راهنمای تهیه ماسک فلفل سیاه و تاثیر آن بر زیبایی

راهنمای تهیه ماسک فلفل سیاه و تاثیر آن بر زیبایی


منبع: آرگا

155

1398/6/19

16:05


در این مطلب با راهنمای تهیه ماسک فلفل سیاه و خواصی که روی پوست صورت دارد آشنا می شوید و با استفاده از این ماسک درخشندگی و زیبایی پوست تان را افزایش خواهید داد.

برای مراقبت از پوست انواع مختلفی ماسک وجود دارد که کاربرد هایی متفاوت دارد ، بعضی از ماسک ها جهت رفع چین و چروک و بعضی برای رفع انواع آکنه و جوش های پوستی کاربرد دارند و بعضی هم جهت آبرسانی به پوست مورد استفاده قرار می گیرند مانند ماسک فلفل سیاه که در این مطلب به شما معرفی می کنیم.

یکی از روش های مؤثر برای رفع و بهبود مشکلات پوست استفاده از ادویه جات می باشد مانند ماسک زردچوبه که انواع مختلف دارد و ماسک فلفل سیاه که یک ماسک آبرسان می باشد.

خواص فلفل سیاه

خاصیت های ماسک فلفل سیاه

این ماسک برای پوست های خشک مناسب است زیرا خاصیت آبرسانی دارد. اغلب افراد از دارو های شیمیایی و عمل های جراحی که روش هایی غیر طبیعی می باشند برای زیبایی و شادابی پوست شان استفاده می کنند که دارای عوارض می باشند اما تجربه ثابت کرده است که کاربرد ماسک های طبیعی برای مراقبت های پوستی ارجحیت دارد اما برای گرفتن نتیجه باید صبور بود و طبق یک برنامه مشخص آن ها را مورد استفاده قرار داد.

تاثیر فلفل سیاه بر زیبایی پوست

انواع ماسک فلفل

ماسک فلفل سیاه دارای سلنیوم ، پتاسیم و کلسیم می باشد که باعث استحکام ناخن ، فولیکول های مو و همچنین افزایش شادابی و زیبایی پوست می گردد.

۱. ماسک فلفل 

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک

  • فلفل سیاه : ۱ قاشق چای خوری
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
  • عسل خام : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده از ماسک

ابتدا صورت تان را بشویید و پس از خشک کردن ، فلفل سیاه و عسل و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط نموده و بر روی پوست بمالید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مکث کنید و سپس صورت تان را با آب ولرم شستشو دهید.

۲. ماسک های ترکیبی با فلفل سیاه

برای اثر بخشی بیشتر بهتر است برای تهیه این ماسک مواد دیگری نیز به آن افزوده شود که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

۳. ماسک صورت فلفل و ماست

وقتی فلفل سیاه با ماست مخلوط شود تاثیری شگفت انگیز روی پوست دارد که به این منظور ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را با ۱۵۰ گرم ماست مخلوط نمایید و روی پوست تان بمالید و بعد از مکث به مدت ۱۰ دقیقه ، پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

مخلوط ماست و فلفل سیاه

۴. ماسک فلفل سیاه و زردچوبه

یک ترکیب فوق العاده دیگر که می تواند باعث شفافیت و درخشندگی پوست شما شود ترکیب فلفل سیاه با زردچوبه می باشد چرا که این دو ادویه هر کدام خواص بی نظیر و منحصر به فردی بر روی پوست دارند و هنگامی که با هم مورد استفاده قرار بگیرند بسیار مؤثر خواهند بود. برای این کار ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را با یک قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب نموده ، سپس با ۲ قاشق غذاخوری آب رز مخلوط نمایید و ماسک به دست آمده را روی پوست بگذارید ، ۱۰ دقیقه مکث نمایید و در آخر پوست تان را با آب ولرم بشویید.

ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه

۵. ماسک ترکیبی صورت با فلفل و شیر 

در صورتی که تمایل دارید پوست صورت تان را پاکسازی نمایید مخلوط فلفل سیاه و شیر گزینه ای مناسب برای این کار می باشد که علاوه بر پاکسازی از خشکی پوست هم ممانعت می کند. برای این منظور نصف قاشق غذاخوری فلفل سیاه را با ۱۵۰ گرم شیر مخلوط نموده و ۱۰ دقیقه روی پوست صورت تان به صورت دورانی ماساژ دهید و سپس پوست تان را بشویید.

۶. ماسک فلفل سیاه و آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی مفید برای پوست می باشد و التهابات پوستی را از بین می برد ، ژل این گیاه پوست را جوان سازی می کند. برای تهیه این ماسک ۱/۴ قاشق غذاخوری فلفل سیاه با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط نموده و روی پوست تان بمالید ، پس از مکث ۱۵ دقیقه ای صورت تان را بشویید.

همان طور که مشاهده نمودید ماسک فلفل سیاه برای آبرسانی به پوست بسیار مناسب است و شما می توانید با استفاده از این ماسک پوست خود را درخشان و زیبا نمایید. امیدواریم با کاربرد این ماسک بتوانید مشکل خشکی پوست تان را رفع نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو