باغ گیاه‌شناسی ملی ایران | National Botanical Garden of Iran

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران | National Botanical Garden of Iran


منبع: تاپ تراول

199

1398/7/1

09:37


خرید بلیط هواپیما

باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی ایران است که در یکی از غربی‌ترین نقاط شهر تهران، در منطقهٔ چیتگر در محله سروآزاد قرار دارد. این باغ زیر نظر مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور اداره می‌شود.در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با باغ گیاه شناسی آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مالزی 728.90 - باغ گیاه‌شناسی ملی ایران | National Botanical Garden of Iran


  تبلیغات   

                        | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


 مساحت باغ حدود ۱۴۵ هکتار می‌باشد. ارتفاع آن از سطح دریا ۱۳۲۰ متر بوده و دارای آب و هوای نیمه‌خشک می باشد. حداکثر دمای هوا در ماه‌های تیر و مرداد به ۴۳–۴۲ درجه سانتیگراد و حداقل دمای هوا در زمستان به پائین‌تر از ۱۰- درجه سانتیگراد می‌رسد.طرح جامع باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به نحوی پیش‌بینی شده‌است که نشان‌دهندهٔ الگویی از باغ ایرانی باشد. به این منظور یک میدان در مرکز باغ پیش‌بینی شده که چهار بلوار در چهار جهت به آن می‌پیوندد.

باغ گیاه شناسی تهران

728 90 - باغ گیاه‌شناسی ملی ایران | National Botanical Garden of Iran

 

در این باغ ۶۴ گونه درخت و درختچه از اقلیم کاسپین، ۲۴۰ گونه گیاهی از اقلیم البرز، ۴۲ گونه چوبی و ۳۰ گونه علفی از اقلیم زاگرس و ۲۳ اجتماع گیاهی و حدود ۴۰ گونه گیاهی از اقلیم کویری و بیابانی ایران وجود دارد، اقلیم چین و ژاپن، اقلیم هیمالیا، اقلیم قفقاز، اقلیم سیبری و آمریکا و باغ‌های اروپایی از اقلیم‌های جهانی این باغ است.

بخش‌های قابل بازدید باغ گیاه‌ شناسی

امروزه باغ گیاه‌ شناسی با وسعت ۱۴۵ هکتار و دارا بودن ۲۵ مجموعه و بیش از ۴ هزار گونه گیاهی از رویشگاه‌ها و اقلیم‌های ایران و جهان علاوه بر محیطی پژوهشی، یکی از جاذبه‌های تهران بزرگ‌شده است و همگان با رعایت نکاتی چون خارج نشدن از مسیرهای مشخص‌شده، خودداری از چیدن گل‌ها و گیاهان، خودداری از نزدیک شدن به آبشارها و دریاچه‌ها و همچنین نریختن زباله و نشکستن شاخه درختان و احترام به حقوق گیاهان و سازندگان این باغ، می‌توانند از باغ گیاه‌ شناسی تهران دیدن کنند.

باغ گیاه شناسی تهران

اقلیم خزر

باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی تهران

ساخت ناحیه خزری در این باغ از سال ۱۳۵۱ آغاز شد و همچنان گیاهانی به آن اضافه می‌شود. با ورود به این بخش از باغ، تصور می‌کنید که به جنگل‌های شمال ایران پای گذاشته‌اید. حتی خاک بخش خزری را هم از خود شمال آورده‌اند.

اقلیم البرز

در اقلیم البرز ۲۴۰ گونه گیاهی کاشته شده است که شامل گیاهانی چون پونه، آویشن، ثعلب، توتیا، نعناع چمنی، گزنه، شیپوری، گلپر، سنبل صحرایی، زنبق، خیارک و غیره می‌شود.

رویشگاه های ایرانی و تورانی

پوشش گیاهی رایج در این بخش از باغ، درختان پسته وحشی، ارس، بادام وحشی و … هستند. در این بخش جنگل های شمال غرب، شمال شرق و برخی رویشگاه های ارتفاعات جنوبی کشور شبیه سازی شده اند.

اقلیم قفقاز

منطقه قفقاز و آسیای میانه پوششی تُنُک دارد و کلکسیون گیاهی آن با درختان بلند مازو و اوری در بخش جنوب شرقی و در غرب و جنوب غربی ایبا افرا و در درختان بارانک تکمیل‌شده است.

باغ های کشور چین و کشور ژاپن

باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی تهران

باغ های شبیه سازی شده چینی و ژاپنی را می توانید در این بخش مشاهده کنید. یکی از زیبایی های این قسمت از باغ، پل های چوبی کوچکیست که بر روی آب راه های آن احداث کرده اند. یکی از مشهور ترین گیاهان بخش ژاپن و چین، گیاه بامبو است.

گیاهان رویشگاه اروپا

گیاهان حوزه دریای مدیترانه در اروپا، زیبایی خاصی به این منطقه از باغ گیاه شناسی ملی ایران داده اند. در این بخش با پوشش گیاهی اروپا آشنا خواهید شد.


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت دندان | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو