تضادی زیبا از شلوغ ترین و آرام ترین شهرهای جهان

تضادی زیبا از شلوغ ترین و آرام ترین شهرهای جهان


منبع: همگردی

565

1398/6/23

18:36


در سرتاسر دنیا، کشورهای مختلف و متنوعی وجود دارند و هر کدام از آن ها دارای شکل فرهنگی و انتظارات اجتماعی خاص خود هستند. برای مثال، انسان هایی در جهان زندگی می کنند که به مفهوم زندگی در میان تعداد بسیار زیادی از انسان ها عادت کرده اند. جمعیت منطقه ای که آن ها در آن زندگی می کنند، آنچنان زیاد است که غیرممکن بوده بتوانند از آن همه شلوغی و جمعیت فرار کنند. کاری که ما انجام داده ایم این است که در این نوشتار، شلوغ ترین مکان های دنیا را در یک فهرست گرد هم آورده ایم، اما در عین حال قصد داریم تا آرام ترین مکان های دنیا را نیز به شما معرفی کنیم. پس برای بررسی این تضاد زیبا مابین شلوغ ترین جاهای دنیا و آرام ترین جاهای دنیا همراه ما باشید.

دهلی

شلوغ ترین مکان های دنیا: بیجینگ Beijing در چین

کشور چین یکی از پر جمعیت ترین و شلوغ ترین مکان های دنیا بوده و شهر پکن پایتخت آن محسوب می شود. انتظار می رود جمعیت این کشور تا سال 2030 به بیش از 27 میلیون نفر برسد. همه ما می دانیم که این منطقه از جهان بخاطر جمعیت بسیار زیاد شهرت دارد، بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید میان جمعیت و شلوغی قرار بگیرید، تا حدی که برایتان امکان دارد از سفر به این شهر که یکی از شلوغ ترین جاهای دنیا بوده، پرهیز کنید.

بیجینگ Beijing در چین

آرام ترین مکان های دنیا: سالاردو ییونی Salar de Uyuni

نوبت آن فرارسیده که چشمان خود را در کمال آرامش ببندید و نگرانی را از خود بیرون کنید. این مکان بسیار بزرگ بوده، در فضای باز قرار دارد و معمولا انسان های زیادی در آن دیده نمی شوند. در حقیقت برای ماجراجویان و گردشگرانی که دلشان نمی خواهد هل داده شوند یا توسط دیگران به این طرف و آن طرف کشیده شوند، یک مکان بسیار خوشایند و دلنشین محسوب می شود. این مکان که بزرگترین کویر نمک در جهان به شمار می رود، دارای هتلی از جنس نمک است و وقتی که خیس شده، به یک آینه عظیم تبدیل می شود و همه تصاویر را انعکاس می دهد. این مکان نه تنها بسیار خلوت و اغلب خالی از انسان هاست، بلکه دارای چشم انداز خارق العاده ای است که تقریبا هیچ کس در زندگیش آن را مشاهده نکرده و همین دلایل برای بازدید از آن کافی هستند. سوار اتومبیل خود شوید یا یک اتومبیل کرایه کنید و به این مکان استثنایی بروید و صبر کنید تا خیس شود؛ آنگاه اینطور به نظر می رسد که در حال رانندگی روی یک آینه عظیم هستید. آیا هیچ کس دیگری می تواند بگوید چنین کار جالب و هیجان انگیزی را در یکی از آرام ترین جاهای دنیا انجام داده است؟!

سالاردو ییونی Salar de Uyuni

شلوغ ترین مکان های دنیا: سائوپائولو São Paulo

شهر سائوپائولو در برزیل با جمعیتی در حدود 22 میلیون نفر، یکی از شلوغ ترین جاهای دنیا به شمار می رود. این شهر یک شهر چند فرهنگی با صنایع متنوع است. از آنجایی که سائوپائولو بخاطر تعداد بسیار زیاد گردشگرانی که از آن بازدید می کنند شهرت دارد، هیچ تعجبی ندارد که وقتی تعداد شهروندانی که در این شهر زندگی می کنند را نیز در نظر بگیریم، این شهر می تواند به آسانی مملو از جمعیت گردد و برای کسانی که به بیماری کلاستروفوبیا (ترس از فضاهای تنگ و محصور) مبتلا هستند، به یک کابوس تبدیل شود.

سائوپائولو São Paulo

آرام ترین مکان های دنیا: نامافجال Námafjall و وراروندور وریر Hverarondor Hverir

اگر در جستجوی آرام ترین جاهای دنیا هستید، این مکان در ایسلند جاییست که می بایست حتما به بازدید از آن بروید. چشمه های آب گرم، دود خان ها و چاله های گل جوشان باعث شده اند تا این منطقه آتشفشانی هم عجیب و هم خارق العاده باشد. امکان ندارد در بازدید از این مکان عجیب و فوق العاده احساس کنید که محبوس شده اید، بنابراین سفر به این منطقه را در فهرست آرام ترین جاهای دنیا قرار دهید.

نامافجال Námafjall و وراروندور وریر Hverarondor Hverir

شلوغ ترین مکان های دنیا: مومبای Mumbai

تنها کافیست به عکس هایی که از حمل و نقل عمومی شهر مومبای منتشر می شوند، نگاه کنید تا به آسانی ببینید چقدر این شهر پر جمعیت و شلوغ است. مومبای علاوه بر اینکه یکی از شلوغ ترین جاهای دنیا بوده، ثروتمند ترین شهر هند نیز هست. همین تصویری که در زیر این پاراگراف می بینید، کافیست تا شما را به وحشت و احساس خفگی بیاندازد. چطور انسان ها می توانند اینقدر در چنین جمعیتی راحت باشند؟! بنظر می رسد اگر حق انتخابی وجود داشته باشد، اغلب افراد ترجیح می دهند از میان این جمعیت بیرون بیایند و از آن دور شوند.

مومبای Mumbai

شلوغ ترین مکان های دنیا: توکیو Tokyo

توکیو یکی از مدرن ترین شهرهای روی سیاره زمین است، بنابراین اصلا تعجبی ندارد که همه می خواهند به این شهر سفر کنند و آن را از نزدیک ببینند، اما بازدید از این شهر ممکن است برای کسانی که با جمعیت و شلوغی مشکل دارند، مناسب نباشد. توکیو در سال 2016 یکی از شلوغ ترین جاهای دنیا بود. این شهر که بخاطر طراحی مدرن، تکنولوژی جدید و همه گیر و خیابان های بسیار شلوغ شهرت دارد، مدت بسیار طولانی آوازه پر جمعیت بودن و شلوغ بودن را یدک کشید.

توکیو Tokyo

آرام ترین مکان های دنیا: دیوار هادریان Hadrian's Wall

در قرن دوم میلادی، امپراطور رومی هادریان دستور ساخت یک دیوار 120 کیلومتری که از ساحل به ساحل در انگلستان شمالی کنونی کشیده شده را داد. با وجود اینکه این منطقه بیشتر بخاطر این دیوار شناخته می شود، در فهرست آرام ترین جاهای دنیا قرار می گیرد؛ در چنین مکانی امکان ندارد احساس خفگی به شما دست بدهد، چرا که آنقدر فضا برای برای قدم زدن و گشت و گذار هست و آنچنان مناظر طبیعی زیبا برای تماشا وجود دارد که می توانید از بودن در این مکان نهایت لذت را ببرید.

دیوار هادریان Hadrian's Wall

شلوغ ترین مکان های دنیا: دهلی Delhi

دهلی نو، یک شهر در هندوستان شمالی است. این شهر دومین شهر پر جمعیت در جهان به شمار رفته و انتظار می رود در سال های آینده جمعیت آن بیشتر و بیشتر شود و مقام پر جمعیت ترین شهر جهان را کسب کند. در حقیقت پروژه های سازمان ملل نشان می دهند که تا سال 2030 جمعیت دهلی نزدیک به 10 میلیون نفر افزایش پیدا می کند. تصویری که در زیر این پاراگراف مشاهده می کنید از مکانی گرفته شده که به دلایل فرهنگی و مذهبی، مردم بسیار زیادی را به خود جذب می کند، اما همین تصویر کافیست تا به شما نشان دهد به چه شهر شلوغ و پر جمعیتی وارد می شوید و می بایست تا حد امکان از رفتن به آن خودداری کنید.

شلوغ ترین مکان های جهان : دهلی Delhi در هند

آرام ترین مکان های دنیا: ربع الخالی Rub' al Khali

این بیابان که بزرگترین منطقه شنی در جهان و یکی از آرام ترین جاهای دنیا به شمار می رود، به چهار کشور در شبه جزیره عربستان راه دارد و بسیاری از بخش های آن همچنان کشف نشده و دست نخورده باقی مانده اند. اگر یک کاوشگر ماجراجو هستید و دلتان می خواهد بدانید رفتن به یکی از وحشی ترین بخش های جهان چه احساسی دارد، این بیابان کاملا برای شما مناسب است. در مورد این بیابان اینگونه می توان گفت که تعداد بسیار کمی از نقاط جهان مانند آن هنوز کشف نشده و دست نخورده باقی مانده اند. در واقع مکان هایی مانند این که انزوا و تنهایی حقیقی را که در هیچ نقطه ای از سیاره زمین یافت نمی شوند به انسان ها ارائه دهند، در هیچ جای جهان وجود ندارند.

ربع الخالی Rub' al Khali

شلوغ ترین مکان های دنیا: بوینس آیرس Buenos Aires

بوینس آیرس به عنوان پایتخت کشور آرژانتین، برای بسیاری از صنایع اصلی این کشور از جمله صنعت توریسم، مالی و تولید، یک شهر مهم محسوب می شود. با توجه به اهمیتی که این شهر دارد، اصلا شگفت انگیز نیست که اغلب و در تمام طول سال مملو از جمعیت باشد، بنابراین اگر جز آن دسته هستید که به دنبال تعطیلات ساکت و آرام در یک نقطه پر آرامش می گردید، بخاطر بسپارید که بعید است چنین محیطی را در این شهر که یکی از شلوغ ترین جاهای دنیا هست، پیدا کنید.

بوینس آیرس Buenos Aires

آرام ترین مکان های دنیا: صحرای نامیبیا

تپه های شنی بسیار عظیم در یک بیابان 43 میلیون ساله، نهایت هیجان این منطقه بیابانی را به بازدید کنندگان ارائه می کنند. در بازدید از این بیابان، به دنبال دایره های پریان بگردید؛ دایره های اسرارآمیز شبیه به هم که روی شن ها به وجود می آیند و دانشمندان در سرتاسر جهان را شگفت زده کرده اند، بنابراین تصاویری که از صحرای نامیبیا منتشر می شوند اغلب به یک نقاشی شبیه هستند نه یک عکس. در سفر به این منطقه، نه تنها تعطیلات با انزوای کامل و پر آرامش پر می شود؛ بلکه در همان حال که در این منطقه بسیار زیبا روی سیاره زمین قدم می زنید، مناظر فوق العاده زیبایی را مشاهده خواهید کرد.

صحرای نامیبیا

شلوغ ترین مکان های دنیا: کلکته Calcutta

تعداد مجموع 14 دانشگاه در شهر کلکته وجود دارند که به جمعیت مردم خدمت می کنند و توسط دولت اداره می شوند. همه این حقیقت را می دانند که هر شهری در جهان که دارای یک دانشگاه باشد، بخاطر انبوه دانشجویان و گاهی خانواده های آن ها دارای جمعیتی بیش از سایر شهرها خواهد بود. حال تصور کنید 14 دانشگاه در یک شهر و اینکه چه تعداد زیادی از افراد در یک مکان و بطور همزمان به دنبال کسب دانش هستند. آنگاه در انتخاب این شهر که یکی از شلوغ ترین جاهای دنیا هست، به عنوان مقصد سفر بعدیتان تجدیدنظر خواهید کرد.

 کلکته Calcutta

شلوغ ترین مکان های دنیا: شانگهای Shanghai

همه ما می دانیم که کشور چین یکی از پر جمعیت ترین کشورهای روی سیاره زمین است، بنابراین هر شهر این کشور دارای جمعیت بسیار بالایی خواهد بود. اما باید گفت شهر شانگهای پر جمعیت ترین شهر این کشور به شمار می رود و آوازه شلوغ بودن و پر جمعیت بودن آن در همه جای جهان پیچیده است. شانگهای علاوه بر اینکه یک مقصد گردشگری محبوب بوده، یک مرکز مالی و تجاری مهم نیز در کشور چین به حساب می آید. بنابراین این شهر نیز از شلوغ ترین جاهای دنیا بوده که اگر دارای بیماری کلاستروفوبیا هستید و یا به فضاهای باز و بزرگ علاقه دارید، می بایست از سفر به آن بپرهیزید.

شانگهای Shanghai

آرام ترین مکان های دنیا: پارک ساحلی هیتاچی Hitachi Seaside Park

در این بهشت زیبایی که به مکان های عجیب داستان های دکتر سوس Dr. Seuss شباهت دارد و در نزدیکی ساحل واقع شده، گیاهان دارای رنگ های مختلف از قرمز تا آبی و سبز هستند. شاید رنگ هایی که در تصویر زیر می بینید، برای ترغیب کردن شما به بازدید از این مکان کافی باشند، اما مطمئن باشید در بازدید از نزدیک، مناظر زیباتری خواهید دید. در سفر به این نقطه از ژاپن می توانید تمام وقت خود را به گشت و گذار در میان گیاهان رنگارنگ بگذرانید.

 پارک ساحلی هیتاچی Hitachi Seaside Park

شلوغ ترین مکان های دنیا: نیویورک New York City

حتی مردم خود شهر نیویورک هم می دانند که جمعیت این شهر بیش از اندازه زیاد است، اما با این وجود به نظر می رسد که فکر می کنند هنوز ارزش دارد که در یکی از شلوغ ترین جاهای دنیا زندگی کنند. بیش از دو پنجم کل جمعیت ایالت نیویورک در شهر نیویورک زندگی می کنند و این رقم بسیار بزرگی است. بنابراین بهتر است تا زمانی که مردم این شهر به نتیجه برسند که واقعا جمعیت این شهر بیش از اندازه زیاد بوده، سعی کنید از سفر به این شهر بپرهیزید.

نیویورک New York City

آرام ترین مکان های دنیا: منطقه حفاظت شده ملی ماسائی مارا Masai Mara National Reserve

بیشتر مناطق حفاظت شده یک شانس عالی برای رفتن به فضای باز و حیات وحش و تجربه حضور در محیط طبیعی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورند. در یک مساحت 2400 کیلومتر مربعی، می توانید با شیرها، چیتاها، یوزپلنگ ها، فیل ها، بوفالوها، گورخرها و کرگدن ها برخورد داشته باشید. از ماه ژوئیه تا اکتبر، این فرصت را خواهید داشت که مهاجرت گسترده کل های یالدار (پستانداران گاوسان) را از نزدیک مشاهده کنید. تماشای حیوانات در محیط باز و ایمن همیشه عالی و فوق العاده است، بنابراین بازدید از این مکان را از دست ندهید.

منطقه حفاظت شده ملی ماسائی مارا Masai Mara National Reserve

شلوغ ترین مکان های دنیا: مانیلا Manila

همه ما می دانیم که پایتخت های مختلف به دلایل متنوع مردم را از سرتاسر جهان به سوی خود می کشانند و دقیقا به همین علت بوده که شهر مانیل در فیلیپین دارای جمعیت بسیار زیاد هست. این شهر بخاطر صنایع تجاری و معاملات بانکی خود مشهور بوده و بندر مانیلا بزرگترین بندر دریایی در این کشور است. بازدید از این شهر یک فرهنگ کاملا متفاوت را به شما می نمایاند.

 مانیلا Manila

آرام ترین مکان های دنیا: پارک ملی جاشوآ تری Joshua Tree National Park

بیش از 3200 کیلومتر مربع فضای باز که بخشی از آن بیابانی بوده و این بیابان با درختان جاشوآ پوشانده شده، یکی از آرام ترین جاهای دنیا به شمار می رود. این منطقه ممکن است برای کسانی که به دنبال یک شهر شلوغ و پر جنب و جوش برای تعطیلات خود می گردند، کمی خشک و بایر به نظر برسد، اما این مکان برای هر کسی که می خواهد سفری مملو از سکوت و آرامش و فضای باز و وسیع داشته باشد، ایده آل است. اگر شما هم در جستجوی چنین تعطیلاتی هستید، بهتر است پرواز خود را از هم اکنون رزرو کنید.

پارک ملی جاشوآ تری Joshua Tree National Park

شلوغ ترین مکان های دنیا: چونگ کینگ Chongqing در چین

این شهر یک نمونه ایده آل از این حقیقت است که منابع طبیعی کارگران را از اقصی نقاط کشور و جهان به یک نقطه می کشاند. شهر چونگ کینگ جایگاه کارخانه های آهن، استیل و منابع طبیعی مانند زغال سنگ، گاز طبیعی و انواع مواد معدنی هست. این منابع و صنایع کارگران را از سرتاسر کشور به این شهر جذب می کنند. اگر می توانید بودن در جمعیت را تحمل کنید، سری به این شهر بزنید. اگر اهل جاهای شلوغ و پر جمعیت نیستید، یک نگاه به تصویر زیر بیاندازید تا از سفر به این شهر منصرف شوید.

چونگ کینگ Chongqing در چین

شلوغ ترین مکان های دنیا: لاگوس Lagos

با دیدن تصویر زیر، همه ما می توانیم در این نکته با هم توافق کنیم که یا جمعیت بیش از اندازه ای در شهر لاگوس زندگی می کنند و یا تعداد بسیار زیادی به بازدید از این شهر می آیند. لاگوس پایتخت تجاری کشور نیجریه به شمار می رود و همچنین یکی از شهرهای قاره آفریقا با بیشترین و سریع ترین رشد نیز محسوب می شود. سازمان ملل عنوان کرده که جمعیت لاگوس تا سال 2030 به بیش از 24 میلیون افزایش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که جمعیت این شهر رو به افزایش است، به نظر می رسد که تا دهه ها بعد بهتر است از سفر به این شهر شلوغ و پر جمعیت پرهیز کنیم.

لاگوس Lagos

آرام ترین مکان های دنیا: پارک ملی گوریم Göreme National Park

هم اکنون زمان آن رسیده که از مناطق بیش از اندازه پر جمعیت و شلوغ گذر کنیم و خودمان را با نگاه کردن به فضاهای باز و آرامش بخش آرام کنیم. پارک ملی گوریم که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد، با وسعت بزرگی از دودکش های افسانه ای و بالن های گازی که در هوا معلق هستند و هتل های غاری شکل دنج و آرامی که می توانید در آن ها اقامت کنید، یک مکان کاملا پر آرامش برای یک تعطیلات آرام و لذت بخش است. در این منطقه چیزهای بسیار زیادی برای دیدن وجود دارند، اما مهمترین نکته این است که توسط جمعیت و شلوغی احاطه نمی شوید و همه فرصت پیدا می کنند همه چیز را به خوبی و بدون هیچ زحمتی ببینند و لذت ببرند.

پارک ملی گوریم Göreme National Park

شلوغ ترین مکان های دنیا: کراچی Karachi

شهر کراچی به عنوان پایتخت اقتصادی و صنعتی کشور پاکستان، شهری بوده که در حال شکوفایی بیشتر است. هر دو بندرهای کراچی Port of Karachi و بن قاسم Port Bin Qasim در این شهر واقع شده اند و صنایع تجاری و حمل و نقل کراچی را پوشش می دهند. اگر به دنبال جایی هستید که فروشگاه هایی تماما خارجی و بیگانه داشته باشد و فرهنگی کاملا متفاوت با فرهنگ شما، به نظر می رسد شهر کراچی شهر مناسبی برای بازدید نباشد، چرا که اصلا نخواهید توانست در صف های طولانی فروشگاه ها به پیش بروید و زمان زیادی از سفرتان تلف خواهد شد.

کراچی Karachi

شلوغ ترین مکان های دنیا: استانبول Istanbul

تصویری که در زیر این پاراگراف از استانبول می بینید، ممکن است برای برخی از افراد مثل یک رویا به نظر برسد، اما بعید است این برای همه جالب و هیجان انگیز باشد. در حال حاضر، فرودگاه جدید استانبول در حال ساخت و تکمیل بوده و انتظار می رود از امسال بتواند 150 میلیون مسافر را در سال بپذیرد. هیچ چیز از یک بازار شلوغ و پر جنب و جوش جالب تر نیست، اما بعید به نظر می رسد همه بتوانند از بودن در جایی که شلوغ و پر از جمعیت است لذت ببرند؛ حتی اگر بیماری کلاستروفوبیا نداشته باشند.

استانبول Istanbul

آرام ترین مکان های دنیا: دره یوسیمیتی Yosemite Valley

این منطقه از نظر زیبایی و مناظر خیره کننده همتا ندارد. آبشارها، تماشای ستارگان، دریاچه ها و مسیر تپه نوردی و کوهنوردی مشهور این منطقه، آن را به یک نقطه ایده آل برای عاشقان طبیعت تبدیل کرده است. امکان ندارد کسی به این تصویر نگاه کند و دلش نخواهد فورا بلیط پرواز به این منطقه را رزرو نماید. بسیاری از ما دلمان می خواهد تمامی زندگی خود را به بازدید از آرام ترین جاهای دنیا بپردازیم.

دره یوسیمیتی Yosemite Valley

شلوغ ترین مکان های دنیا: داکا Dhaka

داکا یک کلانشهر در حال رشد بوده که جمعیت فوق العاده زیادی دارد. این شهر با 44500 نفر در هر کیلومتر مربع، تا سال 2015 پر جمعیت ترین شهر جهان در هر کیلومتر مربع به شمار می رفت. با توجه به تصویر زیر، باید گفت هر جایی که مردم بخاطر جمعیت بیش از اندازه و نبود فضا مجبور باشند از در و دیوار بالا بروند، می بایست از فهرست مقاصد گردشگری حذف شود. مگر اینکه به دنبال تعطیلاتی باشید که در آن بدون بالا رفتن از یک دیوار، حرکت کردن ممکن نباشد. ما توصیه می کنیم از سفر به این شهر شلوغ و پر جمعیت بپرهیزید.

داکا Dhaka

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو