بوینس آیرس که به شدت تحت تاثیر فرهنگ اروپا قرار گرفته، به خاطر معماری، زندگی شبانه و فعالیت های فرهنگی معروف است. این شهر همچنین یکی از ثروتمندترین شهرهای آمریکای لاتین بوده که در آن بیشتر طبقه اجتماعی متوسط با ساکنانی تحصیل کرده حضور دارند.

بوینس آیرس

کبـک

این شهر یادآور فرانسه است و هتلی شبیه به قلعه دارد. قدم زدن در خیابان Rue Saint Louis که از پرمخاطب ترین خیابان های این شهر بوده، بسیار لذت بخش هست.

کبـک

ونیز در ایتالیا

در شهر ونیز ماشینی حرکت نمی کند. میدان سن مارکو یکی از بهترین مناطق برای پیاده روی در دنیا بوده که بعد از گذشتن از آن به محله مسکونی می رسید که بسیار دیدنی است.

ونیز در ایتالیا

هوی آن در ویتنام

در گذشته بندر مهم تجاری بوده و در حال حاضر، میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. بازدیدکنندگان در این شهر با چراغ های سنتی که خیابان ها را روشن کرده، مناظر دیدنی را مشاهده می کنند.

هوی آن در ویتنام

شهر فلورانس در ایتالیا

با اینکه ترافیک در این شهر زیاد است، اما می توان از مکان های تاریخی فلورانس با پای پیاده دیدن کرد و از آن ها لذت برد.

شهر فلورانس در ایتالیا

ونکوور در کانادا

ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا است. در حال حاضر به دلیل برنامه های حمل و نقل و نقشه های جدیدی که در مسیرهای پیاده روی وجود دارند، افراد به شدت تشویق به پیاده روی می شوند.

ونکوور در کانادا

دوبرونیک در کرواسی

این شهر تاریخی در ساحل دریای آدریاتیک است. دوبرونیک یکی از برجسته ترین مقصدهای توریستی در دریای آدریاتیک محسوب می شود. در سال 1979 میلادی، شهر دوبرونیک به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست.

منبع: ایسنا

دوبرونیک در کرواسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو