چگونه هوش جنین را زیاد کنیم؟

منبع: نی نی بان

127

1398/6/27

02:25


اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد مغز کودک ضروری هستند. مطمئن شوید که غذاهایی را شامل می شود که حاوی مقدار خوبی از امگا 3 مانند ماهی در رژیم غذایی خود هستند، آهن یافت شده در سبزیجات پر برگ به جریان اکسیژن در سلول های مغز کودک کمک می کند.
هم چنین میوه هایی مثل بادام و گردو را در رژیم غذایی خود در دوران بارداری بگنجانید. گردو برای رشد مغز بزرگسالان و نوزادان بسیار ضروری است، بادام منبع خوبی از نیاسین، پروتیین و انرژی هستند و به رشد کلی مغز کودک کمک می کنند.

تناسب اندام داشته باشید و فعال باشید
خوش هیکل و فعال ماندن در طول دوران بارداری از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر می خواهید کودک خود را تیزتر کنید، با سرعت بیشتری به اطراف خود بروید و از روی مبل بلند شوید.
در حالی که بدن شما هورمون های مخفی را تولید می کند که برای رشد مغز کودک خوب هستند. اگر قبل از باردار شدن ورزش نمی کردید، ورزش های سبک و پیاده روی سریع را انجام دهید. ثابت شده است که مادران فعال در دوران بارداری فرزندان باهوش تر دارند.

برای افزایش هوش جنین توجه او را به خود جلب کنید
وقتی نوزاد در رحم مادر رشد می کند، او شروع به شنیدن و حتی واکنش به صدا می کند، ممکن است آنچه را که می گویید درک نکند اما تحریک کردن کودک با صحبت کردن و یا حتی خواندن می تواند به رشد مغز او کمک کند. شما حتی می توانیدبا شکم خود صحبت کنید و احساس کنید که نوزاد در عوض جواب می دهد.
گاه به گاه به موسیقی آرامش بخش یا حتی ریتمیک گوش دهید. موسیقی به کودک کمک می کند آرامش خود را حفظ کند و قدرت تراکم را افزایش دهد. پیش از این هم در نمناک خواندید که مالش دادن شکم شما به آرامی یک تحریک خوب برای کودک است.
یک نوزاد که هنوز در رحم است، می تواند لمس شما را لمس کند و حتی حس بویایی دارد. سعی کنید عطر گل های تازه، میوه ها و دیگر بوهای ملایم را هر زمان که می توانید استشمام کنید. این تمرین ها به تحریک مغز کودک کمک خواهند کرد.

سطوح تیروئید را متعادل نگه دارید
تیروئید برای بدن ضروری است. در دوران بارداری، اگر سطح تیروئید ناپایدار باشد، آن می تواند بر کودک تاثیر بگذارد. کاستی تیرویید در مادر می تواند بر بهره هوشی کودک تاثیر بگذارد. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل و سالم بخورید که حاوی مقدار زیاد سدیم است.
در صورتی که احساس می کنید مقدار زیادی از ید را در رژیم غذایی خود به دست نمی آورید، در رژیم غذایی خود، نمک و ماست را در رژیم غذایی خود قرار دهید. مکمل های غذایی را نادیده نگیرید:در طی دوران بارداری بدن شما به تغذیه بیشتری نیاز دارد.
با این که یک غذای سالم به شما غذای کافی می دهد، باید مکمل های بیشتری برای سلامتی نوزاد و زایمان ملایم به دست آورید. بسیاری از مکمل های پیش از تولد در بازارها مانند ویتامین ها و مکمل های حاوی اسید فولیک وجود دارند. هر دو این عناصر نقش حیاتی در رشد سلول های مغز کودک ایفا می کنند.
با این حال، لازم است قبل از گرفتن هر گونه مکمل ها، با پزشک خود مشورت کنید.

تغذیه با شیر مادر
شش ماه اول برای نوزادتان حیاتی است. از آنجا که بچه بیش از اندازه کوچک است که هر چیزی را بخورد، شیر پستان تنها منبع تغذیه می شود. شیر مادر برای تامین غذای سالم برای نوزادتان تجهیز شده است.
نه تنها کودک را سالم نگه می دارد بلکه به افزایش قدرت مغز کمک می کند. حتی اگر می خواهید هر چیز دیگری را به کودک غذا بدهید، مطمئن شوید که شما حداقل یک بار در روز به او غذا می دهید، مگر اینکه برخی دلایل دیگری برای شیردهی وجود داشته باشد.

از چیزهای مضر اجتناب کنید
چیزهایی وجود دارند که شما باید از آن اجتناب کنید اگر یک کودک سالم و باهوش بخواهید. زمانی که زنی باردار سیگار می کشد، می تواند منجر به زایمان زودرس، نوزاد که هنوز متولد نشده است و می تواند تنها علت نقص بسیاری در کودک باشد، منجر شود.
سیگار کشیدن نیز به طور قابل توجهی به سلول های مغز کودک آسیب می رساند. مصرف الکل در حالی که باردار هستید نیز می تواند اثرات مشابهی بر نوزاد داشته باشد. شما همچنین باید از غذاهایی استفاده کنید که دارای محتوای جیوه بالایی مانند ماهی کوسه، ماهی شمشیری، خال مخالی و غیره هستند.

وزن خود را چک کنید
دلیلی وجود دارد که کودک برای مدت 9 ماه باید در رحم بماند. جنین به تغذیه نیاز دارد تا رشد کند و در پایان 9 ماه به بلوغ کامل دست یابد. زایمان زود هنگام اغلب علت نقص ذهنی در نوزاد است.
یک راه برای جلوگیری از زایمان زود هنگام این است که مدام وزن بدنتان را چک کنید، وزن اضافی مادر اغلب منجر به زایمان پیش از موعد می شود. بنابراین دقت کنید که بیش از حد نخورید و وزن اضافی به دست نیاورید.

کمی آفتاب را جذب کنید
این علم رایجی است که خورشید منبع نهایی ویتامین D است. ویتامین D وقتی باردار هستید بسیار مهم است. باعث می شود استخوان های شما سالم و فاقد پره اکلامپسی باشند. پره اکلامپسی نه تنها بر مادر تاثیر می گذارد و می تواند باعث رشد روانی در نوزاد شود، بلکه می تواند باعث ایجاد سندروم شود. بهترین زمان برای جذب برخی ویتامین D در اوایل صبح است که اشعه خورشید بسیار خشن نیست.

آرام و بدون استرس باقی بمانید
درست مانند نوزاد متولد نشده می تواند صداهایی را بشنود و لامسه را احساس کند, حتی وقتی که مادر منقبض و یا تحت فشار است, می تواند این را حس کند. این می تواند بر سلامت روانی کودک متولد نشده تاثیر بگذارد.

افزایش هوش جنین شاد باشید
بارداری زمانی است که مادران باید نهایت مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود را به خاطر جنین انجام دهند. مهم است که مادر شاد بماند تا کودک در رحم سالم و هوشمند باشد.
نوزادان باهوش بیشتر در رحم می مانند:
مطالعه ای که در مجله پزشکی اطفال منتشر شد بیان می کند که هر چه بچه بزرگ تر در رحم بماند, باهوش تر خواهد شد. محققان پیشرفت مغز را بهبود یافته و نمرات آزمون آکادمیک بهتری را برای نوزادان ترم کامل در مقایسه با سایر نوزادان یافتند.
والدین باید پاسخ کودک به موقعیت های مختلف را مشاهده کنند, مانند زمانی که مادر به موسیقی گوش می دهد یا وقتی که می خواند. فعالیت های برای افزایش رشد مغز در نوزاد باید با حس مسئولیت انجام شود و نباید به کودک متولد نشده شما آسیبی برساند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو