بیوگرافی بازیگران نقش اصلی فیلم سینمایی متری شیش و نیم

بیوگرافی بازیگران نقش اصلی فیلم سینمایی متری شیش و نیم


منبع: زیبامون

495

1398/7/3

10:44


در این پست به بیوگرافی بازیگران فیلم محبوب متری شیش و نیم می پردازیم. با زیبامون همراه باشید.

بیوگرافی بازیگران نقش اصلی فیلم سینمایی متری شیش و نیم

فیلم سینمایی متری شیش و نیم به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی در سال 97 ساخته شد. تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را سید جمال ساداتیان برعهده داشت. در سی و هفتمین جشنواره ی فیلم فجر برای اولین بار به روی پرده رفت و برنده ی سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. این فیلم داستان چند مامور مبارزه با مواد مخدر به سرپرستی صمد (پیمان معادی) که به دنبال ناصر خاکزاد (نوید محمد زاده) فروشنده ی بزرگ شیشه هستند، را روایت می کند. این فیلم که در ژانر اجتماعی ساخته شد 27 میلیارد فروش گیشه داشت و از نقش های اصلی این فیلم می توان به پیمان معادی، نوید محمد زاده، پریناز ایزد یار و فرهاد اصلانی اشاره کرد. در ادامه به بیوگرافی این بازیگران محبوب می پردازیم با زیبامون همراه باشید.

 

متری شیش و نیم

 

بیوگرافی نوید محمد زاده

نوید محمد زاده، بازیگر سینما و تئاتر 33 ساله متولد 17 فروردین 1365 در تهران است و اصالتا برای کرد مهران است. او با نقش آفرینی در فیلم عصبانی نیستم نظر منتقدین را به خود جلب کرد و محمد زاده را شایسته ی دریافت سیمرغ می دانستند. در سال های بعد دو بار پیاپی موفق به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ را دریافت کرد. از آثار به نام او می توان به: سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی، ابد و یک روز به کارگردانی سعید روستایی، مغز های کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی، خفگی به کارگردانی فریدون جیرانی، بدون تاریخ بدون امضا به کارگردانی وحید جلیلوند، لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان و ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده اشاره کرد.

 

نوید محمد زاده

 

بیوگرافی پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار متولد 8 شهریور 1364 در شهر بابل است. او در حرفه ی بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون مشغول فعالیت است. ایزدیار با سریال های تلویزیونی مانند زمانه و پنج کیلومتر تا بهشت به شهرت رسید و با بازی در فیلم سینمایی ابد و یک روز موفق به دریافت جایزه ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگرنقش اول زن در سی چهارمین جشنواره ی فیلم فجر شد. او در رشته ی گرافیک تحصیل کرده است. از آثار سینمایی او می توان به سرخ پوست، خوک، تابستان داغ، هتریک، خط ویژه، اینجا بدون من، ابد و یک روز، ویلایی ها و یک روز به خصوص اشاره کرد.

 

پریناز ایزد یار

 

بیوگرافی پیمان معادی

پیمان معادی بازیگر، کارگردان و فیلم نامه نویس، متولد 9 تیر ماه 1349 است. با بازی درخشان در فیلم های درباره الی و جدایی نادر از سیمین به عنوان بازیگر صاحب سبک شناخته شد. معادی برنده ی جایزه ی سیمرغ بلورین هیئت داوران در سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر شد. همچنین موفق به دریافت جایزه ی خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد در جشنواره ی بین المللی برلین شد. پیمان معادی در فیلم آخرین شوالیه در کنار مورگان فریمن هم بازی شد. او در رشته ی مهندسی متالوژی از دانشگاه کرج فارغ تحصیل شده است. با نگارش فیلم آواز قو فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. از آثار سینمایی مهم او می توان به: ملبورن، ناگهان درخت، بمب یک عاشقانه، درخت گردو، خوک، ابد و یک روز، کمپ ایکس ری و قصه ها اشاره کرد.

 

پیمان معادی

 

بیوگرافی فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی متولد 18 خرداد 1345 در شهر بیجار است. او بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است که در سال 72 با بازی در مجموعه ی تلویزیونی همسایه ها ایفای نقش کرد. در سال 1390 موفق به دریافت جایزه ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم های خرس و زندگی خصوصی شد و بازی در سریال مختار نامه نقش ماندگاری از خود به جا گذاشت. از فیلم های سینمایی مهم او می توان به: جن زیبا، مغز های کوچک زنگ زده، یک روز به خصوص، دختر، دوران عاشقی، عصر یخبندان، کوچه ی بی نام، مستانه، من مادر هستم و ساکن طبقه ی وسط اشاره کرد. همچنین مجموعه های تلویزیونی: مختار نامه، آشپز باشی، گاو صندوق، پلیس جوان، وفا، راه بی پایان، کیف انگلیسی و پزشکان می توان اشاره کرد.

 

فرهاد اصلانی

 

مطالب پیشنهادی:

بیوگرافی جنیفر آنیستون 

هانیه توسلی + بیوگرافی و زندگی شخصی

بازیگران پر کار در جشنواره فجر 97

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو