انشا عید نوروز | ۷ انشا و تحقیق درباره تعطیلات عید نوروز و سال نو

کمتر کسی است که در دوران تحصیل خود یک انشا عید نوروز ننوشته باشد ، حالا این انشا میتوانست به صورت تحقیقی در مورد آداب و روسم و تاریخچه نوروز باشد یا خاطرات عید نوروز در قالب این جمله کلیشه ای که ” تعطیلات عید نوروز خود را چگونه گذراندید ؟ ” در این نوشته از دلبرانه میخواهیم به این موضوع انشا خاطره انگیز بپردازیم و دانش آموزان و اولیای آنها را با ارائه ۱۰ انشا در مورد عید نوروز یاری کنیم . این انشا ها برای پایه های تحصیلی مختلف آماده شده است ، امیدورام برای شما مفید باشد .

تحقیق و انشا عید نوروز 

انشا در مورد عید نوروز

انشا عید نوروز

موضوعات انشا در مورد عید نوروز

موضوعات انشا پیراهمون عید نوروز معمولا حول محور این موارد هستند که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت : 

  1. انشا در مورد خاطرات عید نوروز
  2. انشا در مورد لحظه تحویل سال
  3. انشا در مورد عید نوروز و آداب و روسوم آن
  4. انشا در مورد ” تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید ؟ “
  5. انشا در مورد عید نوروز به زبان انگلیسی
  6. تحقیق در مورد تاریخچه عید نوروز
  7. تحقیق در مورد آداب و رسوم عید نوروز و هفت سین

انشا عید نوروز (۱)

انشا عید نوروز شماره یک

انشا عید نوروز – متن کوتاه کودکانه- ساده و روان – مناسب دوره ابتدایی 

موضوع انشا : عید نوروز خود را چگونه گذراندید ؟ 

مقدمه : من عید نوروز را خیلی دوست دارم …

من عید نوروز را خیلی دوست دارم ، چون به همه خیلی خوش می گذرد ، اول این که لباس های نو میخریم . من وقتی لباس نو میخرم همش به جلو آینه میروم و خودم را نگاه میکنم . ولی بعضی ها ممکن است پدرشان پول زیاد نداشته باشد که برای آنها لباس عید بخرد و ما باید به آنها کمک کنیم . بعد از این که همه لباس نو پوشیدند میروند مهمانی در مهمانی خوراکی های خوشمزه به آدم میدهند مثل آجیل میدهند شیرینی میدهند میوه میدهند و همه با هم میخندند و حرف میزنند . از همه بهتر عیدی است که هر کسی به آدم پوب میدهد و آخر عید آدم پول زیادی دارد که میتواند با آن چیزهایی که دلش میخواهد بخرد .

عید نوروز خود را چگونه گذراندید

بعد هم باید مشق های مدرسه را انجام دهیم تا درس هایی که خوانده ایم یادمان نرود . باید نقاشی بکشیم و تمرین های ریاضی و فارسی را حل کنیم تا تمام شود . عید خیلی خوب است ولی همیشه زود تمام میشود و باید دوباره به مدرسه برویم من دلم بعضی وقت ها برای دوست هایم در مدرسه تنگ میشود ولی دوست دارم عید زیاد تر باشد و بیشتر بازی کنیم و خوشحال باشیم . 

عید نوروز خود را چگونه گذراندید

من دوست دارم عید به مسافرت برویم چون در مسافرت خوش میگذرد و آدم جاهای جدید را می بیند و میتواند بعدا برای دوست هایش تعریف کند ولی ما گاهی به مسافرت نمیرویم و گاهی می رویم . اما عوضش همیشه به سیزده به در میرویم که خیلی کیف دارد . آدم چوب جمع میکند و آتش روشن میکند و روی آن سیب زمینی یا غذا یا چایی درست میکند بازی میکند و بدو بدو میکند غذا و خوراکی خوشمزه میخورد و می خندد کاش همیشه جمعه ها سیزده به در بود تا بچه ها بیشتر بازی میکردند. 

این بود انشای من . 

انشا عید نوروز در ایران   ،  انشای عید نوروز   ،  انشا درباره عید نوروز ، تحقیق و انشا عید نوروز 

انشا عید نوروز (۲)

انشا عید نوروز شماره دو

انشا عید نوروز – متن توضیح- به زبان انگلیسی  

موضوع انشا : عید نوروز و آداب رسوم آن به زبان انگلیسی به همراه ترجمه – بیایید در مورد نوروز بیشتر بدانیم . 

مقدمه : Let s Know more about Nowruz

As you know, we are right now in the middle of the 13-day celebration known as nowruz– the celebration began the moment the earth crossed the vernal equinox, and continues through Wednesday April 1st– we’ll bring you more information about the significance of this day early next week, but for now, here are a few things you should be doing this week to celebrate:

Let s Know more about Nowruz

deed o bāz deed– this literally means ‘to see and see again’. During the 13 days of the beginning of spring, the tradition is to go visit all of your friends and family, and they in turn have to come to your house to see you. Everyone is ready to be a gracious host this week, supplying guests with plenty of sweets to ring in the new year, and also tea and fruit of course (what Iranian household doesn’t have a giant bowl of fruit ready at all times?). It’s customary to visit elders of the family first, and then make your way through the list of all close family, friends, and even acquaintances.

Let s Know more about Nowruz

wearing new clothes– generally Iranians will be prepared this week to wear at least one set of new clothing, all the way to the underwear. Because spring is a time for freshness and newness, this is symbolic of letting go of the old and displaying the new.

haft seen– during this week, Iranians have a special table set up in the house called the haft seen table- filled with symbolic items that represent spring, and seven items that begin with the Persian letter ‘seen’. These include items that represent prosperity, freshness, rebirth, love, and life, and that represent the new start provided by the new season. One of the most important elements of the nowruz haft seen table is wheatgrass, which is sprouted from grains a few days before the new year, and is thrown into water on the 13th day of nowruz (more on that next week!).

So we hope you have an opportunity this weekend to visit some new friends and make some fresh starts in your life!

ترجمه انشا در مورد عید نوروز

همانطور که می دانید، ما در حال حاضر در وسط جشن ۱۳ روزه به نام Nowruz شناخته می شود – جشن شروع می شود زمانی که زمین از اعتدال بهاری برسد و از طریق چهارشنبه آوریل ۱ ادامه می یابد، ما اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت از این روز در اوایل هفته آینده، اما در حال حاضر، در اینجا چند چیز است که شما باید انجام دهید این هفته برای جشن گرفتن:

بیایید در مورد نوروز بیشتر بدانیم

این عمل به معنای «دیدن و دیدن دوباره- دید و باز دید » است. در طول ۱۳ روز از آغاز بهار، سنت این است که تمام دوستان و خانواده خود را ببیند و به نوبه خود باید به خانه شما برود تا شما را ببیند. هر کس آماده است تا در هفته جاری یک میزبان خوش تیپ باشد و مهمانان را در سال جدید با شیرینی های فراوان و همچنین چای و میوه (البته این که خانم ایرانی هرگز از کیک غول پیکر میوه ای تهیه نمی کند) آماده می کند. . معمولا برای بازدید از بزرگان خانواده اول، و سپس راه خود را از طریق لیست تمام خانواده نزدیک، دوستان و حتی آشنایان خود را.

پوشیدن لباس های جدید – به طور کلی ایرانی ها در این هفته برای پوشیدن حداقل یک ست از لباس های جدید، تا لباس زیر خواهد بود . از آنجا که بهار یک زمان برای طراوت و نوآوری است، این نماد ی از رفتن از قدیم و نمایش جدید است.

بیایید در مورد نوروز بیشتر بدانیم

در این هفته، ایرانی ها میز خاصی را در خانه ایجاد کرده اند که نام آن را هفت سین می گویند که پر از اقلام نمادین است که نشان دهنده بهار و هفت مورد است که با علامت فارسی دیده می شود. اینها مواردی هستند که نشان دهنده رفاه، طراوت، تولد دوباره، عشق و زندگی است و نشان دهنده آغاز جدید ارائه شده توسط فصل جدید است. یکی از مهمترین عناصر جدولی که در حال حاضر دیده می شود، سبزه  است که چند روز قبل از سال جدید از دانه ها جوانه زده است و در روز ۱۳ روز نوروز به آب می رسد 

نتیجه گیری :

بنابراین ما امیدواریم که شما در این آخر هفته

فرصتی برای بازدید از دوستان جدید داشته باشید

وشروع خوب و تازه های برای زندگی خود داشته باشید!

انشا عید نوروز به زبان انگلیسی ، انشا عید نوروز به انگلیسی ، انشا عید نوروز انگلیسی

انشا عید نوروز (۴)

انشا عید نوروز شماره سه

انشا عید نوروز – متن توصیفی کوتاه- شاعرانه زیبا – مناسب پایه های پنجم و ششم و هفتم

موضوع انشا : توصیف ادبی شروع فصل بهار – انشا کوتاه 

مقدمه : 

قلم را در درست میگیرم و انشا خود را در مورد بهار 

این فصل زیبا و دوست داشتنی آغاز میکنم. 

به نام خدا 

صبح می شود وقت آن است که خورشید دست از دامن طبیعت بردارد وبه گیسوی سحر آویزد.شب کم کم دامن خودرا از کوچه ها جمع می‌کند.زمستان مدت هاپیش از این صحرا رفت اما انگار رد پایش بر آسمان باقیمانده است که اکنون آسمان آن گونه زنگار گرفته است…وقت آن است که کم کم بهار از راه برسد,درختان در خود فرو رفته اند,وقت آن است که سر را بالا آورند وبه بهار درود گویند و از طراوت آن بهره گیرند.وقت آن است.

انشا کوتاه شروع سال نو

که پروانه ی چمن از پیله درآید ودر نفس باد صبا سینه بگشاید,وقت آن است که شادی در رگ های دشت سوسو زند…وقت آن است که روزی از نو آغاز شود,امروز بهار وارد صحرا می شود و بر درختان شکوفه ی سپیدی و پاکی می کارد و از درختان عریان دشت عروسی زیبا می سازد.لکه ی سرخ غروب از گوشه ی آسمان پاک می شود که خورشید از پشت کوه سر بالا می آورد وب ه بهار زیبا خیرمقدم می گوید

انشا در مورد عید نوروز 

 انشا در مورد عید نوروز به زبان انگلیسی ، انشا در مورد عید نوروز به انگلیسی  ، انشاء در مورد عید نوروز 

انشا عید نوروز (۳)

انشا عید نوروز شماره چهار

انشا عید نوروز – متن توصیفی توضیحی – مناسب ابتدایی و راهنمایی 

موضوع انشا : عید نوروز و آداب و رسوم و خاطرات آن 

مقدمه :

هر سال نزدیک نوروز حال و هوای دوستان و اطرافیان عوض میشود و به خاطر خانه تکانی و آماده شدن برای نوروز جنب و جوش زیادی دارند و در خیابان مردم را میبینیم که با کیسه های خرید عید به سمت خانه در حرکت اند و یا ویترین مغازه ها را تماشا میکنن و معمولا خانواده های کوچک بصورت دسته جمعی به خرید می روند و پدر دست بچه ها را میگیرد و با هم حرکت میکنند که صحنه های زیبایی است.نزدیک سال تحویل همه لباسهای نو به تن میکنیم و برای فرارسیدن سال نو لحظه شماری میکنیم و در آخرین دقایق همراه خانواده در کنار سفره ی هفت سین می نشینیم و پدر معمولا قرآن میخواند و همه سعی دارند ثانیه های شروع سال را در حال ذکر و دعا باشند.

عید نوروز و آداب و رسوم

وقتی که سال تحویل میشود روبوسی میکنیم و سال نو را به همدیگر تبریک میگوییم و لحظات شادی به وجود می آید.در تعطیلات به دیدن فامیل و دوستان میرویم و معمولا کوچک تر ها اول به دیدن بزرگترها میروند و بعد از آن بزرگتر ها در فرصت مناسب به بازدید کوچک تر ها میروند و این رسم خیلی خوب است ٬چون هم دید و بازدید انجام میشود و هم آداب و رسوم احترام به بزرگتر زنده نگه داشته میشود.در نوروز همه بوی تازگی میدهند و مخصوصا پسر بچه ها خیلی مواظب اند که شلوار و لباس عیدشان کثیف و خاکی نشود.

عید نوروز و آداب و رسوم

ما باید در تعطیلات به مرور درسهایی که در طول سال خوانده ایم بپردازیم چون ممکن است این تعطیلات باعث شود آنها را فراموش کنیم. با این کار برای امتحانات آخر سال هم آماده میشویم و تابستان خوبی خواهیم داشت. ما خیلی تعطیلات نوروز را دوست داریم برای اینکه معمولا از بزرگ تر ها عیدی میگیریم و پسر عمو و پسر خاله و دای و پسر عمه هایمان را بیشتر میبینیم.

عید نوروز و آداب و رسوم

بعضی ها در نوروز به مسافرت میروند که این کار خیلی خوب است ولی باید مواظب باشیم در هنگام رانندگی تند نرویم و سرعت مناسب داشته باشیم چون ممکن است تصادف بشود و اتفاقی برای ما و دیگران بیفتد و تعطیلاتمان خراب شود.در روز سیزده به در به طبیعت میرویم و روز خوبی را میگذرانیم ٬ من همیشه دوست دارم روز بعد از سیزده به در هم تعطیل باشد تا بتوانم برای رفتن به مدرسه آماده شوم.ما نباید در این روز طبیعت را آلوده کنیم و شاخه های درختان را بشکنیم و یا آتش بزنیم.وقتی تعطیلات تمام میشود٬ باز هم باید به مدرسه برویم و درس بخوانیم تا بتوانیم در آخر سال نمره های خوبی بگیریم و در آینده شغل مناسبی داشته باشیم.

مقاله در مورد عید نوروز   ، انشا درباره عید نوروز
انشا در مورد عید نوروز  ،انشا در مورد عید نوروز کوتاه

انشا عید نوروز (۵)

انشا عید نوروز شماره پنج

انشا عید نوروز – متن توصیفی، ادبی – متن شاعرانه و زیبا در مورد بهار و شروع سال نو

موضوع انشا : انشا ادبی در مورد بهار و شروع سال نو 

مقدمه :

بهار یعنی شکوفایی،

طراوت ،

سرزندگی

بهار یعنی همیشه میتوان دوباره از اول شروع کرد …

اینبار بهار می خواهد با کوله باری از سبزی،طراوت و خاطرات دیرینه ای که یکسال انتظارش را می کشیدم پابه جهان بگذارد ،بهار می خواهد بیاید و من باید در قلبم خانه تکانی کنم، تمام کینه ها را از روی  پرده های امید قلبم بشویم و با دستمال صبوری بر روی کتابی که پراز محبت های سرد شده است بکشم تا غباری از دشمنی و جنگ و جدال باقی نماند و پرنده ی اسیر قلبم را از قفس آزاد کنم.

انشا ادبی در مورد بهار و شروع سال نو 

بهار می خواهد با تیرکمان محبت،تیر مرخصی دادن به زمستان را بزند و زمستان باید کوله باری که سراسر سردی و قطره های مروارید ی بود را بردارد و به انتظار سال دیگر بماند ،کتاب سرنوشت زمستان را در گوشه ای از صندوقچه ی قلبم می گذارم و قفلی محکم بر آن می زنم ، کلاف زندگی ام را با بهار ،با چهچه بلبلان و پروار پروانه های زیبا و رنگارنگ می بافم ،با مداد طراوت تخته ی قلبم را با کلمه ای به نام بهار آشنا می کنم و بر روی دفتر خاطرات زندگی ام با خودکار عشق و علاقه کلمه ی بهار را می نویسم ، چتر اندوه را می بندم و به امید آمدن بهار از جاده ی عاطفه می نشینم ،

انشا ادبی در مورد بهار و شروع سال نو 

گویی نسیم ملایم اکنون چهره ام را نوازش می کند و طنین زیبایش در  گوشم نواخته می شود ،خیاط ماهری می خواهد لباسی برای دنیا درست کند لباسی با گلهای رنگارنگ ،آنگونه که من دوست دارم.چراغ کلبه ی قلبم را با مهربانی روشن می کنم و پرچین های آن را با عطر و بوی بهار معطر می کنم، اینک همه با هم به استقبال بهار می رویم

تحقیق و انشا عید نوروز 

انشا عید نوروز (۶)

انشا عید نوروز شماره شش

انشا عید نوروز – متن توضیحی و تحقیقی- تحقیق در مورد آداب و روسم عید به صورت خلاصه

موضوع انشا : تحقیق کوتاه در مورد آداب و رسوم عید نوروز در ایران 

عید نوروز برابر با اول فروردین ماه، یکی از کهن ‌ترین جشن ‌های به جا مانده از دوران باستان است.امروزه زمان برگزاری عید نوروز، در آغاز فصل بهار است. در کشورهایی مانند ایران و افغانستان که تقویم هجری شمسی به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است.یکی از آیین های نوروزی مراسم چهارشنبه سوری است که در برخی از شهرها آن را چهارشنبه آخر سال گویند. بدین صورت که شب آخرین چهارشنبه ی سال (یعنی نزدیک غروب آفتاب روز سه شنب )، بیرون از خانه، جلو در، در فضایی مناسب، آتشی می افروزند و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روی آتش می پرند و با گفتن: زردی من از تو، سرخی تو از من، ناراحتی های سال کهنه را به آتش می سپارند تا سال نو و عید نوروز را با آسودگی و شادی آغاز کنند.

تحقیق کوتاه در مورد آداب و رسوم عید نوروز در ایران 

از یکی دو ماه به عید نوروز مانده مردم به بازار می روند و لباس عیدشان را می خرند. سبز کردن گندم، عدس، ده پانزده روز به عید نوروز مانده در خانه ها صورت می گیرد. یکی دو هفته پیش از عید نوروز خانه تکانی انجام می گیرد و مجدداً اثاثیه را جابه جا می کنند و گرد گیری می کنند و دوباره آنها را می چینند. در مراحل بعد تخم مرغ رنگ کردن است که آن ها را آب پز می کنند و رنگ های شاد بر روی آنها می زنند.

موضوع انشا خاطرات عید نوروز 

برای تحویل سال در یکی از اطاق های خانه سفره می اندازند. پیش از هر چیز آیینه و قرآن در آن می گذارند و بعد هفت سین را می گذارند. هفت سین عبارت است از سماق، سیر، سنجد، سمنو، سکه، سرکه، سبزی. علاوه بر هفت سین، شمع و آینه، تخم مرغ و … سر سفره گذاشته می شود. دعای تحویل سال نو یکی دیگر از آداب عید نوروز است که توصیه شده در وقت تحویل سال این دعا را بسیار بخوانید:

یا مقلب القلوب والابصار

یا مدبر اللیل والنهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال.

تحقیق کوتاه در مورد آداب و رسوم عید نوروز در ایران 

از بامداد نوروز دید و بازدیدها آغاز می شود. در همه خانواده ها رسم است که به دیدار کسی که از نظر سن و شخصیت بر دیگران مزیت دارد بروند و تبریک بگویند و او نیز عیدی که شامل سکه یا پول است به آنها بدهد.

 انشا خاطره عید نوروز

سیزده بدر (روز سیزدهم عید نوروز) است. روز دوازده فروردین همه وسایل تهیه می شود و هر چه از شیرینی ها و آجیل ها باقی مانده برای صبح سیزده آماده می شود که البته همراه آن سرکه و کاهو نیز هست. صبح سیزده فروردین همه دسته دسته عازم کوه و باغ های اطراف شهر می شوند و معتقدند در روز سیزده فروردین نباید در خانه ماند زیرا این روز نحس و بد یمن می باشد. عصر این روز ویژه سبزه گره زدن دخترهاست که در واقع برای گشایش بخت خود این کار را می کنند. روز سیزده پیش از طلوع آفتاب و تا پاسی از شب ادامه دارد.

انشا درباره خاطرات عید نوروز   ، انشا درمورد خاطرات عید نوروز

انشا عید نوروز

انشا عید نوروز شماره هفت

انشا عید نوروز – متن ادبی توصیفی در مورد عید نوروز – منساب پایه تحصیل ششم به بلا 

موضوع انشا : عید نوروز و آداب و رسوم آن 

مقدمه :

“ن” مثل نوروز، نخستین روز بهار.

در این روز، طبیعت، از خوابی طولانی برمی‌خیزد

و کار و بار حیاتیِ خویشتن را از نو آغاز می‌کند .

نوروز، روزی‌ست نو؛ روز، روز همان روشنی‌ست. پس نوروز، یعنی تابش آفتابی تازه در زندگی و سرزندگی نو‌به‌نوی انسان و جهان.نوروز، نخستین روز بهار هم هست. در این روز، طبیعت، از خوابی طولانی برمی‌خیزد و کار و بار حیاتیِ خویشتن را از نو آغاز می‌کند و سال آغاز می‌شود که یعنی این ایرانیان‌اند که هر سال، بیداری طبیعت و شروع تازه‌ی زندگی را جشن می‌گیرند. جشنی که در آن، از دیرباز، روشنی و زیبایی و زندگی را ستوده‌ و نوروز را جشن‌گرفته‌اند.

عید نوروز و آداب و رسوم آن 

در آستانه‌ی نوروز، خانه‌تکانی می‌کنیم و هم‌زمان، دل خود را نیز از کینه‌ها پاک‌ کرده و آماده می‌شویم تا در فصلی تازه، بر شاخه‌های زندگانی‌‌، عشق و مهر و مهرانگیزی، جوانه بزنیم و به شکوفایی بنشینیم. نوروز لبخند خداوند بر لبان طبیعت است و آن‌گاه که خداوند به زندگی لبخند می‌زند، گل لبخند بر لبان جهان هم می‌شکفد. نوروز، یادآور آن است که ما مدام باید جان و جامه و جامعه‌ی خود را پاک و شاد و سرشار از انرژی ناپیداکرانه‌ی الهی نگه‌داریم.
نوروز، یادآور اهمیتِ دیدن و توجه کردن‌ست.

عید نوروز و آداب و رسوم آن 

نوروز، آغاز فصلِ تفرج و تماشاست. چشم‌ها را بازکنیم و زیبایی‌ها را ببینیم. گوش‌ها را باز کنیم و آواز پرنده‌ها را بشنویم. دل‌ها را باز کنیم و دوست‌بداریم. روز، نو می‌شود. سال، نو می‌شود. طبیعت، نو می‌شود. مبادا که ما کهنه بمانیم. مبادا که ما محروم بمانیم. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده است: « در زندگی شما، روزهایی هست که نفس خداوند بر شما می‌دمد. خود را در معرض نفس‌های پاک قراردهید. مبادا از آن روبگردانید!»

نتیجه گیری :

این نفس‌های پاک خداست که بر آدم و عالم می‌دمد. دارد طبیعت از نو آغاز می‌شود. سال دارد از نو آغاز می‌شود. روز نو دارد آغاز می‌شود. نوروز دارد از راه می‌رسد؛ لبالب از بشارت و طراوت و تازگی و تناوری…

انشا خاطرات تعطیلات عید نوروز ،  موضوع انشاء خاطرات عید نوروز
انشا خاطرات عید نوروز ، انشا درباره ی خاطرات عید نوروز

آداب و رسوم ایرانیان در عید نوروز

همچنین بخوانید : 

نقاشی هفت سین | ۶۰ نقاشی و رنگی آمیزی عید نوروز و سفره هفت سین

انشا درباره درخت | ۷ انشا با موضع درخت و درخت کاری ، از زبان یک درخت

انشا در مورد دوست | ۱۰ انشا درباره دوستی و خصوصیات یک دوست خوب

انشا در مورد حضرت محمد |  ۵ انشا در مورد زندگینامه و تولد حضرت محمد

انشا در مورد امام رضا | ۵ انشا با موضوع زندگینامه و نامه ای به امام رضا