۳۰۰۰ درخت آفت‌زده در چیتگر

منبع: برترین ها

53

1398/6/27

16:30


رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران با این اعتقاد که ۸۰ درصد حریق‌های چیتگر عمدی هستند، در عین حال گفت: ۳۰۰۰ درخت چیتگر آفت‌زده هستند و لازم است جهت عدم سرایت به بخش‌های دیگر تعیین تکلیف شوند.

خبرگزاری ایسنا: مجید فراهانی صبح امروز در جریان بازدید از پارک چیتگر و بررسی مشکلات آن با بیان اینکه مشکلات پارک چیتگر مربوط به دهه‌های اخیر است، گفت: ساخت و ساز یک دفعه‌ای در تهران و به خصوص این منطقه موجب تغییر اقلیم و شرایط آبی شد و میزان آب پاسخگوی سیراب کردن درختان بوستان چیتگر در دو بخش شرقی و غربی نیست.

۳۰۰۰ درخت آفت‌زده در چیتگر

رییس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به آبفا کمک‌های زیادی کرده و حتی در صحن شورا تسهیلاتی برای انشعابات و اشتراکات آبفا دادیم، گفت: با توجه به لابی سنگین آبفا برای دریافت تسهیلات، می‌توانستیم حداقل امتیازاتی از آن‌ها بگیریم که یکی از آن‌ها وصل مجدد آب چیتگر باشد.

وی با بیان اینکه منطقه چهار برای آبیاری پارک لویزان ابتکار عمل داشته و قرارداد سه گانه‌ای را امضا کرده است،‌ گفت: در منطقه ۴ به ازای امتیاز حفاری آبفا، آبیاری انجام می‌شود که می‌توان از این مدل اقتصادی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که آبیاری‌های مکرر در این بوستان عمدی باشد، گفت: مخصوصا آتش‌سوزی ۲۰ هکتار که در تاریخ چیتگر بی‌سابقه است که باید فکری اساسی به حال آن کرد.

این عضو شورای شهر تهران معتقد است: به نظر می‌رسد تنها ۲۰ درصد آتش‌سوزی‌ها به دلیل عملکرد مردم اتفاق می‌افتد که باید فرهنگ‌سازی شود و ۸۰ درصد حریق‌ها هدایت شده و به منظور ضربه زدن است.

وی با بیان اینکه پارک چیتگر بزرگتر از یک ناحیه شهرداری است، اما چارت سازمانی مشخصی ندارد، گفت: این موضوع که در حوزه خودمان است و معاونت برنامه‌ریزی می‌تواند پیشنهاداتش را به شورا بدهد و مشکلی در این زمینه نیست و باید این مشکل قبل‌تر حل می‌شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ درخت آفت‌زده هستند و به دلیل عدم سرایت به سایر درختان باید با منابع طبیعی جلسه بگذاریم و آن‌ها را تعیین تکلیف کنیم، گفت: طبق اخبار واصله ۴۰ درصد آب جاه‌های چیتگر در انحصار اپارک، باشگاه‌های سوارکاری و... است و چرا باید این در اختیار انحصاری دیگران باشد و اجازه ندهند که استفاده شود. در حالی که این مجموعه‌ها برای شهرداری درآمدی ندارند و آن‌ها نیز نه تنها پولی نمی‌دهند، آب مجانی نیز دریافت می‌کنند و این جای سوال دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو