سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت دفاع مقدس در وزارت اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که در دوران دفاع مقدس با یک حماسه ملی و مقاومت ملی به پیروزی رسیدیم امروز هم با رهبری هوشمندانه و با پیوستگی دولت و ملت با رهبری و با حضور مردم در صحنه اقتصادی به پیروزی می رسیم.

وی افزود: اگر ما یکی دو سال تحمل کنیم از این شرایط عبور می کنیم .

وی گفت: وابستگی ما به نفت در حال کاهش است و تقریباً داریم کشور را بدون نفت اداره می کنیم و آمریکایی ها این را خوب می فهمند.

سرلشگر یحیی رحیم صفوی افزود: درست است که آنها ما را تحریم کرده اند اما صنایعی که مشکلاتی داشته اند با کمک های دولت و بانک ها به کار افتاده اند .

وی افزود: شرایط ما نسبت به زمان جنگ بسیار بهتر است و ملت ما هوشمندتر شده‌اند و ظرفیت تحمل و آستانه تحمل ملت ما بسیار بالاتر رفته است .

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: جوانان و فارغ‌التحصیلان ما و فناوری‌های جدید و استارتاپ‌ها به کمک آمده‌اند .

وی گفت: ما ۱۵ کشور همسایه داریم با ۶۰۰ میلیون جمعیت که صادرات مان را به انها شروع خواهیم کرد و نمی‌توانند جلوی ما را بگیرند .

وی گفت: ما ۴۰ درصد برق و انرژی عراق را تأمین می‌کنیم و ظرفیت ۱۰ میلیون گردشگر داریم که از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد ایران خواهند شد و با تشکیل وزارت گردشگری این وضعیت بهتر می شود .

وی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر سواحل کشور گفت: این ها ظرفیت های خوبی برای فعالیت های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: من با اطمینان می‌گویم که ما از این گردنه تاریخی و این فشارهای اقتصادی عبور خواهیم کرد و آمریکایی ها و هم پیمانان آنها در منطقه با شکست خفت باری مواجه شده اند و ملت ما سرانجام پیروز خواهد شد.