هشدار درباره مصرف ادویه‌های فله‌ای

منبع: برترین ها

99

1398/7/3

23:19


رئیس اداره نظارت بر عرضه فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: در راستای توجه به سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، مردم از خرید ادویه‌های فله‌ای خودداری کنند.

ایرنا: رئیس اداره نظارت بر عرضه فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: در راستای توجه به سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، مردم از خرید ادویه‌های فله‌ای خودداری کنند.

به گزارش سازمان غذا و دارو، حجت اله کمکی روز چهارشنبه درباره مصرف ادویه‌های فله‌ای افزود: در آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و آشامیدنی روی برخی از نمونه‌های ادویه‌های فله‌ای انجام شد، مشخص شد ادویه‌های فله‌ای نمونه برداری شده از یک مرکز دارای رنگ‌های مصنوعی غیر خوراکی و آغشته به فضولات حیواناتی مانند موش و گربه است.

هشدار درباره مصرف ادویه‌های فله‌ای

وی ادامه داد: همچنین ادویه‌های نمونه برداری شده مانند فلفل سیاه دارای آلودگی‌های میکروبی بوده و مواد اولیه آن‌ها با استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی تهیه شده است.

کمکی بیان کرد: در این ادویه ها از پودر نان خشک و انواع رنگ‌های مصنوعی و غیر خوراکی استفاده شده است. از تعداد ۱۸ نوع مواد اولیه مشکوک و محصولات تولیدی موجود در یک کارگاه نمونه برداری شد که نتایج آن شامل ۳۰ برگ نتایج آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی این معاونت مبنی بر آلودگی‌های میکروبی ادویه جات و مواد اولیه آن‌ها و استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی است. لازم است که شهروندان در هنگام خرید این موضوع را مد نظر قرار داده و به سلامت خود و خانواده‌شان بیشتر دقت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو