جاذبه های گردشگری استرالیا که از چشم گردشگران دور مانده اند!

جاذبه های گردشگری استرالیا که از چشم گردشگران دور مانده اند!


منبع: همگردی

243

1398/6/27

21:51


استرالیا کشور زیبای بی پایانی است و قلمرو وسیع آن مملو از شگفتی های طبیعی، شهرهای پر جوش و خروش و سواحل خارق العاده است. در طول چند سال گذشته، این کشور چزیره ای به یک آهنربای گردشگری تبدیل شده و مردم از سرتاسر دنیا می خواهند نگاهی به جاذبه های گردشگری استرالیا بیاندازند و سفری به آن ترتیب دهند. هم اکنون کشور استرالیا بیش از ده میلیون بازدید کننده را در سال می پذیرد و تعداد بازدیدکنندگان آن به طور مداوم در حال افزایش است. بهرحال، تنها بخش کوچکی از قاره بزرگ اقیانوسیه شهرت و محبوبیت پیدا کرده و بسیاری از بخش های خارق العاده آن ناشناخته مانده اند. بیشتر بازدیدکنندگان روی سفر به سواحل شرقی East Coast در استرالیا و شهرهای سیدنی Sydney، کنز Cairns و ملبورن Melbourne که محبوب ترین شهرهای این کشور هستند، تمرکز می کنند. همچنین دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef، جزیره فریزر Fraser Island و جزایر ویتساندی Whitsunday Islands پر بازدیدترین مکان های دیدنی استرالیا هستند. علاوه بر این بخش ها، مرکز جغرافیایی استرالیا که بخاطر صخره آیرز Ayers Rock شهرت دارد، یکی دیگر از نقاط پر بازدید و مورد پسند گردشگران است. اما این سرزمین بزرگ به غیر از این نقاط دیدنی و تماشایی محبوب، جاذبه های متعدد دیگری نیز برای بازدید دارد. در این نوشتار قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی استرالیا بپردازیم، اگر شما هم جز آن دسته از گردشگرانی که در جستجوی مکان های ناشناخته، بکر و دست نخورده بوده، هستید، بهتر است این مطلب همگردی را بخوانید.

جاذبه های گردشگری استرالیا

جزیره کانگورو Kangaroo Island

نام سومین جزیره بزرگ و یکی از مکان های دیدنی استرالیا از نام مشهورترین حیوان بومی این کشور گرفته شده، اما جزیره کانگورو چیزهایی بیشتر از گله های بزرگ این جانور کیسه دار را برای ارائه کردن دارد. این جزیره در شمال غربی شهر آدلاید قرار گرفته و دو سوم مساحت آن پارک های ملی هستند. پارک ملی فلیندرز چیس Flinders Chase National Park دارای مسیرهای تپه نوردی و کوهنوردی بسیار تماشایی و مناظر دیدنی و همچنین دسته های بزرگ پنگوئن است. جزیره کانگورو علاوه بر سواحل ماسه سفید، دارای جایگاه پارک حفاظت شده سیل بی Seal Bay Conservation Park و نقطه ویژه موج سواری به نام کیپ وولامای Cape Woolamai نیز هست.

جزیره کانگورو Kangaroo Island

پارک ملی کالباری Kalbarri National Park

پارک ملی کالباری از جاذبه های گردشگری استرالیا بوده که در غرب این منطقه قرار گرفته است. این پارک بخاطر گلوگاه های بسیار زیبا و مسیرهای تپه نوردی و کوهنوردی ساحلی خود شهرت دارد. اگر به تپه نوردی و کوهنوردی علاقه دارید و از شرایط سخت نمی ترسید، پارک ملی کالباری یکی از بهترین جاهای دیدنی استرالیا بوده و در سفر بعدیتان به استرالیا هرگز نمی بایست بازدید از آن را از دست بدهید.

پارک ملی کالباری Kalbarri National Park

بروم Broome

بروم یک شهر کوچک و پر آرامش در استرالیای غربی بوده که دارای سواحل عالی و آب و هوای تابستانی در سرتاسر سال هست. تماشای پدیده طبیعی پلکان بسمت ماه Staircase to the Moon (پدیده ای که ماه کامل بر بالای موج های دریا دیده می شود) از کارهای مهمی است که در سفر به بروم می توانید انجام بدهید، بخصوص اگر به غروب آفتاب و تماشای آن علاقمند هستید. این شهر بسیار زیبا یک مکان ایده آل برای توقف کردن قبل از سفر به منطقه آوت بک Outback به شمار می رود و در میان ناشناخته ترین جاهای دیدنی استرالیا برای بازدید قرار می گیرد.

بروم Broome

پارک ملی کاریجینی Karijini National Park

نقاط معدودی در جهان وجود دارند که مانند پارک ملی کاریجینی بتوانند معنای واقعی کلمه "دور افتاده" را به نمایش بگذارند. این پارک که در استرالیای غربی و منطقه پیلبارا Pilbara در فاصله 1000 کیلومتری از شهر پرث Perth واقع شده، یک مکان واقعا فوق العاده است. بازدید از این نقطه کاملا منزوی و دور افتاده برای آن دسته از عاشقان طبیعت که علاقه دارند به درون وسعت بدون سکنه منطقه آوت بک Outback در استرالیا بروند و عمق آن را کشف کنند، واقعا ضروری هست. پارک ملی کاریجینی که در میانه هیچ چیز و هیچ کجا واقع شده، تنها دارای چند اردوگاه ابتدایی بوده و بکرترین و دست نخورده ترین زیبایی طبیعی به شکل کنیون های بزرگ، آبشارهای زیبا و برکه های آب در آن به چشم می خورند. بهترین و جالب ترین نقاط پارک ملی کاریجینی که می توانید از آن ها بازدید کنید، گلوگاه دیلز Dales Gorge، گلوگاه همرزلی Hamersley Gorge و استخر هندریل Handrail Pool درون گلوگاه ویانو Weano Gorge هستند. دور افتادگی و بکر بودن بی همتای این منطقه که یکی از مکان های دیدنی استرالیا است و این حقیقت که گردشگران بسیار معدودی برای ماجراجویی به این نقطه که یکی از مکان های دیدنی استرالیا بوده، سفر می کنند این منطقه را به یکی از وحشی ترین جاذبه های گردشگری استرالیا برای بازدید تبدیل کرده است.

پارک ملی کاریجینی Karijini National Park

صخره مرجانی نینگالو Ningaloo Reef

نینگالو یک صخره مرجانی 260 کیلومتری سواحل غربی استرالیا و در میان ناشناخته ترین جاهای دیدنی استرالیا برای بازدید است. تنها دلیل این ناشناخته بودن این است که دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef در استرالیا شهرت بسیار زیادی دارد و هیچ شانسی برای نقاط مشابه خود باقی نمی گذارد. اما صخره مرجانی نینگالو دقیقا در نزدیکی ساحل قرار دارد و به آسانی قابل دسترس است، بنابراین برخلاف مشابه مشهور خود که در سواحل شرقی قرار گرفته، اصلا لازم نیست سوار قایق شوید تا به تماشای آن بروید. نینگالو که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، در امتداد اقیانوس هند و حدود 1200 کیلومتری شمال شهر پرث Perth واقع شده است. این نقطه تماشایی در طول ماه های زمستانی استرالیا محبوبیت زیادی پیدا می کند، زیرا از آب و هوای استوایی سود می برد و به همین دلیل دمای هوا در تمامی طول سال به دمای هوای تابستانی شباهت دارد. این منطقه بهمراه سواحل بسیار زیبا مانند تورکویز بی Turquoise Bay دارای شهرهای کوچک متعددی است که محل های اقامت مناسبی برای ارائه کردن دارند و برای گردشگران با هر سطح بودجه ای موجود هستند. در بازدید از این منطقه که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استرالیا بوده، کارهایی که می بایست حتما انجام دهید سر زدن به پارک ملی فرانسوآ پرون Francois Peron National Park که تنها از راه جاده های ماسه ای قابل دسترسی بوده، است.

صخره مرجانی نینگالو Ningaloo Reef

اسپرانس Esperance

اسپرانس یک شهر کوچک در سواحل جنوبی غرب و یکی از جاهای دیدنی استرالیا بوده که حدود 10 هزار نفر سکنه دارد. این منطقه بخاطر دور افتاده بودن، آب های سبزآبی و سواحل فوق العاده زیبایش شهرت دارد. گردشگران بسیار زیادی به این شهر کوچک و ناشناخته سفر نمی کنند و به همین دلیل این شهر بسیار اصیل و متواضع باقی مانده است. پارک ملی کیپ لگراند Cape-Le-Grand National Park در این منطقه جایگاه برخی از بهترین سواحل در کشور استرالیا بوده و بدون شک در میان ناشناخته شده ترین و در عین حال فوق العاده ترین مکان های دیدنی استرالیا برای بازدید قرار دارد.

اسپرانس Esperance

اکوکا Echuca

اکوکا یک شهر بسیار کوچک در کناره رودخانه های مورای Murray و کمپسپ Campaspe در ایالت ویکتوریا Victoria بوده که بخاطر اسکله های تاریخی خود شهرت دارد. بندر اکوکا دارای بزرگترین دسته از قایق های بخار پدالی در جهان بوده و در این منطقه به همان اندازه که نقاط تاریخی برای بازدید وجود دارد، فعالیت های بسیار زیادی نیز برای انجام دادن موجود هستند. اکوکا که در 215 کیلومتری شمال ملبورن Melbourne واقع شده، معمولا بخاطر موقعیت جغرافیایی نادیده گرفته می شود؛ اما اگر از شهرهای اصیل که انگار هنوز در گذشته مانده اند خوشتان می آید، این شهر یک نقطه ارزشمند برای بازدید است.

اکوکا Echuca

جزیره لرد هاوو Lord Howe Island

لرد هاوو یک جزیره کوچک در سواحل شرقی East Coast استرالیا بوده که از راه هواپیما و از شهرهای سیدنی Sydney یا بریزبین Brisbane به اندازه دو ساعت فاصله دارد. موقعیت جغرافیایی فوق العاده دور افتاده این جزیره که یکی از جاهای دیدنی استرالیا هست، باعث شده تا گونه های حیات وحش بسیار نایاب و عجیبی در آن یافت شوند، گونه هایی مانند نهنگ های گوژپشت مهاجر؛ البته دلفین ها نیز در این جزیره به وفور دیده می شوند و به همین دلیل این جزیره در میان علاقمندان به غواصی بسیار محبوبیت دارد، اما تعداد گردشگرانی که می توانند از این جزیره بازدید کنند، به 400 نفر محدود شده است. این دسترسی محدود به این معنی بوده که این جزیره هرگز به یک آهنربای گردشگری و مرکز انبوه گردشگران تبدیل نخواهد شد. اما بهرحال دور افتاده بودن و بکر بودن فوق العاده آن همیشه گردشگران ماجراجو را به خود جذب خواهد کرد.

جزیره لرد هاوو Lord Howe Island

تاسمانی Tasmania

زیبایی جزیره تاسمانی که در زبان استرالیایی و بین مردم استرالیا معمولا از آن با عنوان تاسی Tassie یاد می شود، نمی تواند تنها در یک پاراگراف ساده توصیف شود. بلکه برای توصیف زیبایی این جزیره که یکی از جاهای دیدنی استرالیا بوده، به یک مقاله مفصل نیاز است. این تنها ایالت جزیره ای در استرالیا که معمولا بخاطر شباهتی که به نیوزیلند دارد، نادیده گرفته می شود و گردشگران نیوزیلند را به آن ترجیح می دهند، یکی از نقاط خارق العاده ای است که در سفر به این بخش از جهان می بایست حتما از آن بازدید کنید. این جزیره که از طریق پرواز قابل دسترسی است، سواحل خارق العاده ای مانند واینگلس بی Wineglass Bay دارد که در آن ها علاوه بر وجود محل های اقامت برای هر سطح بودجه، تورهای تپه نوردی و کوهنوردی برای سطوح مختلف آمادگی و مهارت موجود بوده و وقت گذرانی در آن برای پر توقع ترین علاقمندان به طبیعت نیز بسیار دلنشین و لذت بخش هست. در این منطقه علاوه بر سواحل، مسیر مشهور اورلند Overland Track نیز شهرت جهانی پیدا کرده و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد که در میان طبیعت تاسمانی سفری خارق العاده داشته باشند، در کلبه های چوبی شب را به صبح برسانند و از کوه محبوب کریدل Cradle Mountain که چشم اندازهای آن در دنیا بی نظیر هستند، بالا بروند. پایتخت تاسمانی که هوبارت Hobart نامیده می شود، علاوه بر زیبایی طبیعی از مشهورترین بازارهای استرالیا سود می برد؛ بازارهایی که در میدان سالامانکا Salamanca Square برپا می شوند و مردم از سرتاسر جهان به این شهر دور افتاده سفر می کنند تا از محصولات آن تهیه نمایند.

تاسمانی Tasmania

آدلاید Adelaide

تقریبا همه کسانی که مطلب جاذبه های گردشگری استرالیا را می خوانند، نام این شهر را در انیمیشن مشهور "نل" در کودکی شنیده اند. پایتخت ایالت استرالیای جنوبی که آدلاید نامیده می شود و شدیدا زیر سایه شهرهای ملبورن Melbourne و سیدنی Sydney قرار گرفته، یکی از آن نقاطی است که می بایست حتما در سفر بعدیتان به استرالیا در آن توقف کنید و از بودن در آن لذت ببرید. شهر آدلاید که دارای پارک ها و باغ های بکر و زیبا، سواحل عالی متعدد و یک فضای فرهنگی فوق العاده بوده، برای هر نوع گردشگر با هر سن و سلیقه ای جالب و خوشایند است. چه به موزه ها علاقه داشته باشید، چه اهل جشن گرفتن و پایکوبی باشید یا تنها آفتاب گرفتن و برنزده شدن در ساحل را بپسندید، شهر آدلاید چیزی که می خواهید را برای ارائه کردن دارد و شما را راضی نگه می دارد.

آدلاید Adelaide

پارک ملی لیچفیلد Litchfield National Park

پارک ملی لیچفیلد یک وسعت 1500 کیلومتر مربعی از زیبایی طبیعی در بخش شمالی استرالیا بوده و اغلب بخاطر شباهت به پارک ملی کاکادو Kakadu National Park که شناخته شده تر است، نادیده گرفته می شود. اگر به دنبال نقاط دور افتاده و ناشناخته در استرالیا برای بازدید هستید، پارک ملی لیچفیلد می بایست حتما در فهرست مکان های دیدنی استرالیا که به آن سفر می کنید، قرار بگیرد. این منطقه حفاظت شده طبیعی که در فاصله دو ساعته از جنوب داروین Darwin قرار گرفته، دارای آبشارهای خیره کننده، مسیرهای تپه نوردی و کوهنوردی باشکوه و برکه های آب بسیار عالی هست. اگر به نقاط دور افتاده و بکر علاقمند هستید، حتما می بایست از این منطقه که یکی از جاهای دیدنی استرالیا بوده، بازدید کنید.

پارک ملی لیچفیلد Litchfield National Park

پارک ملی نیتمیلوک Nitmiluk National Park

پارک ملی نیتمیلوک که در نزدیکی یک شهر ساکت به نام کترین Katherine در منطقه شمالی واقع شده، در تمامی طول سال دارای زیبایی های طبیعی فوق العاده بوده و می تواند عنوان یکی از نادیده گرفته شده ترین پارک های ملی در استرالیا را کسب کند. آبشار زیبای ادیث Edith Falls که بخاطر استخر طبیعی بسیار زیبا و خوش شکل خود شهرت دارد، یکی از مکان های وسوسه انگیز در این منطقه بوده که بازدیدکنندگان را به فرار از آب و هوای استوایی منطقه و آب تنی در آن تشویق می کند. علاوه بر آن، گلوگاه عظیم کترین Katherine Gorge با چشم اندازهای خارق العاده اش، مسیرهای تپه نوردی و کوهنوردی پر چالش و رودخانه ای که در دره جریان دارد، بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. این رودخانه یک مکان محبوب برای انجام کایاک سواری و قایق سواری در میان مردم محلی بوده و در بین جاذبه های گردشگری استرالیا بخاطر آب های بسیار شفاف تحسین می شود.

پارک ملی نیتمیلوک Nitmiluk National Park

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو