ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در نخستین جلسه خود تصویب کرد: کارگروه رصد فرهنگی با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور رصد مستمر تغییر و تحولات فرهنگی و ارائه گزارش های دوره ای مرتبط با آن به ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تشکیل شود.

به گزارش روز شنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن کامل این مصوبه به شرح ذیل است:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماده­ واحده تشکیل کارگروه رصد فرهنگی که در جلسه اول ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در تاریخ ۲۹ /۴ /۹۸ به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود:

در اجرای مفاد بند ۶ شق (الف) ماده ­واحده وظایف و ترکیب اعضای ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور(مصوب جلسه ۷۴۸ مورخ ۲۷ خرداد ۹۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، کارگروه رصد فرهنگی با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور رصد مستمر تغییر و تحولات فرهنگی و ارائه گزارش های دوره ای مرتبط با آن به ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور تشکیل می شود.

تبصره  ۱- کارگروه می تواند حسب مورد مشارکت و همکاری سایر دستگاه های ذیربط را جلب نماید.

تبصره ۲- دستور العمل اجرایی این مصوبه در اولین جلسه کارگروه به تصویب خواهد رسید.

نخستین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور روز شنبه ۲۹ تیرماه امسال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

سند مهندسی فرهنگی کشور، تمامی عرصه فرهنگ و هنر، سبک زندگی و روابط اجتماعی را در برمی گیرد، بنابراین حساسیت بیشتری روی آن وجود دارد.

تاکنون نزدیک به سه هزار نفر از کارشناسان در رشته‌های مختلف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی مشارکت داشته اند و ۳۴ جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به بررسی و تصویب این سند اختصاص داشته است.