آکادمی فیلم اروپا از ژولیت بینوش تقدیر می‌کند

134

1398/7/3

13:17


بازیگر فرانسوی برنده جایزه اسکار در سی‌ و دومین دوره جوایز فیلم اروپا تجلیل می‌شود.

آکادمی فیلم اروپا از ژولیت بینوش تقدیر می‌کند

سرویس سینمایی هنرآنلاین: ژولیت بینوش ستاره فرانسوی و بازیگر فیلم‌هایی چون "بیمار انگلیسی"، "شکلات" و "سبکی تحمل‌ناپذیر هستی"، هفتم نوامبر (16 آبان) در برلین و در سی‌ و دومین دوره جوایز فیلم اروپا، جایزه دستاورد اروپا در سینمای جهان را دریافت می‌کند. آکادمی فیلم اروپا این جایزه برای تقدیر از سینماگران اروپایی که تأثیر جهانی بر صنعت سینما گذاشته‌اند در نظر گرفته است.

بینوش 55 ساله تاکنون سه بار برای فیلم‌های "عشاق پون نوف" لیوس کاراکس (1991)، "بیمار انگلیسی" آنتونی مینگلا (1996) و "شکلات" لاسه هالستروم (2000) بهترین بازیگر زن اروپا را در جوایز فیلم اروپا دریافت کرد و دو بار هم برای فیلم‌های "پنهان" میشائل هانکه (2005) و "بگذار آفتاب وارد شود" کلر دنی (2017) نامزد دریافت این جایزه بوده است.

او سابقه همکاری با بزرگانی چون لویی مال، کریشتوف کیشلوفسکی، میشائل هانکه، عباس کیارستمی، دیوید کراننبرگ، جان بورمن، کلر دنی، اولیویه آسایاس و هیروکازو کوره-ادا را را دارد.

ژولیت بینوش متولد 9 مارس سال 1964 در پاریس است. او کار در دنیای سینما را از سال 1985 آغاز کرد و همان سال با بازی در فیلم "قرار ملاقات" ساخته آندره تشینه در فرانسه به جایگاه یک ستاره دست پیدا کرد. نقش‌آفرینی تماشایی بینوش در اولین فیلم انگلیسی‌زبانش "سبکی تحمل‌ناپذیر هستی" (1988) ساخته فیلیپ کافمن نام او را در سطح بین‌المللی مطرح کرد. بعداً استیون اسپیلبرگ چند نقش از جمله نقشی در فیلم "پارک ژوراسیک" را به بینوش پیشنهاد داد. او نپذیرفت و در عوض بازی در فیلم "سه رنگ: آبی"‌ (1993) ساخته کریشتوف کیشلوفسکی را انتخاب کرد که جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز را برایش به همراه داشت.

بینوش سه سال بعد برای "بیمار انگلیسی" (1996) ساخته آنتونی مینگلا برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل همین‌طور جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره برلین شد. بازی در کمدی رمانتیک "شکلات" (2000) ساخته لاسه هالستروم نیز نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بینوش به همراه داشت. بینوش در 2010 نیز برای "کپی برابر اصل" ساخته عباس کیارستمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد. او اولین بازیگر زن بود که در هر سه جشنواره مهم اروپایی برنده جایزه شد.

بینوش سال گذشته ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین را به عهده داشت. تازه‌ترین فیلم او، "حقیقت" ساخته هیروکازو کوره-ادا ماه پیش فیلم افتتاحیه هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو