بازدید از غار نخجیر, مکانی دیدنی با قدمت چندین میلیون سال

بازدید از غار نخجیر, مکانی دیدنی با قدمت چندین میلیون سال


منبع: آرگا

93

1398/7/3

19:33


یکی از زیبایی های طبیعی در دلیجان که رونق زیادی به این منطقه بخشیده است غار نخجیر است که در تحقیقات باستان شناسی نشان داده شده این غار در دوره سوم زمین شناسی پدید آمده است و بسیار دیدنی است.

غار نخجیر که با عنوان چال نخجیر نیز از آن یاد می شود منطقه ای توریستی تاریخی و از جمله مکان های دیدنی دلیجان است که در سال ۶۷ این غار کشف شده است در کتاب های باستان شناسی بیان می شود که این غار در یک عملیات عمرانی کشف شده است و به دلیل وجود سنگ های مرجانی دارای ارزش بالایی است. قدمت سنگ های مرجانی واقع در غار به ۷۰ میلیون سال پیش باز می گردد که بسیار دیدنی و جذاب است و تا کنون علاقه مندان و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. ارتفاع این غار در بخش هایی به ۴۰ متر می رسد و ورودی آن نیز دارای ۱۰ متر ارتفاع است.

 غار دیدنی نخجیر

 غار نخجیر و جاذبه های دیدنی آن:

غار دیدنی نخجیر دارای دیدنی های بسیاری است در بیرون از غار نیز امکانات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران ارائه شده است که شامل بوفه، سالن انتظار و مهمانسراها است درون غار نیز مسیر پیاده روی وجود دارد که با گذر آن می توانید جذابیت های زیادی را مشاهده کنید که یکی از این جذابیت ها سقف های آهکی آن است.

 غار شناخته شده نخجیر

یکی از جذابیت های دیدنی که می توانید در این غار از آن دیدن کنید تالارهای مختلف است که در این غار دیده می شود همچنین وجود حوضچه های آب و راهروهای طولانی بر جذابیت های آن افزوده است. یکی از زیباترین تالارهایی که در غار نخجیر وجود دارد تالار چهل ستون است و در بخش های دیگری از آن نیز می توان غار سفره عروس، باغ وحش، دریاچه و برزخ دیدن کرد.

دیدنی های  غار نخجیر

بر روی دیواره ها سنگ های تزیینی که به شکل کریستال هستند بسیار جذب کننده می باشند و زیبایی های بی شماری برای گردشگران دارند. از نواحی نزدیک به این غار می توان به روستاهای وشتگان، کروگان و هرازیجان اشاره کرد یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی ایران که در سال ۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است این غار تاریخی و دیدنی است.

این غار دارای طبقات متعدد است و در اولین طبقه آن می توان آب های زیرزمینی را مشاهده کرد عمق این آب های زیرزمینی ۶۱ متر است طول این غار ۱۲ کیلومتر تخمین زده شده است درون غار نخجیر نیز با استفاده از نورپردازی مناسب طراحی شده است وجود تنوع در این غار موجب شده تا امروزه به عنوان یکی از دیدنی های ایران از آن یاد شود.

 غار قدیمی نخجیر

این جاذبه دیدنی ویژه علاقه مندانی است که به آثار تاریخی و زمین شناسی علاقه مند هستند و می توانند با بازدید از این بنا لذت زیادی را از سفر خود ببرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو