جاذبه های گردشگری اهواز

منبع: ساتین

125

1398/7/3

19:18


اهواز از آن شهرهایی است که در ایام محرم و صفر حال و هوایی ویژه دارد و این را مدیون کسانی است که قصد سفر اربعین کرده اند و رهسپار سرزمین عشق شده اند. در اربعین حسینی خیل عظیمی از شیفتگان حضرت به شوق زیارت راهی کربلا می وشد و مرزهای استان خوزستان با آغوشی گرم از آن ها استقبال می کند. اهواز به سبب آن که مرکز خوزستان است پذیرای تعداد کثیری از این مسافران بهشتی می باشد.

برای آن که بتوان به اهواز رسید راه های ارتباطی زیادی وجود دارد که هر یک مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. اگر قصد دارین یک سفر کم هزینه داشته باشید و در هزینه های سفر ولخرجی نکیند به شما پیشنهاد می دهیم یک بلیط اتوبوس اهواز تهیه کنید و با خیالی آسوده راهی این شهر شوید.

اگر از کسانی هستید که راحتی در سفر و کم بودن زمان آن برای شما اهمیت بالایی دارد و هزینه سفر چنان مهم هم نیست می توانید با تهیه بلیط هواپیما اهواز  به این شهر زیبا بروید. قطار هم یکی دیگر از وسیله های حمل و نقل عمومی است که می توانید از آن استفاده کنید. البته در این میان می توان از تاکسی ها و ماشین شخصی هم استفاده کرد.

اهواز علاوه بر این که در مسیر کربلا قرار گرفته است خود دیدنی های فراوانی دارد که می تواند هر مسافری را به خود جذب کند. اگر زمان کافی برای گردش در اختیار دارید به شما پیشنهاد می دهیم که چند روز زودتر برای سفر به کربلا اقدام کنید و در اهواز زیبا هم توقفی چند روزه داشته باشید. اگر قصد دارید با وسائل نقلیه عمومی به این شهر سفر کنید مستر بلیط می تواند کمک بزرگی در خرید بلیط به صورت آنلاین باشد.

جاذبه های اهواز

گردشگری اهواز بلیط هواپیما

پل سفید

بر روی رودخانه کارون هشت پل ساخته شده است، پل سفید یکی از آن ها است. این پل را می توان به نوعی نماد اهواز دانست که شهر با آن شناخته می شود. در اطراف پل پارکی وجود دارد که میزبان مسافران و گردشگران عزیز است.

پل سیاه

پل سیاه هم بر روی کارون زیبا ساخته شده است و به مانند کمربندی به دور آن بسته شده است. این پل به دلیل رنگ تیره ای که دارد به این سیاه نامگذاری شده است. بر روی پل خطوط ریلی قرار دارد که سبب شده پلی مهم در اهواز به حساب آید. لازم به ذکر است که پل سیاه در منطقه ای ساخته شده که در دوره ساسانی هم آنجا پلی ساخته اند و قدمتی نزدیک به ۹۰ سال دارد.

پل طبیعت

پل طبیعت هم بر روی کارون ساخته شده است و دو پارک زیبای لاله و ساحلی به این پل به دیگر متصل شده اند. مسافران می توانند از روی این پل به تماشای کارون بپردازند و از ان لذت ببرند.

گردشگری اهواز بلیط هواپیما

کلیسای سورت مسروب

یک کلیسای ارمنی است که در زمان پهلوی توسط یکی از کارکنان شرکت نفت که ارمنی بود ساخته شده است. در حال حاضر ارامنه اهواز برای انجام مناسک دینی خود به آنجا می رود که البته تعداد آن ها کم است… اگر از کسانی هستید که به بناهای قدیمی علاقه دارید دیدن آن را از دست ندهید.

گردشگری اهواز بلیط هواپیما

کاروانسرای معین التجار

اهواز یکی از مهم ترین شهرهایی است که در مسیر راه ابریشم قرار گرفته بود و همین امر سبب شده تا در آن کاروانسراهایی احداث شده باشد. کاروانسرای معین التجار یکی از آن هایی است که در زمان قاجار ساخته شده و با بافت قدیمی و فوق العاده زیبای خود هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی

مسافران کربلا معمولا حا و هوایی مذهبی با خود دارند و محل هایی مانند آرامگاه بزرگان می تواند برای آنان دلپذیر باشد. علی بن مهزیار عالمی بزرگ بود که از دین مسحیت به اسلام روی آورد و از یاران با وفای امام رضا شد. وی در شهر اهواز مسجدی برای عبادت اهالی دائر کرد، بعد از فوتش مسجد به ارامگاهش تبدیل شد.

دانشکده سه گوش

دانشکده ادبیات اهواز با بنایی سه گوش و معماری منحصر به فرد خود در ضلع غربی کارون قرار گرفته است. اگر چه معماری آن بسیار زیبا است اما بدانید که محیط داخلی ان قابل بازدید نیست.

بازار لشکر آباد

خیابانی خوشمزه و دلپذیر که می توانید در ان طعم دل انگیز باقلوا عربی و فلافل های ناب اهواز را تجربه کنید. لازم به ذکر است که این بازار در بخش عرب نشین شهر قرار دارد.

بازار عبدالحمید

اگر چه این بازار در مرکز شهر قرار دارد و قدیمی ترین بازار شهر به حساب می آید اما به دلیل بی اهمیت هایی که به آن شده رونق خود را از دست داده است، اما هنوز هم می توانید وسایل مورد نیاز خود از بزرگ تا کوچک را در آن پیدا کنید.

موزه خراطی و موزه هنرهای معاصر هم از دیدنی های زیبای شهر اهواز به حساب می آیند.

در آخر باز هم به شما پیشنهد می دهیم که اگر قصد تهیه بلیط اربعین را دارید و می خواهید از مسیر اهواز سفر کنید جاذبه های این شهر هم فراموش نکنید.. پشیمان نخواهید شد!

منبع:‌ آژانس بازاریابی اسپاتنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو