روش صحیح شستن مو چگونه است؟

روش صحیح شستن مو چگونه است؟


منبع: زیبامون

248

1398/6/31

15:56


برای اینکه با روش صحیح شستن موها آشنا شوید و از این طریق مراقبت خوبی از موهایتان داشته باشید، پیشنهاد میکنیم در ادامه با زیبامون همراه باشید!

روش صحیح شستن مو چگونه است؟

شاید شما هم اینطور تصور کنید که شستن موها یک موضوع پیش پا افتاده است و نیازی به توضیح نداره اما بهتره در این مورد بیشتر فکر کنید!

اگرچه از زمانی که یادمون میاد موهامون رو شست و شو دادیم اما آیا روشی که برای شستن موها استفاده می کنیم، درست و اصولی هست؟ شاید شستن موها رو از روی عادت و آموزش هایی که از دوران کودکی دیده ایم انجام میدیم و روشی که برای شست و شوی موها استفاده میکنیم درست نباشه!

ما در این بخش از زیبامون دات کام، تمام نکات مربوط به روش صحیح شستن موها رو به شما آموزش میدیم تا با استفاده از این نکات، بهترین و مناسب ترین مراقبت رو از زیبایی و سلامت موهاتون داشته باشید.

 

خیس کردن موها

قبل از شامپو زدن به موها باید ابتدا موهاتون رو یک دقیقه با آب خالی بشویید و بعد به مدت چند دقیقه با آب ولرم خیس کنید. این کار کمک میکنه تا منافذ پوست سر باز بشه و بعد از شامپو زدن به موها، پوست سر نیز به خوبی تمیز خواهد شد.

 

هرگز موها رو بیش از حد نشویید

برای اینکه موهایی سالم تر و زیباتر داشته باشید، فقط کافیه در هفته 2 تا 3 بار موهاتون رو با شامپو شست و شو بدید. در غیر اینصورت اگر موها بیشتر از 3 بار در هفته با شامپو شسته شوند، یعنی موهایتان را بیش از حد شسته اید و این موضوع یک اشتباه در مراقبت از موهاست!

 

شامپو زدن به مو

 

موها رو با آب سرد آبکشی کنید

معمولا همه افراد دوست دارند با آب گرم و ولرم موهاشون رو شست و شو بدن و تصور استفاده از آب سرد برای شستن موها ممکنه کمی سخت و یا غیر قابل تحمل باشه. اما خوبه که بدونید آب سرد میتونه خیلی بهتر و موثرتر باقی مونده شامپو و نرم کننده رو از روی موها پاک کنه و  همچنین شستن موها با آب سرد، کمک میکنه تا کوتیکول های مو بسته بشه و رطوبت برای مدت بیشتری در رشته های مو باقی خواهد ماند.

 

موها رو خیلی سخت مالش ندهید

چه برای شستن و چه برای خشک کردن موها، باید از حرکات آرام استفاده کنید و مالش های سخت و سریع برای خشک کردن موها، باعث آسیب دیدن موها میشه و مشکلات سلامتی خیلی زیادی رو برای موها به همراه داره.

موها بعد از شسته شدن بسیار نرم و شکننده هستند و زمانی که از حرکات سریع و خشن برای خشک کردن موها با حوله استفاده می کنید، احتمال شکنندگی و ریزش مو بیشتر شده و با گذشت زمان، درخشش و زیبایی موها هم کاهش پیدا میکنه.

 

خشک کردن مو با حوله

 

از موهای مرطوب بیشتر مراقبت کنید

موهای شسته شده و مرطوب بیشتر از موهای خشک، شکننده هستند و نیاز هست زمانی که موها هنوز خیس و مرطوب هست، مراقبت بیشتری از موهایتان داشته باشید. بهتره موهای مرطوب رو شانه نکشید و تا زمان خشک شدن موها صبر کنید تا آسیب کمتری به ریشه مو وارد بشه.

 

اگر موهای بلندی دارید، به انتهای مو شامپو نزنید

معمولا ریشه مو بیشتر از انتهای مو چرب میشه و به شامپو زدن نیاز داره. هر چه موها بلند تر باشند، چربی و روغن کمتری به انتهای مو میرسه و این قسمت از مو کمتر چرب و کثیف خواهد شد. علاوه بر این از آنجایی که چربی طبیعی موها به مقدار خیلی کم به انتهای مو می رسد، این قسمت از مو خشک تر بوده و با شامپو زدن نیز این خشکی شدت پیدا میکنه. پس توصیه میشه به انتهای مو فقط نرم کننده بزنید!

 

شستن مو

 

قبل از شستن موها، گره های مو را باز کنید

ممکنه شما هم قبل از شستن موها این موضوع رو فراموش کنید! اما توصیه میشه قبل از شست و شوی موها حتما با شانه کردن موها، گره های مو رو باز کنید! زیرا وقتی موها خیس می شوند، باز کردن گره ها از روی مو سخت تر شده و به دلیل شکننده بودن موهای خیس، ممکنه آسیب زیادی به موها وارد بشه.

 

شما از چه روش هایی برای شستن بهتر و آسان تر موها استفاده می کنید، روشهای خودتون رو در کامنت برای ما بنویسید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو