همه چیز در ارتباط با میوه دوریان

منبع: نمکستان

215

1398/6/31

18:04


همه چیز در ارتباط با میوه دوریان

همه چیز در ارتباط با میوه دوریان

آیا تا به حال چیزی در مورد پادشاه میوه ها که در جنوب غربی آسیا و در کشور مالزی وجود دارد شنیده اید؟ در جنوب شرقی آسیا، نیازی نیست که به دنبال دوریان بروید چراکه در همه جای کشور وجود دارد و پیدا کردن به راحتی آب خوردن است.

آشنایی با دوریان

دوریان یک میوه گرمسیری است که به دلیل بزرگ بودن و پوسته بیرونی سخت، بسیار متفاوت است. این میوه  دارای گوشتی خوش بو و کاستارد مانند با دانه های بزرگ است. دوریان بوی بسیار متفاوت و ظاهری بسیار عجیب دارد و بزرگترین وزن آنها تا ۳ کیلوگرم است به اندازه یک توپ بولینگ سنگین هستند. برای بسیاری، توپ بولینگ کاملاً راحت تر از این میوه قطبی هضم می شود. این میوه پوستی مایل به سبز دارد و داخلش دانه هایی چسبنده و سبز رنگ وجود دارد.

بسیاری از کارخانه ها از این میوه خمیرهای  خوراکی برای ساخت طعم دادن به کره و خامه استفاده
می کنند. دوریان در مناطق گرمسیری در سراسر جهان به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا مالزی، اندونزی و تایلند رشد می کند. همانطور که گفتیم این میوه در کشور تایلند و در شهر پاتایا هم وجود دارد، اگر به قصد سفر به این کشور را داشتید می توانید با تهیه بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید و تجربه یک طعم متفاوت از دوریان را هم تست کنید.

همه چیز در ارتباط با میوه دوریان

این میوه متعلق به درخت کاپوک است. ۳۰ گونه دوریان وجود دارند که از جنوب شرقی آسیا سرچشمه می گیرند. ۹ گونه از آن ها در رژیم غذایی انسان استفاده می شود. دوریان فقط در آب و هوای استوایی رشد می کند و تایلند بزرگترین تولید کننده دوریان در جهان است. شما می توانید برای سفر به این کشور زیبا به سایت مستر بلیط مراجعه نمایید.

حقیقت هایی جالب در مورد میوه دوریان

دوریان می تواند باعث افزایش وزن شود

مصرف متوسط ​​۱ کیلوگرم دوریان که نزدیک به ۱۳۵۰ کالری دارد. خوردن یک دوریان می تواند تا ۶۸ درصد از ۲۰۰۰ کالری روزانه توصیه شده برای یک بزرگسال بالغ را به خود اختصاص دهد! یک دانه دوریان (حدود ۴۰ گرم) ۵۴ کالری دارد.

دوریان سرشار از مواد مغذی است

دوریان به طور طبیعی سرشار از پتاسیم، فیبر غذایی، آهن، ویتامین C و ویتامین B است. بنابراین پادشاه میوه ها برای بهبود قدرت و فشار خون، حرکات روده و سلامت پوست بسیار عالی است. همچنین سیستم عصبی و ایمنی را پشتیبانی کرده و باعث تشکیل سلول های قرمز خون شده و آن ها را تقویت می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو