عدم تفاهم با همسر چه دلایلی دارد و چطور می توانیم تفاهم بیشتری داشته باشیم؟

عدم تفاهم با همسر چه دلایلی دارد و چطور می توانیم تفاهم بیشتری داشته باشیم؟


منبع: آرگا

119

1398/6/31

21:59


یکی از رایج ترین دلایل مطرح شده توسط زن و شوهرهایی که از یکدیگر جدا می شوند، عبارتی پر مفهوم اما دو کلمه ای تفاهم نداشتیم است که چگونه باید این مشکل را حل کرد. ما در این رابطه برای دوستان عدم تفاهم با همسر را توضیح داده ایم.

بسیاری از مراجعین و متقاضیان طلاق در دادگاه علت طلاق را نداشتن تفاهم عنوان کرده اند و هر کدام از زوجین دلایل مربوط به خودشان را دارد. سوء تفاهم و در بعد آن تیرگی روابط زناشویی است که می تواند علت های زیادی داشته باشد که در اول زندگی بیشتر اتفاق خواهد داد از این رو مشکلاتی در بین زن و شوهر است که دیگر قادر به ادامه زندگی نیستند و با سختی و بی احترامی زندگی خود را ادامه می دهند. که ما در این مطلب می خواهیم درباره دلایل عدم تفاهم با همسر  و نقش تفاهم در ازدواج را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

نداشتن تفاهم و طلاق

عدم تفاهم با همسر چه دلایلی دارد؟

تفاهم به معنای فهمیدن و فهم درست از شخصیت همسر و بروز دادن واقعیت درونی خود به همسر و شخصیت افراد را همان طور که هست بشناسیم. شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد زمانی که مشغول صحبت کردن با همسرتان هستید او از خود بی اعتنایی نشان دهد و یا با حالت تدافعی و سرسختانه اش رو به رو شوید که نتیجه بحث تان به کدورت و سردی بکشد این کار در آخر بعد از مدتی نمی گذارد که شما در حد توقع تان صحبت کنید و این موضوع باعث می شود رابطه زناشویی شما به اختلاف بخورد و به نابودی بکشد و باعث عدم تفاهم با همسر شود.

عدم تفاهم با همسر در زندگی

علت های نداشتن تفاهم

نداشتن مهارت: برخی از زوجین در انتقال احساسات و نیاز ها و افکار های خود به یکدیگر دچار مشکل می شوند یعنی خواسته ها و یا نیاز هایشان را طوری می گویند که طرف مقابل قادر به درک آن نیست و از موضوع اصلی طفره می روند.

شناخت نداشتن از همدیگر: اطلاع از ویژگی های اخلاقی و رفتاری و سلیقه های همسر از شرط های اصلی برقراری روابط صمیمانه و حسن تفاهم در خانواده ها می باشد منجر به سوء تفاهم می شود.

عدم آگاهی از تفاوت های بین زن و مرد: زمانی که از ویژگی های زن و مرد آگاه نباشید احتمال بروز سوء تفاهم می شود که می توانید با مشخص کردن هدف بین زن و مرد گفت و گو کنید و از عواطف یکدیگر آگاه شوید.

عدم تفاهم با همسر چیست؟

برآوردن نشدن خواسته های دوران نامزدی: در این دوران طلایی دختر و پسر بسیار به هم ابراز علاقه می کنند و نمی توانند مدت کوتاهی را بین یکدیگر تجربه کنند و درباره آینده با یکدیگر سخن می گویند در همین راستا بعد از عروسی اون توجه و تعریف و تمجید و احساسات کم می شود و تبدیل به سرزنش و انتقاد می شود که موجب عدم تفاهم با همسر می شود.

غیرت های بیجا درباره جنس مخالف: در بعضی مواقع زن و مرد در زندگی به تصورات غلط به جنس مخالف پیدا می کنند که همین امر موجب سوءتفاهم بین آن دو می شود و با همه ی زن یا مرد ها مقایسه می کند که تصور غلطی است.

به خصوصیات ذاتی هم بی توجه اند: سعی کنید در خصوصیات ذاتی همدیگر دقت کنید در مردان حس اقتدار و احترام بسیار مهم می باشد و در زنان حس امنیت و ابراز علاقه و بقای رابطه این خصوصیت هر فرد در عدم تفاهم با همسر است.

علل عدم تفاهم

شکایت به جای بیان توقع ها: در هنگام نگفتن توقع خود به همسرتان دچار مشکل می شوید اگر انتظارات خود را مجبور به کار می کنید و یا تحمیل و تهدید می کنید باید هنگام خشونت و عصبانیت نه تصمیم بگیرید و نه پرحرفی کنید.

توجه زیاد به گذشته: یکی دیگر از عدم تفاهم با همسر افراط زیادی به گذشته است که هیچ دردی را دوا نمی کند بلکه باعث به وجود آمدن کینه و کدورت بین زوجین می شود در همین راستا باید شفاف و بدون تلخی حرفی بیان شود.

شوخی های نامناسب: یک اشتباه در مردان تهدید زن شان به ترک و طنز و شوخی است که همین امر موجب تخریب و تضعیف رابطه در بین زن و شوهر می شود که موجب عدم تفاهم با همسر می شود.

عدم تفاهم در مسائل زناشویی

رسیدن به تفاهم: سعی کنید تا کانونی گرم و صمیمی بین خانواده تان ایجاد کنید که همین امر مسئولیت رسیدن به تفاهم را نشان می دهد.

به خوبی های یکدیگر نگاه کنید: یکی دیگر از عدم تفاهم با همسر این است که در روابط بین خود و همسرتان بکوشید و از پیش داوری و نگاه به نقاط قوت همدیگر و مثبت باعث می شود به تفاهم برسید.

هیچ زن و مرد یکسان و مشابه هم پیدا نمی شوند: در بین هیچ یک از زوجین تفاهم کامل و قطعی که هیچ کم و کاستی ندارد وجود نخواهد داشت. خلقت هر شخصی متفاوت با ویژگی های اخلاقی و رفتاری و روحی آن فرد می باشد و هیچ دو نفری با هم پیدا نمی شوند که شبیه یکدیگر باشند.

علت نداشتم تفاهم بین زوجین

چطور تفاهم بین زن و مرد ایجاد شود؟

زمانی که جوانی تصمیم به ازدواج دارد در شروع باید اول آمادگی های لازم برای برقراری یک رابطه و شرایط لازم را داشته باشد. فراهم کردن شرایط فیزیکی و ذهنی مثل: موقعیت شغلی و سنی و خانوادگی و نیاز به ازدواج وقتی فراهم شد به خواستگاری فردی می رویم که زندگی در کنار او بسیار احساس رضایت بخش باشد. دختر و پسر تلاش بر انتخاب کسی دارند که از همه لحاظ به خودشان نزدیک باشند و با شرایط آن ها مطابقت کند و یکدیگر را درک کنند که باید در مراسم خواستگاری سوالاتی مطرح شود تا میزان درک طرفین مشخص شود. در برخی از مسائل زن و شوهر به جای این که به تفاهم برسند بیشتر به توافق می رسند که در واقع توافق قرار دادی بین دو طرف است که سر هر مسئله ای با هم به نتیجه می رسند و به نظر همدیگر احترام می گذارند. توافق می تواند نوعی سرگرمی باشد که به تقویت های ارتباطی و گفت و گو و حل مسئله کمک فراوانی بکند.

نداشتن تفاهم همسر

امیدواریم که توانسته باشیم شما عزیزان در این مطلب درباره عدم تفاهم با همسر در مجله آرگا آشنا کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو