گزارش فروش سینمای ایران/ صدرنشینی فیلم «ایده اصلی»

گزارش فروش سینمای ایران/ صدرنشینی فیلم «ایده اصلی»


منبع: بلاکس آپ

157

1398/6/28

16:36


گزارش فروش سینمای ایران/ صدرنشینی فیلم «ایده اصلی»

در این پست قرار است نگاهی داشته باشیم بر آمار فروش فیلم های روی پرده سینما، با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی ایده اصلی

فیلم سینمایی ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی که 6 هفته است بر روی پرده های سینما رفته در هفته ای که گذشت توانست در صدر جدول فروش سینمای ایران قرار گیرد. این فیلم در هفته ای که گذشت توانست 401,950,000 تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم 3,101,356,000 تومان برساند. در اینجا باید اضافه کنیم که به دلیل این که در ایام محرم هستیم، اکران فیلم های کمدی متوقف شده است و همین مسئله باعث شده که فیلم های غیر کمدی به صدر بیایند و فروش خوبی را تجربه کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:

ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند. مهندس سعید پارسا که چندسالی است از همسرش رؤیا عضدی جدا شده و رئیس یکی از شرکت‌های حاضر در مناقصه است. دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت ساز را دارند. رسیدن به موفقیت برای آدم‌های این قصه منجر به پیچیدگی‌هایی در روایت آن می‌شود.

در فیلم ایده اصلی بازیگرانی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر حضور دارند.

فیلم سینمایی قسم

در رتبه دوم جدول فروش ایران فیلم سینمایی قسم به کارگردانی و نویسندگی محسن تنابنده قرار گرفته است. این فیلم که اولین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمده بود، در هفته هفتم اکرانش توانست 240,979,000 تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم 2,437,504,000 تومان برساند. فیلم سینمایی قسم هم اکنون در 103 سالن سینما در حال اکران است.

خلاصه داستان فیلم:

این فیلم درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند…

در این فیلم بازیگرانی چون مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی ایفای نقش دارند.

فیلم سینمایی سرخپوست

فیلم سینمایی سرخپوست به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی در هفته پانزدهم اکرانش توانست فروش خوبی داشته باشد و در جایگاه سوم جدول فروش این هفته قرار گیرد. فیلم سینمایی سرخپوست در هفته ای که گذشت توانست ۲۱۵,۷۶۸,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم ۱۴,۳۲۱,۲۷۵,۰۰۰ تومان برساند. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۵ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد.

خلاصه داستان این فیلم:

سال ۱۳۴۷، يك زندان قديمي در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه ی شهر در حال تخليه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانيان به زندان جديدند...

در این فیلم بازیگرانی چون نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و آتیلا پسیانی ایفای نقش دارند.

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» جزء تحسین شده ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است و اکنون در هفته پانزدهم اکرانش توانسته فروش خوبی داشته باشد و در رتبه چهارم جدول فروش سینمای ایران قرار گیرد. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار توانسته ۲۱۵,۴۴۹,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم ۱۸,۵۶۵,۹۷۸,۰۰۰ تومان برساند. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در 13 رشته این جشنواره، توانست 6 سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

خلاصه داستان این فیلم:

روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران هست که درگیر عشق جوانی شهرستانی می شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن ها رقم می خورد...

در این فیلم بازیگرانی چون الناز شاکردوست ، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی ، پدرام شریفی ، امین میری، بانیپال شومون با حضور: شبنم مقدمی و فرید سجادی حسینی ایفای نقش دارند. 

 

فیلم سینمایی قصر شیرین

فیلم سینمایی قصر شیرین در هفته هشتم اکرانش فروش نسبتا خوبی داشت و توانست در رتبه پنجم جدول فروش قرار گیرد. این فیلم که توسط سیدرضا میرکریمی کارگردانی شده، در آخر این هفته توانسته ۱۳۱,۴۷۰,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم ۳,۱۹۷,۸۴۱,۰۰۰ تومان برساند.

خلاصه داستان:

جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است...

در این فیلم بازیگرانی چون حامد بهداد، محمد عسگری، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان فر، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی و خواجه پاشا ایفای نقش دارند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو