طرز تهیه مربای کامکوات با طعم معرکه در منزل

منبع: آرگا

157

1398/7/3

23:33


طرز تهیه مربای کامکوات بسیار ساده می باشد این مربا یکی از انواع مربا های بسیار خوشمزه می باشد که بسیار پر طرفدار است.

مربای کامکوات یکی از انواع مربا های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که به دلیل داشتن آب پرتقال طعم و عطر بی نظیر دارد و می توانید آن را در وعده صبحانه و یا همراه چای میل کنید، در ادامه مطلب طرز تهیه مربای کامکوات را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

در مطالب قبلی شما عزیزان را با طرز تهیه مربای انجیر، مربای شاه توت و مربای آلبالو آشنا کردیم در این مقاله به شما عزیزان نحوه تهیه مربای کامکوات را آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه مربای کامکوات

مواد لازم جهت تهیه مربای کامکوات

  • کامکوات یا پرتقال مینیاتوری : پانصد گرم
  • شکر : پانصد گرم
  • گلاب : یک دوم لیوان
  • پودر هل سبز: یک چهارم قاشق مربا خوری
  • پودر زیره سبز : یک چهارم قاشق مربا خوری
  • آب لیمو : نصف قاشق غذا خوری
  • آب : یک لیوان

طرز تهیه مربای کامکوات با طعم عالی

طرز تهیه مربای کامکوات با طعم عالی

در روش تهیه مربای کامکوات ابتدا کامکوات را بشویید سپس با کمک چنگال روی پوست آن چند سوراخ ایجاد کنید، به منظور از بین رفتن تلخی پوست کامکوات آن ها را چند مرتبه در آب جوش قرار دهید بنابراین کامکوات را داخل آب در حال جوش قرار داده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشند و با آب سرد آبکشی نمایید این روش را سه بار انجام دهید و هر بار با آب سرد آبکشی کنید.

در این مرحله از نحوه تهیه مربای کامکوات داخل قابلمه یک لیوان آب بریزید سپس گلاب و شکر به آن اضافه و مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر داخل قابلمه کاملا حل شود.

 حالا آب لیمو را همراه با کامکوات های آماده شده به قابلمه اضافه کنید و حرارت را کم کنید سپس اجازه دهید مربا به مدت یک ساعت بجوشد تا قوام بگیرد.

در مرحله آخر از روش تهیه مربای کامکوات قبل از اینکه حرارت را خاموش کنید هل سبز و زیره به قابلمه اضافه کنید و روی آن را با یک دستمال پارچه ای پوشانده و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت در یک گوشه ای غیر از یخچال سرد و به خوبی جا افتاده شود و حالا آن را داخل شیشه مورد نظر بریزید و در یخچال نگهداری نمایید، نوش جان.

طریقه پخت مربای کامکوات

امیدواریم از طرز تهیه مربای کامکوات نهایت لذت را برده باشید و این مربای خوشمزه و خوش طعم را در منزل تهیه کنید، اگر تمایل دارید در زمینه مربا و ترشیجات اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو