تولید خودرو در مرداد ۹۸ نصف شد

منبع: ساتین

76

1398/7/3

19:18


تولید انواع خودرو در کشور طی مرداد امسال به ۴۷ هزار و ۳۱۷ دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷.۱ درصد کاهش داشته است. طی مرداد امسال تولید سواری در کشور به ۴۳ هزار و ۷۵۸ دستگاه رسید که افت ۴۷.۷ درصدی را در مقایسه با مرداد ۹۷ تجربه کرده است.

در مرداد ماه، تولید محصولات ایران خودرو با کاهش ۵۸.۷ درصدی نسبت به مرداد ۹۷ روبرو شد و به عدد ۱۷ هزار و ۲۴۰ دستگاه رسید. تولید سواری توسط ایران خودرو در مرداد امسال به ۱۷ هزار و ۲۴۰ دستگاه رسید و به این ترتیب در مرداد ماه تولید هیچ محصول دیگری به جز سواری در این گروه خودروسازی صورت نگرفته است.

در مورد گروه خودروسازی سایپا نیز باید به افت ۲۳.۴ درصدی تولید انواع خودرو طی مرداد امسال در مقایسه با مرداد ۹۷ اشاره کنیم. مرداد امسال ۲۷ هزار و ۲۱۱ دستگاه انواع خودرو توسط گروه سایپا به تولید رسید که شامل ۲۴ هزار و ۱۷۵ دستگاه سواری و ۳۰۳۶ دستگاه وانت بوده است. تولید سواری در سایپا طی مرداد امسال افت ۲۶.۱ درصدی را تجربه کرده است.

* کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو در ۵ ماهه

در مورد وضعیت تولید انواع خودرو در کشور طی ۵ ماهه ابتدای امسال نیز باید به افت ۳۹.۸ درصدی در مقایسه با ۵ ماهه اول ۹۷ اشاره کنیم. از ابتدای سال تا پایان مرداد امسال ۳۱۴ هزار و ۲۷۸ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسید که سهم سواری از این رقم معادل ۲۹۰ هزار و ۸۰۳ دستگاه بوده است. تولید سواری در ۵ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۴۰.۸ درصدی همراه بوده است.

درمورد وضعیت تولید گروه صنعتی ایران خودرو طی ۵ ماهه ابتدا امسال نیز باید به افت ۳۹.۷  درصدی تولید انواع خودرو در این گروه خودروسازی اشاره کنیم. در این مدت ۱۳۶ هزار و ۹۹۸ دستگاه انواع خودرو توسط ا ین گروه خودروسازی به تولید رسید که سهم سواری معادل ۱۳۵ هزار و ۶۷۷ دستگاه بوده و تولید سواری در ایران خودرو طی ۵ ماهه اول امسال افت ۳۹.۱  درصدی را تجربه کرده است.

بررسی وضعیت تولید انواع خودرو در گروه سایپا نیز نشان می‌دهد طی ۵ ماهه ابتدای امسال در این گروه خودروساز افت ۲۸.۵ درصدی تولید انواع خودرو اتفاق افتاده است.

در این مدت ۱۶۲ هزار دستگاه انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا به تولید رسیده که سهم سواری معادل ۱۴۳ هزار و ۶۹۸ دستگاه بوده است. تولید سواری در ۵ ماهه اول امسال در گروه سایپا ۳۱.۵ درصد افت را تجربه کرده است.

در حالی شاهد کاهش تولید خودرو در کشور هستیم که قرار بود به منظور بهبود وضعیت بازار خودرو و اجرای تعهدات عقب مانده خودروسازان، تولید شرکت‌های خودروساز در کشور با روندی افزایشی همراه باشد. در این خصوص رحمانی، وزیر صنعت نیز بارها برای افزایش تولید خودرو وعده داده بود. در عین حال، واقعی شدن قیمت خودرو در بازار نیازمند افزایش تیراژ تولید خودروسازان است تا بازار سیاه خودرو شکل نگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو