هنسی به دنبال سرقت رکورد سرعت اوج بوگاتی!

منبع: فوت و فن

261

1398/6/20

14:50


هنسی به دنبال سرقت رکورد سرعت اوج بوگاتی!

به گفته‌ی کمپانی بوگاتی دنبال کردن رکوردهای سرعت در اولویت این خودرو ساز نیست.

اما با این حال بوگاتی اولین برندی است که موفق به پشت سر گذاشتن رکورد سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت می‌شود.

مدل شیرون این خودرو ساز اخیراً در پیست مسابقه‌ی آزمایشی Ehra-Lessien فولکس واگن موفق به دستیابی به سرعت ۳۰۴٫۷۷۳ مایل در ساعت شد که در این حین رکورد جهانی جدیدی را نیز به ثبت رساند.

البته از آنجاییکه بوگاتی شیرون مورد استفاده در این آزمایش یک اتومبیل عادی نبود، در رابطه با اعتبار این رکورد بحث‌هایی نیز وجود خواهد داشت.

موتور ۸٫۰ لیتری W16 توربو چهارگانه‌ی این خودرو به گونه‌ای تنظیم شده بود که توانایی تولید ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت را داشت و علاوه بر افزایش طول و کاهش ارتفاع این خودرو، تایر‌های Pilot Sport Cup2 این اتومبیل نیز به منظور مقاومت در برابر سرعت فوق العاده‌ی آن تقویت شده بودند.

در حالیکه بوگاتی شیرون استفاده شده در این تست دقیقاً با نسخه‌ی فروشی آن مطابق نبود اما با این وجود دستاورد بوگاتی همچنان چشمگیر است.

این دستاورد به حدی چشمگیر بود که کمپانی هِنِسی در صفحه‌ی اینستاگرام خود رکورد جدید بوگاتی را تبریک گفت و همچنین پیغامی به این خودروساز داد.

هنسی در پیغام خود به بوگاتی گفت “ به دوستان خود در کمپانی بوگاتی بخاطر رکورد ۳۰۴ مایل در ساعتی خود تبریک می‌گوییم. این دستاورد بسیار بزرگی است و ما چالش را می‌پذیریم !”

البته انتظار می‌رود که این شرکت با هایپر خودرو پیش رو خود به نام ونوم F5 به دنبال رکورد سرعت اوج خود باشد.

انتظار می‌رود که این آزمایش سرعت اوج احتمالاً پیش از پایان سال ۲۰۱۹ و در تگزاس صورت گیرد.

خودرو پیشین کمپانی هنسی یعنی ونوم GT توانست طی دوره‌ای با سرعت ۲۷۰ مایل در ساعت رکورد سرعت اوج را به خود اختصاص دهد و از این رو این کمپانی آمریکایی در زمینه‌ی چگونگی دستیابی به رکورد سرعت دارای تجربه است.

هنسی ونوم F5 به لطف برخورداری از یک موتور ۷٫۶ لیتری توربو دو قلو هشت سیلندر با توان تولید ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰۰ پوند فوت گشتاور، قدرتی حتی بیشتر از بوگاتی شیرون در اختیار دارد که به این معناست که این خودرو از جسارت کافی برای شکست بوگاتی برخوردار می‌باشد.

شکستن رکورد ۳۰۰ مایل در ساعت توسط یک خودرو تولیدی کار ساده‌ای نیست اما اگر کسی توانایی این را داشته باشد که این چالش را بپذیرد، آن هنسی است.

پیست کمپانی فولکس واگن دارای ۵٫۴ مایل مسافت مستقیم است اما با این حال خانه‌ی هنسی یعنی تگزاس هم سهم نسبتاً خوبی از مسیر مستقیم را به منظور تلاش برای ثبت رکورد سرعت اوج در اختیار دارد.

احتمالاً بوگاتی در حال حاضر از رکورد سرعت اوج خود لذت می‌برد اما هنسی تا زمانیکه این رکورد را مجدداً از آن خود نکند دست بردار نخواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو