بررسی ویزای توریستی و چگونگی دریافت آن

بررسی ویزای توریستی و چگونگی دریافت آن


منبع: بیتوته

146

1398/7/2

11:34


بررسی ویزای توریستی و چگونگی دریافت آن



اولین کار برای دریافت ویزای توریستی دریاقت وقت از سفارت می باشد

 

دریافت ویزای توریستی دارای مراحل مختلفی می باشد، افرادی که قصد دریافت ویزاهای توریستی را دارند، باید در ابتدا و گام نخستین به سفارت کشور مورد نظر خود برای سفر مراجعه کرده و وقت سفارت این کشور را دریافت نمایند.

امروزه سفر و مسافرت به کشورهای مختلف برای بازدید از جاذبه ‌های گردشگری آن ها صورت می‌گیرد. یکی از راه هایی که افراد باید برای رفتن به سفرهای گردشگری مورد توجه قرار دهند، دریافت ویزای توریستی می باشد. لذا افراد برای دریافت ویزای توریستی باید یک سری از اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام دهند. چنانچه قصد دریافت ویزاهای توریستی برای کشورهای مختلف دنیا را دارید، باید به یک سری از نکاتی که در این مطلب گفته می ‌شود توجه کنید.

 

اولین اقدامات برای دریافت ویزای توریستی
افرادی که قصد دریافت ویزاهای توریستی را دارند، باید در ابتدا و گام نخستین به سفارت کشور مورد نظر خود برای سفر مراجعه کرده و وقت سفارت این کشور را دریافت نمایند. گفتنی است دریافت وقت سفارت این کشورها به روش ‌های مختلفی چون حضوری و غیر حضوری صورت می ‌پذیرد. گفتنی است زمانی که شما وقت سفارت کشور مورد نظرتان را برای دریافت ویزای توریستی دریافت می نمایید، زمانی برای مصاحبه حضوری برای شما تعیین می گردد و شما می توانید در زمان تعیین شده به سفارت کشور مورد نظرتان رفته و نسبت به ارائه دلایل و ادله خود برای سفر به این کشور توضیحاتی را ارائه دهید. لازم به ذکر است بعضی از کشورها در ایران دارای سفارت می باشند و بعضی ها نمی باشند که مجبور هستید برای دریافت ویزای توریستی کشوری که در ایران سفارت ندارد به کشورهای پیرامون ایران سفر نمایید. پس توجه داشته باشید که گام ابتدایی برای دریافت ویزا های توریستی، دریافت وقت سفارت می باشد که بسیار مهم و کلیدی به حساب می آید.

 

دریافت وقت از سفارت برای اخذ ویزای توریستی به روش حضوری و یا غیر حضوری انجام می شود

 

اعتبار ویزاهای توریستی
نکته بعدی که در مورد دریافت ویزای توریستی به چشم می خورد این است که اعتبار دریافت این ویزا به چه صورت می باشد. در این مورد می توان گفت که تمام ویزاهایی که برای افراد صادر می‌ شود به صورت اعتباری می باشند و زمان دار هستند. حتی بعضی از ویزا ها که به صورت دائم صادر می ‌شوند نیز دارای زمان و اعتبار 5 ساله می باشند. لذا معمولاً ویزای توریستی که برای کشورهای مختلف صادر می شوند، ۹۰ روزه هستند؛ یعنی اعتبار این ویزا ها ۹۰ روز بیشتر نیست و شما در این 90 روز می‌توانید در کشور مورد نظرتان سکونت داشته باشید.

 

لذا توجه داشته باشید که پس از پایان اعتبار ویزای صادر شده، شما باید به کشور خود باز گردید مگر آنکه ویزای خود را تغییر کاربری داده و یا با توجه به مراجعه خود به سفارت، مدت آن را برای ۹۰ روز دیگر تمدید نمایید. گفتنی است معمولاً کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی مدت این نوع ویزا را تا شش ماه برای افراد در نظر می گیرند و به صورت ۹۰ روزه آن را تمدید می نمایند. توصیه ما به افراد این است که با دریافت ویزای توریستی ۹۰ روزه پس از آنکه اعتبار ویزا به پایان رسید، در صورت لزوم نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

 

قوانین مربوط به ویزای توریستی
قوانین مربوط به دریافت ویزای توریستی در هر کشور متفاوت می باشد. افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی را دارند، باید با توجه به این نوع از ویزا ها و شرایطی که در مورد آن کشور وجود دارد، نسبت به انجام آن اقدام نمایند. گفتنی است که بعضی از قوانین گفته شده برای دریافت این نوع از ویزا بسیار کلیدی می باشد. به طور مثال یک سری از محدودیت ‌ها در بعضی از اوقات برای این نوع از ویزا در نظر گرفته می شود.


به طور مثال کسانی که ویزاهای توریستی کشورهای مختلف را دریافت می نمایند، به هیچ وجه حق تحصیل و یا کار در این کشور را ندارند. البته با توجه به زمانی که برای این نوع از ویزا تعریف شده افراد فرصت کافی برای انجام این کارها را نخواهند داشت. این نوع از ویزاها در بعضی از اوقات برای تفریح و گردش صادر می‌ شود و در بعضی از اوقات با استفاده از دعوت نامه هایی که آشنایان و اقوام برای افراد می فرستند، صادر می گردد. خوب است که افراد در زمانی که این نوع از ویزا ها را دریافت می کنند، نسبت به رعایت کردن یک سری از نکاتی که گفته شد توجه داشته باشند و قوانین کشور مربوطه را به هیچ وجه زیر پا نگذارند.

 

 قوانین مربوط به دریافت ویزای توریستی در هر کشور متفاوت می باشد

 

پر طرفدار ترین ویزاهای توریستی
ویزا توریستی به عنوان یکی از ویزا های پرطرفدار محسوب می شود. اما اینکه چه کشورهایی ویزا های توریستی شان از محبوب ترین ویزاها می باشد، همیشه برای افراد جای بحث داشته و افراد دوست دارند تا با یافتن این موضوع بهترین کشور برای سفر را انتخاب نمایند. در این مورد می توان گفت که ویزا های توریستی کشور های اروپایی از مهم ‌ترین ویزا های توریستی محسوب می ‌شود و بسیاری از افراد برای سفر به این کشور ها اقدام می نمایند.

 

توصیه ما به افرادی که قصد استفاده از این ویزاهای توریستی را دارند این است که به ویزای فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا توجه بسیاری داشته باشند. از بین ویزاهای توریستی آسیایی نیز می‌توان به ویزای کشور مالزی، تایلند و چین اشاره کرد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و اغلب این افراد برای سفر به این کشور ها ویزای توریستی را دریافت می نمایند.

 

 ویزا توریستی به عنوان یکی از ویزا های پرطرفدار محسوب می شود

 

هزینه های لازم برای دریافت ویزای توریستی
اما این سوال که هزینه ‌های لازم برای دریافت ویزاهای توریستی به چه صورت می باشد، چیزی است که همیشه نظر افراد را به خود جلب کرده است. در این مورد می توان گفت هزینه دریافت انواع ویزای توریستی با توجه به بخش های متفاوتی که افراد باید برای آن قدم بردارند، متفاوت می باشد. اولین هزینه‌ ای که افراد باید برای این نوع ویزا در نظر بگیرند، هزینه لازم برای دریافت وقت سفارت و کشور مورد نظرشان می باشد. لذا دریافت ویزا و صدور آن با توجه به نوع کشوری که افراد قصد سفر به آن را دارند، با توجه به سن و سال افراد ممکن است متغیر باشد.

 

معمولاً هزینه دریافت این نوع از ویزا برای افراد زیر ۱۴ سال نسبت به افراد بزرگسال بسیار کمتر می باشد و آن ها هزینه کمتری را باید ارائه دهند.گفتنی است هزینه وکلایی که برای دریافت ویزا خرج می نمایید، هزینه جداگانه بر دریافت ویزای این کشورها می‌ باشد.

 

دریافت ویزا های توریستی با توجه به سابقه افراد در سفر صادر می ‌شود 


استفاده از وکلا در زمینه دریافت این نوع ویزا
گفتنی است دریافت ویزاهای توریستی کشورهای مختلف آنچنان سخت نمی باشد؛ اما بعضی از مواقع افراد برای دریافت این نوع از ویزا ها زمان لازم برای دریافت آن را ندارند و در این مواقع افراد با توجه به موسسه های حقوقی که در زمینه دریافت انواع ویزا فعالیت می‌ کنند و وکلایی که به انجام امور ویزا و دریافت آن آشنایی کافی را دارند، متوسل شده و نسبت به دریافت آن با کمک آن ها اقدام می نمایند.

 

توصیه ما این است که با استفاده از آژانس های مسافرتی مختلف که تور های متفاوت را به افراد ارائه می دهند، به دریافت این ویزا اقدام نمایید. لازم به ذکر است که دریافت این ویزا با توجه به کمکی که وکلای کار بلد در این امر انجام می‌ دهند، بسیار به صرفه می باشد و در زمان و هزینه شما کاهش ایجاد خواهد کرد. توصیه ما این است که با در نظر گرفتن وکلای با تجربه در این امر سعی کنید که بهترین کارایی را در انجام امور مربوط به ویزا داشته باشید.

 

نکات مهم در دریافت ویزاهای توریستی
توجه به این نکته الزامی است که افراد برای دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف، باید یک سری از نکات را رعایت نمایند. صدور ویزا برای افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، باید با رضایت والدین صادر شود و در این سفر یکی از والدین حتماً باید همراه آن ها باشد.

 

دومین نکته که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که دریافت ویزا های توریستی با توجه به سابقه افراد در سفر صادر می ‌شود و اگر در سفرهای قبلی این افراد دارای مشکلاتی بوده‌اند، ممکن است که صدور ویزای آن ها کمی با مشکل همراه شود. لازم به ذکر است که افراد قبل از دریافت این ویزا باید پاسپورت خود را دریافت نموده و سپس نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند. این نوع از پاسپورت باید حداقل ۶ ماه از زمان خروج از کشور اعتبار داشته باشد.

قبل از دریافت ویزای توریستی با افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند مشورت نمائید

 

بحث پایانی
در پایان می توان گفت دریافت ویزا های توریستی با توجه به نکاتی که در متون بالا به آن اشاره شد، آنچنان سخت نمی باشد و افراد می‌ توانند به راحتی نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. توصیه ما به افرادی که قصد استفاده از این نوع از ویزاها را دارند این است که حتماً با مشاوران و افرادی که در این زمینه دارای سواد و اطلاعات کافی می باشند مشورت کرده و نسبت به دریافت این ویزا اقدام نمایید.

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو