ویتامین E بدون مصرف هم‌زمان چربی هم جذب می‌شود

101

1398/6/20

14:53


ویتامین E بدون مصرف هم‌زمان چربی هم جذب می‌شود

سلامت نیوز:بر خلاف آنچه تا کنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین E نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست و این ویتامین به خصوص برای زنان مفید است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از دویچه‌وله، بر اساس آخرین یافته‌های کارشناسان تغذیه آمریکایی، بدن انسان می‌تواند بدون مصرف هم‌زمان چربی نیز ویتامین E را جذب کند. شرکت کنندگان در این پژوهش زنان ۱۸ تا ۴۰ ساله بوده‌اند. به زنان شرکت‌کننده در طول مدت این تحقیق مکمل‌های غذایی داده شده که برخی شامل ویتامین E و چربی و برخی تنها شامل ویتامین E بوده‌اند.


بر اساس مطلبی که در ارتباط با این مطالعه در مجله تخصصی تغذیه "American Journal of Clinical Nutrition" منتشر شده است نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین E حتی در مواردی که زنان شرکت‌کننده تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب شده است.


ویتامین E به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود که خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد تولید و از این طریق به سلول‌های موجودات زنده آسیب وارد کند.


ویتامین E همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید ویتامین E نیست و این ویتامین با مصرف دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان به بدن می‌رسد.


فواید ویتامین E شامل درمان و پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه‌ی سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها می‌شود. همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کم شدن دردهای قاعدگی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو