درباره نشستن طولانی و عوارض آن بیشتر بدانید

84

1398/6/26

15:34


هر روز شاهد انتشار نتایج تحقیقات مختلفی هستیم که در مورد مضرات نشستن طولانی مدت مانند ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و از سوی دیگر، مضرات ایستادن طولانی مدت صحبت می کنند؛ در این بین، تکلیف مخاطبان در مواجهه با این اخبار ضد و نقیض چیست؟

درباره نشستن طولانی و عوارض آن بیشتر بدانید

به گزارش بهداشت نیوز: افرادی که در طول روز زمان زیادی می نشینند، مانند کارمندان ادارات و بانک ها، دو برابر دیگران در معرض خطر بیماری قلبی - عروقی قرار دارند. خطر نشستن طولانی مدت در صورتیکه ورزش نکنید، افزایش خواهد یافت.

نشستن طولانی مدت باعث کاهش تحرک بدنی و درنتیجه افزایش خطر اضافه وزن، چاقی و ابتلا به دیابت می شود. درعین حال، نشستن طولانی مدت خطر بروز سکته مغزی، فشار خون بالا و کلسترول بالا را افزایش می دهد که این عوامل نقش مهمی در بروز زوال عقل دارند.

این عوارض، بخشی از نتایج بدست آمده در تحقیقات مختلف هستند که با توصیه های جدیدی برای مخاطبان همراه هستند:

ایستاده کار کنید!

نتایج مطالعه ای که ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ در فوربس منتشر شد، نشان می دهد که ایستادن از طریق افزایش تحرک بدنی، به کاهش وزن کمک می کند. افراد در هنگام ایستادن دو برابر نشستن، کالری بیشتری می سوزانند.

محققان کلینیک مایو (آمریکا) با بررسی ۶۴ مطالعه مختلف (بر روی ۱۲۰۰ شرکت کننده) دریافتند، افراد درحال ایستادن در مقایسه با نشستن، ۰.۱۵ کیلوکالری در دقیقه (kcal/minute) می‌سوزاند و درصورتی که فرد در طول روز ۶ ساعت بایستد، می تواند ۵۴ کیلوکالری در روز بسوزاند.

در این گزارش پیش بینی شده است که بازار فروش میزهای کار ایستاده طی هفت سال آینده به ۲.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

بنشینید تا سلامت جسم و روان تان تهدید نشود!

در سوی مخالف، نیویورک دیلی ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ خبری را با عنوان "ایستادن منجر به کمردرد می شود" منتشر کرد. براین اساس، ایستادن آنطور که پیش از این تصور می شد، برای سلامتی مفید نیست و ایستادن طولانی مدت می تواند منجر به کمردرد شدید و تنش ذهنی شود.  

در مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کرتین (استرالیا) بر روی ۲۰ فرد بزرگسال شاغل در آزمایشگاه مشخص شد که دو ساعت ایستاده کار کردن مداوم باعث تشدید درد در نقاط مختلف بدن و کاهش قدرت تمرکز می شود.

بلاتکلیفی تحقیقات علمی تنها به موضوع مضرات یا نکات مثبت ایستادن و نشستن خلاصه نمی شود. مفید یا مضر بودن سیگار الکترونیکی، خوردن یا نخوردن میوه در شب، تأثیر ورزش های مختلف در درمان بیماری ها، و ده ها نمونه دیگر، از جمله مواردی هستند که مخاطبان را با سوالات بی پاسخ و ابهامات متعددی مواجه می سازد و شاید یکی از دلایل این نتایج متفاوت، مطالعه های محدود با جامعه آماری کوچک باشد.

 

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو