شب نهم محرم برای کیست | مناسبت شب نهم محرم

منبع: سماتک

253

1398/7/3

15:30


شب نهم محرم برای کیست | مناسبت شب نهم محرم

شب نهم محرم برای کیست

شب نهم محرم بنام کیست؟ مناسبت شب نهم ماه محرم (شب تاسوعای حسینی) را در این بخش از سایت سماتک به شما کاربر گرامی و عزاداران حسینی خواهیم گفت و در صورتی که می خواهید بدانید مناسبت شب نهم محرم برای کیست در ادامه این پست همراه ما باشید. شب نهم محرم بنام حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام نامگذاری شده است که حضرت عباس یکی از شهدای واقعه کربلا بوده است. در شب نهم محرم که شب تاسوعا نیز هست می توانید روضه جضرت عباس در شب تاسوعا را بخوانید و به یاد برادر کوچک تر حسین بن علی علیه السلام که در روز عاشورا به مقام شهادت نائل آمد در این شب عزیز به عزاداری بپردازید. شب های دهه اول محرم برای ما مسلمانان بسیار عزیز و هر شب ماه محرم به نام یکی از شهدای کربلا است که در این بخش با عزاداری در شب نهم ماه محرم آشنا خواهید شد. امام حسین ع و 72 تن از یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا به شهادت رسیدند و واقعه کربلا در روز عاشورای حسینی بسیار دردناک بوده و باید از لحظه لحظه این روز درس بندگی و اطاعت از فرمان خدا را یاد بگیریم. حال که متوجه شدید شب نهم محرم برای کیست و در این شب برای چه کسی باید عزاداری کنیم در ادامه شما را با فضایل اخلاقی و زندگینامه حضرت عباس علیه السلام بیشتر آشنا می کنیم.

شب نهم محرم برای کیست | مناسبت شب نهم محرم

مناسبت شب نهم محرم

حضرت عباس علیه السلام در ظهر روز عاشورا شربت شهادت را نوشیدند و به مناسبت شب نهم محرم که برای حضرت عباس بن علی بن ابی طالب علیه السلام نیز هست. ایشان برادر کوچکتر حسین بن علی ع بوده اند که در واقعه کربلا در حدود 34 سال سن دارند و پدرشان امام علی علیه السلام و مادر حضرت عباس ام البنین سلام الله علیها بوده اند که ایشان پس از وفات حضرت فاطمه زهرا دخت گرامی پیامبر اسلام، به همسری علی بن ابی طالب ع در آمدند. حضرت عباس علیه السلام که شب نهم محرم به نام ایشان است به همراه برادران شان برای جنگ با ابن زیاد و عمر بن سعد به یاری امام حسین علیه السلام شتافتند. حضرت ابوالفضل العباس به قدری قوی و نیرومند بودند که در بسیاری از جنگ های میان مسلمانان و مشرکین شرکت می کردند و در رکاب پدر خود حضرت علی علیه السلام بودند. همچنین وی در شب نهم محرم شب تاسوعا در کنار امام حسین علیه السلام بودند و در حال آماده سازی سپاهیان خود برای جنگ با ابن مرجانه بودند.

شب نهم محرم برای کیست | مناسبت شب نهم محرم

شب نهم محرم متعلق به کیست

همانطور که در بالاتر هم توضیح داده شد شب تاسوعای حسینی متعلق به حضرت ابوالفضل العباس است و همچنین باید بدانید که حضرت عباس در شب نهم ماه محرم که شب تاسوعای حسینی است؛ از جانب شمر یکی از فرماندهان عمر بن سعد به ترک سپاه امام حسین علیه السلام فرا خوانده شد و امان نامه شمر برای حضرت عباس در شب نهم محرم فرستاده شد که ایشان این درخواست را رد کردند و فرمودند: لعنت خداوند بر تو باد شمر، که از من می خواهی برادرم امام حسین علیه السلام را رها می کنم و فرزند پیامبر گرامی اسلام را تنها بگذارم؛ هرگز چنین کاری نخواهم کرد و بخدا سوگند تا آخرین قطره خود با تو و سپاهیان عمر بن سعد می جنگم و در رکاب برادرم علی بن حسین (ع) خواهم ماند. حال که فهمیدید شب نهم محرم برای کیست می توانید در صورت تمایل مقاله اتفاقات و وقایع روز نهم ماه محرم “روز تاسوعا” را بخوانید و درباره مناسبت شب نهم محرم اطلاعات بیشتری را بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو