حسن فتحی: بازیگر مولانا در «مست عشق» ایرانی است

175

1398/6/31

15:54


حسن فتحی: بازیگر مولانا در «مست عشق» ایرانی است./ فرهاد توحیدی درباره حواش انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا در فیلم «مست عشق» گفت: هسته اصلی این فیلم ایرانی است.

حسن فتحی: بازیگر مولانا در «مست عشق» ایرانی است

یک ساعت پیش
حسن فتحی: بازیگر مولانا در «مست عشق» ایرانی است./ فرهاد توحیدی درباره حواش انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا در فیلم «مست عشق» گفت: هسته اصلی این فیلم ایرانی است.

حسن فتحی: بازیگر مولانا در «مست عشق» ایرانی است

به گزارش سلام سینما پس از انتشار خبر ساخت فیلم «مست عشق» و بازی شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، روزنامه خراسان به نقل از فرهاد توحیدی، نویسنده این اثر اعلام کرد که این نقش را به بازیگری اهل ترکیه سپرده‌اند. این موضوع سروصدای زیادی به پا کرد.

 

فرهاد توحیدی در گفت و گو با سازندگی درباره حواش انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا در فیلم «مست عشق» گفت: "هسته اصلی این فیلم ایرانی است. نویسنده و کارگردان ایرانی دارد و در واقع مولفین فیلم ایرانی هستند. حتی آهنگساز آن هم ایرانی خواهد بود. فیلمنامه این اثر با نگاه ایرانی نوشته شده و در فیلم به صراحت به اصلیت ایرانی مولانا اشاره می شود. اما در این فیلم به دلیل اینکه به طور مشترک ساخته می‌شود ما فقط به به یک بازار توجه نمی‌کنیم. مولانا در ترکیه از قداست خاصی برخوردار است و این فیلم مخاطبان بسیاری در ترکیه خواهد داشت بنابراین این اثر برای آنها هم اهمیت دارد و جذاب خواهد بود. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه در جمع عوامل و بازیگران فیلم ترکیب بین‌المللی داشته باشیم.

اما مسئله اینجاست که خیلی‌ها فکر می‌کنند با واگذری یک نقش به بازیگری اهل ترکیه نقش مصادره می‌شود؛مگر زمانی که مصطفی عقاد در فیلم محمدرسول‌الله یا در عمر مختار آنتی‌کویین را برای بازی در نقس حمزه عموی پیامبر یا عمر مختار انتخاب کرد، معنی‌اش این بود که این شخصیت‌ها توسط آنتی‌کویین مصادره شده‌اند؟ این بازیگر در آن فیلم‌ها دیگر آنتی‌ کویین نیست بلکه در هیبت عمر مختار یا حمزه درآمده است. "

 

حسن فتحی درباره حواشی این روزهای فیلم تازه‌اش گفت: "جز شهاب حسینی حضور هیچ بازیگری در این فیلم قطعی نشده و ما در حال مذاکره با بازیگران ترک و ... برای حضور در این فیلم هستیم. ساخت فیلم درباره مولانا سخت خواهد بود و جنجال و حواشی زیادی به دنبال خواهد داشت. چون حساسیت‌های زیادی درباره این شخصیت وجود دارد. از طرفی هر فیلم و سریالی بخواهد بسازم، عده‌ای هستندکه بخواهند برای آن جنجال درست کنند و بعد از سریال اخیرم بعضی منتظرند که با هر اقدامی از طرف حاشیه و سروصدا به پا کنند. حالا که این سوژه به خودی‌خود جنجالی است آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که حاشیه‌های بیشتری هم بوجود بیاورند."

 

حسن فتحی در واکنش به این رویدادها، درباره بازیگر نقش مولانا در این فیلم نوشت: "به شايعات اعتنايي نكنيد ! هر چند انديشه رفيع و جهانشمول جناب مولوي ، وراي همه تعصبات نژادي و قومي و جغرافيايي ست ، اما در فيلم «مست عشق» علاوه بر بازيگر نقش شمس تبريزي ، بازيگر نقش حضرت مولانا هم قطعا ايراني خواهد بود."

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو