۵ انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید ؟

هر سال با پایان تعطیلات عید نوروز انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید به عنوان موضوع انشا برای دانش آموزان تعیین میشود ما هم ۵ انشا با این موضوع برای شما گرد آوری کرده ایم که بتوانید از آنها ایده و کمک بگیرید. موفق باشید.

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید (۱)

بسم الله الرحمن الرحیم

انشا شماره ۱ در مورد تعطیلات عید

مقدمه

انشا خود را به نام و یاد خداوند خالق بهار و زیبایی های آن آغاز میکنم،

موضوع انشا :انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید؟

تنه انشا :

من فصل بهار بخصوص شروع آن یعنی عید نوروز را خیلی دوست دارم .

هوای خوب و دل انگیز ،

طبیعت پر از زیبایی ، درختان سرسبز

و شکوفه های تازه باعث میشود همه جا زیبا تر شود.

اما بهتر از همه این ها دید و بازدید های نوروزی است که ما را به هم نزدیک میکند.  باعث میشود خاله ها دایی ها عمه ها و عمو ها و بچه هایشان را خیلی وقت است ندیده ایم دوباره ببینیم و دیدار ها تازه شود.

من عاشق مسافرت در فصل بهار و عید نوروز هستم .  اما امسال به خاطر مشکلات مالی که متاسفانه در خیلی از خانواده ها وجود دارد  و همینطور شلوغی و ترافیک بیش از حد جاده ها با اعضای خانواده تصمیم گرفتیم که تعطیلات را کنار هم در خانه بگذرانیم و در اوقات فراقت مان به دیدن جاذبه های ها  تفریحی ، تاریخی و زیارتی شهر خودمان برویم .

این کار باعث میشود بیشتر با تاریخ شهرمان آشنا شویم و جاذبه های آن را بیشتر بشناسیم.  به علاوه برای بودن در کنار بچه های فامیل و بازی کردن با آنها در خانه یا پیک نیک های خانوادگی وقت بیشتری داشته باشیم.  البته من سعی کردم در کنار بازی با دوستان و گردش های خانوادگی کمی از وقت خود را درس و عقب افتادگی هایی تحصیل اختصاص دهم.

کمک به بزرگتر ها و دید بازدید بزرگان فامیل هم بخشی از زمان من را در تعطیلات عید نوروز پر کرد.  همه این ها در کنار زیبایی های بهار باعث باشد من تعطیلات خوب و آرامی را سپری کنم.

نتیجه گیری انشا :

شاید خیلی از ما نتوانیم در عید بع تعطیلات برویم یا جاهای جدید را تجربه کنیم اما میتوانیم کاری کنیم در خانه یا شهر خودمان بهمان خوش بگذرد و خانواده ها را هم با خوشحالی خودمان خوشحال کنیم. امیدوارم همه کودکان و نوجوانان در کنار خانواده خود شاد و سلامت بوده و نوروز خوبی داشته باشند.

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید (۲)

بسم الله الرحمن الرحیم

انشا شماره ۲ در مورد تعطیلات عید

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

امسال تعطیلات ما برای عید دیدنی به خانه ی تمام افراد فامیل رفتیم و از روز سوم به بعد مسافرت ما شروع شد.

پدرم برنامه ریزی کرده بود که در این تعطیلات به سه شهر مسافرت کنیم. ما اول به اصفهان رفتیم و دو روزی آن جا ماندیم. اصفهان شهر بسیار زیبایی بود و آثار تاریخی زیادی داشت که من فقط عکس آن ها را دیده بودم. دومین مقصد ما استان فارس و شهر شیراز بود، پدرم قول داده بود با هم به دیدن تخت جمشید برویم و زمانی که به آن جا رفتیم من از دیدن آن ستون های بلند تعجب کردم و با خودم فکر کردم چه طور این جا ساخته شده است.

در آن جا یک نفر راهنمای تور بود و ما توانستیم سوال هایمان را از او بپرسیم و اطلاعات زیادی درباره تخت جمشید کسب کنیم. خوشحال بودم که آن جا را دیده ام. شیراز هم دوست داشتنی بود، در آن جا به حافظیه و سعدیه رفتیم. حافظیه مزار حافظ است و سعدیه مزار سعدی که هر دو از شاعران معروف ایرانی هستند. زمانی که در شیراز بودیم پدرم طبع شاعری اش گل کرده بود و مدام از حافظ و سعدی شعر می خواند و جواب ما را با شعر می داد و می گفت هوای این شهر باعث می شود آدم شاعر بشود.

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

سومین مقصد ما یزد بود. من فکر نمی کردم این شهر آن قدر زیبا باشد. خانه های زیبا و قدیمی یزد برای من بسیار جذاب بود، و دوست داشتم ما هم یک خانه ی قدیمی مثل خانه های یزد داشته باشیم و در آن زندگی کنیم. چون این خانه ها خیلی بزرگ و زیبا بودند و حیاط های بسیار قشنگی داشتند که می توانستی بدون مزاحمت برای همسایه ها در آن بازی کنی. بعد از دیدن یزد به خانه برگشتیم . به نظرم تعطیلات امسال یکی از بهترین تعطیلاتم بود و خیلی به من و خانواده ام خوش گذشت.

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید (۵)

به نام خداوند بخشنده مهربان

انشا شماره ۳ در مورد تعطیلات عید

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

تعطیلات عید همیشه پر از اتفاقات خوب است.

به رسم هر ساله، روز سال تحویل همگی کنار هم سفر سفره ی هفت سین جمع شدیم و هر کدام در دل خواسته های خود را با خداوند در میان گذاشتیم و آرزوی مشترک همه ی ما خوبی، سلامتی و سالی پر از اتفاقات خوب برای تمام مردم ایران بود. بعد از سال تحویل دید و بازدید عید شروع شد و در بیش تر روزهای تعطیل ما یا مهمان بودیم یا میزبان، که من مهمان بودن را ترجیح می دهم و موضوع خوشایند درباره ی این موضوع این است که از تمامی کارها معاف هستی و با میوه و شیرینی پذیرایی می شوی.

انشا تعطیلات عید نوروز

متاسفانه امسال مسافرتی نداشتیم و بیش تر در شهر خودمان گشت و گذار کردیم و مکان هایی که قبلا فرصت نشده بود ببینیم را دیدیم که به شناخت بیش تر و بهتر من از شهرمان کمک کرد.تعطیلات سال های قبل به علت مسافرت، فرصتی برای فیلم دیدن و مطالعه برایم نمی ماند اما امسال مسافرت نرفتن را به فال نیک گرفتم و از آن جا که عاشق فیلم و کتاب هستم زمان های بیکاری ام را با فیلم دیدن و مطالعه پر کردم، که هر کدام جذابیت های خاص خودش را برایم داشت.

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

قبل از عید به علت شلوغی بازار هیچ کدام از اعضای خانواده خرید نکرده بودند، به همین خاطر چند روزی هم برای خرید کردن سپری شد و هر کدام از ما لوازم خود را با قیمت مناسب تری نسبت به قبل از عید، تهیه کردیم. همیشه قبل از تعطیلات برنامه های زیادی برای ۱۳ روز تعطیل می چینم اما متاسفانه زودتر از آن چه که فکر می کنم این تعطیلات به پایان می رسد و کارها و برنامه های نیمه تمام بسیاری می ماند که باید دنبال فرصت دیگری برای انجام آن ها باشم.

تعطیلات عید امسال اگر چه به نظرم کوتاه ولی پر بار بود و فکر می کنم به نحو احسن توانسته ام از آن روزها استفاده کنم.

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید (۷)

به نام خدا

انشا شماره ۴ در مورد تعطیلات عید

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

به نام خدا که معلم را آفرید و ما دانش آموزان را که امروز بتوانیم قلم در دست بگیریم و انشا بنویسیم که تعطیلات عید خود را چگونه گذراندیم و با سواد شده و مدرک بگیریم و مثل برادرم دنبال کار بگردیم! البته واضح و مبرهن است که ما تعطیلات عید را نگذراندیم بلکه تعطیلات عید خودش گذشت و اگر دست ما بود که اصلاً نمی‌گذاشتیم بگذرد! چون که ما دانش آموزان تعطیلات را خیلی دوست داریم و خیلی خوش می‌گذرد چرا که دیگر لازم نیست آدم ۹ شب بخوابد و ۷ صبح بیدار شود؛  البته به غیر از بعضی شب‌ها که نمی‌دانم چرا مامان بابا گیر می‌دهند که ما زود بخوابیم!

انشا تعطیلات نوروزی

البته خب  امسال عید زیاد هم خوب نبود و کار و کاسبی و عیدی ما حسابی کساد بود. بابام می‌گوید کم شدن عیدی‌ها به خاطر بحران‌های اقتصادی اروپا است. البته خودش از همه بدتر است و نه تنها در کل سال یارانه‌ من را نمی‌دهد تا با آن سرمایه گذاری کنم بلکه عیدانه من را هم نداد! ای کاش من هم هر چه زودتر یک سرپرست خانواده بشوم تا خودم عیدی خودم را بگیرم و ثروتمند بشوم!

انشا تعطیلات نوروز را چگونه گذراندید

در شب اول عید  من به کامران عمه مهین و ساسان خاله شهین یک پیامک دادم تا ببینم عید دیدنی کجاها رفته‌اند و امسال سطح عیدی‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنند و یک خط مشی‌ای تعیین کنیم مبنی بر آن‌که کجاها برویم بهتر است و کجاها نرویم بدتر است… که کلاً نتیجه‌ی مذاکرات گروه ۲+۱ یعنی من به اضافه ساسی و کامی رضایت بخش نبود!  راستی گفتم موبایل! موبایلم را بابام دو هفته پیش هم به عنوان عیدی و هم کادو جشن تولد برایم خرید.
اما من از آن راضی نیستم چون ایرانی است و تنها حسنش این است راحت در جیب جا می‌شود و می‌توان آن را راحت از دیگران قایم کرد تا مسخره‌ات نکنند! البته یک حسن دیگر موبایلم آن است که هم می‌توان با آن زنگ زد و هم پیامک فرستاد که من از این امکانات موبایلم به خوبی استفاده می‌کنم. مثلا دو سه روز مانده به عید این پیامک را نوشته و برای تمام اقوام بزرگتر فامیل سند تو آل کردم! «هر کس عیدی من را قبل از تحویل سال بدهد از ۱۸ درصد جایزه خوش حسابی برخوردار می‌گردد!  با تشکر. فربد!»

انشا تعطیلات نوروز

در روز دوم عید  ما به خانه عمو محمود اینا رفتیم. عمو محمود بسیار ثروتمند است و در کار پسته است و انبارهای بسیار زیاد و بزرگی دارد!  عمو محمود هیچی به من عیدی نداد و من خیلی ناراحت شدم. مامان که موضوع را فهمیده بود دستی بر سر من کشید و به من گفت اشکالی ندارد پسرم غصه نخور! درست است که این عموی گدایت به تو عیدی نداد اما چیزی از شایستگی‌های تو کم نمی‌شود! این جا بود که برای اولین بار حس نتیجه نگرفتن ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی را برای اولین بار تجربه و حس کردم! واقعا چقدر درد آور است این کم نشدن چیزی از ارزش‌ها!

انشا تعطیلات نوروز خاطره گویی

در روز سوم عید ما به مسافرت رفتیم و من گم شدم اما اصلا نترسیدم؛ چون پسورد فیس‌بوکم یادم بود. در نتیجه از یک آقای پلیس آدرس نزدیک ترین کافی نت را گرفتم و به کافی نت رفتم و وارد فیس‌بوک شدم و از فیس‌بوک مامانم را پیدا کردم! البته واضح و مبرهن است یکی از خوبی‌های فصل بهار و عید آن است که ادارات آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند و قبض به در خانه آدم نمی‌آید و در نتیجه بابای آدم خوش اخلاق‌تر است!ما امسال بسیاری از اوقات خود را صرف تماشای فیلم‌های مفید تلویزیون کردیم و من یک روز که مامان اینا نبودند یواشکی گوشی تلفن را برداشته و به ۱۶۲ زنگ زدم و بابت برنامه‌های مفید تلویزیون علی‌الخصوص آکادمی گوگوش از آن‌ها تشکر کردم!

انشا درمورد تعطیلات نوروز

انشای من در همین جا تمام می‌شود و ما از این انشا نتیجه‌ می‌گیریم که عید خیلی‌ خوب است و فصل بهار خیلی خوب است و در فصل بهار همه چیز شکوفه می‌دهد و ما شکفته می‌شویم (در این جا مامانم گفت آفرین پسرم چقدر مثل رئیس جمهورها انشا نوشته ای!)  و ما باید از همه نعمت‌های خدا استفاده کنیم و اگر گم شدیم به فیس‌بوک برویم تا هم پیدا شویم هم بفهمیم عجب مامان خوشگلی داریم و نمی‌دانستیم و برایش لایک بزنیم!

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید (۹)

باسمه تعالی

انشا شماره ۵ در مورد تعطیلات عید

انشا در مورد تعطیلات نوروز را چگونه گذراندید

با نام و یاد خدای بزرگ انشای خود را آغاز می‌کنم. تعطیلات نوروزی امسال به ما خیلی خوش گذشت. ما بیشتر ایام عید را کنار خانواده گذراندیم. تحویل سال را کنار پدر و مادر، در حرم امام رضا علیه‌السام بودیم و به یاد همه دوستان و آشنایان دعای «یا محول الحول والاحوال» خواندیم.

کار بیشتر دید و بازدیدهای مرسوم خانواده مادری را در جلسه ماهانه خانوادگی که همه فامیل جمع بودند، یکسره کردیم. یکی از همان روزهای اول سال هم به اتفاق مادربزرگ پدری و خانواده عموعباس اینا سری به فریمان، دیار پدری زدیم که هرچند هیچ کس به ما عیدی نداد، ولی خوش گذشت.برعکس فامیل‌های پدر که چندان به رسم و رسوم شیرین عیدی دادن پایبند نیستند، خانواده مادری و بخصوص شوهرخاله‌ها امسال وضعشان خوب بود و سنگ تمام گذاشتند و حسابی عیدی‌ بارانمان کردند.

انشا به زبان ساده درمورد تعطیلات نوروز

پسرخاله مان از دوستش یک پلی‌استیشن تری گرفته و بیشتر تعطیلات را تا پاسی از شب به بازی و رو کم کنی مشغول بودیم و البته رسم در این بازی‌ها بر این است که هیچ وقت روی هیچ کس کم نمی‌شود. گاهی شدت هیجان و حساسیت بازی‌ها به حدی بود که نیمه‌های شب در خانه بالا و پایین می‌پریدیم و دور افتخار می‌زدیم و دیگران را بیدار می‌کردیم. در نهایت هم به نتیجه ۲۳-۲۳ (یعنی هر نفر ۲۳ بار برنده شد) اکتفا کردیم.

انشا درباره تعطیلات نوروز

هفته دوم تعطیلات را با خانواده به سفر رفتیم. اولین شب را در میبد یزد در منزل یکی دیگر از اقوام که تازه بابا شده خوابیدیم و طبق معمول، حسابی ما را تحویل گرفتند. بعد از یک عصر تاریخی در پاسارگاد و تخت‌جمشید، دومین شب را در شیراز گذراندیم. نیمه‌های یک شب بهاری در حافظیه شیراز و همراه با نوای شجریان، جای همگی واقعا خالی بود. عصر روز سوم به خلیج همیشه فارس رسیدیم. تماشای غروب آفتاب روی لنج‌های بندر هم واقعا خاطره‌انگیز بود.

مقبره کوروش در پاسارگاد در هوای دل‌انگیز بهاری شیراز:

از بندر چارک در نزدیکی جزیره کیش، با ماشین سوار لنج شدیم و ۲-۳ ساعت بعد به جزیره زیبای کیش رسیدیم. اسکان و تفریحات در جزیره کیش، کمی سوسولی بود و زیاد با گروه خون ما سازگار نبود. با این حال کشتی‌ تفریحی، کشتی آکواریوم و کشتی یونانی و بازارهای جزیره را آباد کردیم و به دلیل ضیق وقت و پول! از خیر پارک دلفین‌ها، غواصی! و پاراسیل سواری گذشتیم. به نظر من که پاراسیل، مفرح‌ترین ورزش جزیره بود و به خاطر همین یکی هم که شده انشالله یک بار دیگر در سال‌های آینده که ضیق وقت و پول نداشته باشیم به کیش سفر خواهیم کرد.

آخرین شب سفر و در مسیر بازگشت از بندر، از کنار شهر صنعتی عسلویه رد شدیم و از این همه پیشرفت مملکت به خودمان افتخار کردیم . نماز صبح را زیر باران دل‌انگیز بهاری شیراز در صحن باصفای شاه‌چراغ خواندیم و به عنوان بهترین خاطره سفر بهاری در ذهن خود ثبت کردیم.

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید (۶)