خواص روغن آرگان + تاریخچه روغن آرگان

منبع: گهر

151

1398/7/4

11:41


روغن آرگان یکی از بهترین روغن های طبیعی می باشد که برای پوست صورت از آن استفاده می شود. خاستگاه این روغن از کشور مراکش می باشد. روغن آرگان دارای خواص بسیار زیادی است. برای آشنایی با خواص روغن آرگان این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد روغن آرگان و تاریخچه روغن آرگان و خاصیت روغن آرگان می خوانید.

خواص روغن آرگان + تاریخچه روغن آرگان

www.gahar .ir 04.07.98 5 خواص روغن آرگان + تاریخچه روغن آرگان

خواص روغن آرگان

بومیان جنگل آرگان در مراکش برای نسل‌ها، روغن ارزشمند این مغزها را استخراج کرده‌اند، و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده کرده‌اند. این درختان که به آرامی رشد می‌کنند به قدری مورد تکریم هستند که در سال ۱۹۹۸ جنگل آرگان توسط یونسکو به عنوان یکی از ذخایر بیوسفر (زیست‌کره) به رسمیت شناخته شد. روغن آرگان در زبان عربی زیت الارکان، یا زیت الارجان خوانده می شود. درواقع ارکان یا ارجان در انگلیسی به آرگان تبدیل شده است و از آن جا بدون تغییر به فارسی راه یافته است.

کاربردهای روغن آرگان در طول تاریخ

استفاده از روغن آرگان صرفا به مراکش محدود نمی‌شود. مردم سراسر جهان از خواص روغن آرگان برای درمان عفونت‌های پوستی، نیش حشرات و راش پوستی بهره‌مند شده‌اند. و در حال حاضر در سراسر جهان توسط مردان و زنانی که به دنبال یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی و کاملا موثر برای پوست و موی خود هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از دلایل اصلی شفابخش بودن روغن آرگان این است که سرشار از ویتامین A و ویتامین E است. هرچند روغن آرگان همچنین به میزان فراوانی آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب امگا۶ و اسید لینولئیک دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که هنگامی که این روغن بر روی پوست استعمال می‌شود، التهاب کاهش می‌یابد و در عین حال پوست رطوبت‌رسانی می‌شود.

زمانی که روغن آرگان به صورتی خارجی استفاده می‌شود، توکوفرول ویتامین E، به افزایش تولید سلول کمک می‌کند و سلامت پوست و مو را حفظ می‌کند. به همین دلیل است که شرکت‌های تولید لوازم آرایشی از آن در تهیه‌ی محصولات ضد پیری، و محصولات مراقبت از پوست و موی خود استفاده می‌کنند.

خبر خوب این‌که برای به دست آوردن تمام خواص و مزایای این مغزهای کوچک باارزش، مجبور نیستید محصولات مراقبت از پوست لوکس و گران‌قیمت را خریداری کنید. شما می‌توانید فقط روغن آن را خریداری کنید، و آن را برنامه‌ی زیبایی خود بگنجانید. درست است که روغن آرگان ۱۰۰٪ گران است؛ اما خوشبختانه، فقط یک یا دو قطره  از آن در طول روز مو و پوست را تغذیه می‌کند.

خواص روغن آرگان برای پوست:

روغن آرگان خواص زیادی برای پوست دارد و سبب می‌شود که پوستی نرم، زیبا و سالم داشته باشید. بیایید با هم نگاهی به فواید روغن آرگان برای پوست داشته باشیم:

 روغن آرگان کمک می‌کند که پوستی سالم و درخشان داشته باشیم

این روغن که سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و اسید های چرب ضروری، خواص ترمیم‌کننده‌ی بی‌نظیری دارد. فقط قبل از این‌که به رختخواب بروید کمی از آن را بر روی پوست خود بمالید و آن را ماساژ بدهید تا پوستی نرم، سالم و درخشان به دست بیاورید.

با شروع روند پیری زودرس مقابله می‌کند

سطح هشدار‌دهنده و رو به افزایش آلودگی و اشعه‌ی مضر خورشید، آسیب زیادی به پوست ما می‌رسانند. در نتیجه پوست‌مان از رادیکال‌های آزاد پر می‌شود. این رادیکال‌های آزاد رطوبت پوست را کاهش می‌دهند و سبب خشک شدن پوست می‌شوند. همین موضوع از سوی دیگر، سبب پیری زودرس پوست می‌شود. در حالی که ویتامین E در روغن آرگان مانع آسیب ناشی از رادیکال آزاد می‌شود، ساپونین‌های موجود در آن نیز میزان رطوبت پوست را افزایش می‌دهند و کمک می‌کنند که پوست سفتی، کشسانی و درخشش خود را از دست ندهد.

پوست حساس را تغذیه می‌کند

پوست حساس نیاز به یک برنامه‌ی بسیار دقیق برای تمیز و مرطوب شدن دارد. و روغن آرگان بهترین ماده برای این کار است. خیلی ساده هر شب قبل از خواب کمی از این روغن را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تاپوست‌تان را تغذیه و رطوبت‌رسانی کنید. شما حتی می‌توانید از یک پاک کننده‌ی دارای روغن آرگان در برنامه‌ی حمام خود استفاده کنید.

 دارویی طبیعی برای داشتن لب‌هایی زیبا و جذاب است

اکنون داشتن لب‌هایی صاف و زیبا آسان است. فقط ۳ تا ۴ قطره روغن آرگان را با شکر قهوه‌ای و وانیل مخلوط کنید. از این ترکیب استفاده کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست لب را از بین ببرید و آن درخشش فریبنده را روی لب‌های‌تان پدیدار کنید.

 آکنه را درمان می‌کند و از بروز مجدد آن جلوگیری می‌کند

این روغن که غنی از ویتامین E است و به مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف دارد، یک ماده‌ی ضد التهابی کامل است. افراد مبتلا به آکنه می‌توانند از طبیعت ضد التهابی این روغن برای مبارزه با آکنه استفاده کنند. در نهایت جای جوش‌ها نیز کم‌کم محو می‌شوند و از بین می‌روند.

دارای خواصی است که ترک‌های پوستی را از بین می‌برند

به نگرانی خود بابت ترک‌های روی پوست‌تان پایان بدهید. فقط مقدار کمی از روغن آرگان را در مناطق آسیب‌دیده به طور مرتب ماساژ دهید و تفاوت را مشاهده کنید. معروف است که Triterpenoidهای موجود در این روغن جای زخم را درمان می‌کنند و از پوست در برابر ابتلا به عفونت‌ها محافظت می‌کنند.

درمانی طبیعی برای رفع اختلالات پوستی مختلف است

طبیعت ضد التهابی روغن آرگان همراه با خواصی که پوست را شاداب می‌کنند و به آن لطافت می‌دهند، سبب شده که این روغن درمانی طبیعی برای بیماری‌های مختلف التهابی پوست، مانند آبله مرغان و اگزما باشد.

 ناخن‌ها را صاف و زیبا نگه می‌دارد

ناخن‌هایی براق و صورتی نشانه‌ی خوبی برای سلامتی هستند. برای داشتن چنین ناخن‌هایی می‌توانید از روغن آرگان غنی از ویتامین E استفاده کنید. فقط ناخن‌ها را به طور مرتب با این روغن ماساژ دهید تا تقویت شوند و شفافیت و جلا بگیرند.

 یک کرم اصلاح طبیعی است

از هزینه‌ کردن پول‌تان برای خرید کرم‌های اصلاح گران‌قیمت دست بردارید. روغن آرگان به عنوان یک کرم اصلاح نیز عمل می‌کند. فقط چند قطره از این روغن را روی پوست تمیز بمالید و صورت‌تان را شیو کنید تا از موها خلاص شوید. شما حتی می‌توانید آن را به عنوان یک کرم بعد اصلاح استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته و نرم نگه دارید.

 ماسک طبیعی سفت کننده پوست صورت است

برای سفت کردن پوست صورت و گردن تان می توانید این ماسک را تهیه کنید. به این صورت که یک قاشق روغن آرگان را با سفیده یک تخم مرغ و سه قاشق شیر تازه مخلوط کنید و سپس ۲ قاشق شکر به آن اضافه کنید. این خمیر عالی را روی گردن و صورت تان بمالید و حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس صورتتان را کاملا بشویید و با چند قطره روغن آرگان ماساژ دهید و مرطوب کنید. تاثیر این ماسک بی نظیر است.

 لوسیون خانگی برای زیبایی و طراوت پوست است

طراوت و زیبایی پوست آرزوی هر آدمی روی کره زمین است. روغن طلایی آرگان این کار رابرای شما انجام می دهد. کافی است از دستور تهیه این لوسیون پیروی کنید. ۴ قطره روغن آرگان را با ۲ قطره عصاره گل رز( می توانید از گلاب هم استفاده کنید) مخلوط کنید و با پنبه روی پوست خود بمالید. پس از مدتی تاثیر زیبایی و طراوت آن روی پوست تان شگفت زده تان می کند.

 یک لایه بردار طبیعی خشکی لب است

کافی است یک قطره روغن آرگان را به لب های خود بمالید تا صاف و براق بودن لب هایتان را تجربه کنید. برای این کار می‌توانید چند قطره روغن آرگان را با شکر قهوه ای و عصاره وانیل مخلوط کنید و به شکل دایره ای لب هایتان را ماساژ دهید. هنگام ماساژ مراقب باشید که به لبهایتان آسیب نرسانید و این کار را با دقت انجام دهید. پس از چند دقیقه لبهایتان را بشویید و تاثیر آن را ببینید.

نرم کننده پاشنه پا و از بین برنده ترک کف پایتان است

ترک کف پا علاوه بر اینکه بسیار دردناک و ناراحت کننده است ظاهر بسیار زشتی هم به پاهای شما می دهند. برای اینکه از شر این مشکل خلاص شوید میتوانید قبل از خواب چند قطره سخاوتمندانه از این روغن را کف پایتان بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با یک جوراب کلفت پاهایتان را بپوشانید . پس از چند روز تکرار می بینید که زیبایی و سلامت به پاشنه پای شما برمی گردد.

 مرهم جای بریدگی و آسیب ناشی از تیغ اصلاح است

اگر پس از اصلاح صورت یا بدن تان دچار جراحت یا آسیب دیدگی و سوزش ناشی از تیغ شدید طبیعی ترین و سالم ترین و بهترین درمان می تواند روغن ارگان باشد. بلافاصله چند قطره از روغن ارگان را روی مقداری پنبه بریزید و روی قسمتهای اصلاح شده بدن و صورت تان بمالید. می بینید که علاوه بر رفع جراحت و سوزش و ناراحتی حالت درخشانی و لطافت فوق العاده ای هم به پوست تان داد.

 ماسک روشن کننده پوست است

برای درخشان رو روشن شدن رنگ پوستتان می توانید از یک ماسک عالی آرگان استفاده کنید . به این صورت که ۵ قطره روغن آرگان به علاوه یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را با هم مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست تان ماساژ دهید و سپس با آب سر بشویید. پس از چندبار تکرار خواهید دید چه تاثیر شگرفی در رنگ پوست تان داشته است.

 نرم کننده طبیعی و فوق العاده پوست است

روغن آرگان به سرعت جذب پوست می‌شود و بدون اینکه چربی اضافی روی پوست شما ایجاد کند به درخشندگی و لطافت فوق العاده پوست شما کمک می‌کند. کافی چند قطره روغن آرگان را هر صبح و شب روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اساژ دهید و درخشندگی و اثر ضد چروکی آن را بر پوست خود ببینید.

خواص روغن آرگان ۱۷. روغن آرگان یک آنتی اکسیدان قوی است که از طریق پوست تان هم جذب بدن می شود

درباره خواص این طلای مایع برایتان زیاد گفته ایم اما انجام این کار می‌تواند یک نشاط و شادابی مضاعف به پوست شما بدهد. هر زمان که حمام رفتید چند قطره از روغن آرگان را به آب گرمی که در آن خودتان را می شویید اضافه کنید. و بگذارید چند دقیقه تمام موها و بدن تان را آغشته کند. این باعث می شود خاصیت ضد آنتی اکسیدانی آرگان از طریق پوستتان جذب شود و پوست شما به آسانی انواع ویتامین ها را به خود بگیرد.

خواص روغن آرگان برای مو:

روغن آرگان علاوه بر این‌که خواصی برای پوست دارد، خواص مؤثر دیگری نیز برای موهای‌تان فراهم می‌کند. به خواندن مقاله ادامه بدهید تا در این رابطه بیش‌تر بدانید:

با موخوره‌ها برای همیشه خداحافظی کنید

افرادی که دوست دارند موهای‌شان را بدون ترس از موخوره شدن نوک موها بلند کنند، قطعا باید روغن آرگان را امتحان کنند. استعمال این روغن قدرتمند به طور مرتب بر روی موهای‌تان می‌تواند کمک‌تان کند که از شر موخوره برای همیشه خلاص شوید. این روغن به تک تک تارهای مو نفوذ می‌کند، و آن‌ها را از درون تقویت می‌کند. به این ترتیب موها سالم‌تر و بلندتر و ضخیم‌تر می‌شوند، بدون این‌که نوک موها هیچ گونه آسیبی دیده باشند. فقط آن را به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که شامپو و نرم‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید نیز حاوی همین روغن هستند تا فایده‌ی بیش‌تری ببرید.

 موهای فرفری را تحت کنترل نگه می‌دارد

روغن آرگان که سرشار است از امگا۹ و اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین E، داروی مناسبی برای موهای فرفری غیرقابل‌کنترل است. موهای فرفری را  با مرطوب کردن به شیوه‌ای غیر روغنی، به راحتی نرم و صاف کنید و آن‌ها را تحت کنترل دربیاورید. فقط چند قطره از روغن را کف دست‌تان بریزید، آن را روی موهای‌تان مالش دهید تا صاف شوند. خلاصه بگوییم که این روغن یک نرم‌کننده و حالت‌دهنده‌ی همیشه در دسترس است که می‌توانید همیشه همراه خود داشته باشید!

سبب می‌شود که گیسوانی سالم و درخشان داشته باشید

موها هم درست مانند پوست، در معرض خسارات بی شماری هستند. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی نیز شرایط را بدتر می‌کند. روغن آرگان سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و به همین دلیل توانایی تقویت و صاف کردن مو و بازگرداندن درخشش طبیعی و نرمی آن‌ها را دارد. این روغن را روی موهای‌تان ماساژ بدهید و اجازه بدهید به مدت دست کم ۶۰ دقیقه بماند و سپس آن را شستشو دهید. شما می‌توانید این روش را به عنوان یک درمان مراقبت از موی هفتگی استفاده کنید.

موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی سبب می‌شود که درخشش و سلامت موها از دست بروند، و به آن شدیدا آسیب وارد می‌کند. استفاده از این روغن می‌تواند در تقویت مو از فولیکول گرفته تا نوک موها کمک کند. آسیب‌ها ترمیم می‌شوند، موها یک بار دیگر قوی و هیدراته می‌شوند، و در عین حال کشسانی و استحکام از دست رفته‌ی موها بازمی‌گردد.

 درمان طبیعی شوره‌ی سر است

با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر، شوره‌ی سر که در اثر خشکی پوست سر ایجاد شده‌است، رفع می‌شود. با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر شروع کنید و به آرامی انگشتان دست خود را به صورت دایره‌ای حرکت دهید. این فرآیند را تکرار کنید و به مرور میزان ماساژ را افزایش دهید، تا روغن کم‌کم در ریشه‌ها نفوذ کند. حوله‌ای بزرگ و تمیز را در آب گرم غوطه‌ور کنید، آب اضافی آن را بگیرید و از این حوله برای پوشاندن مو و پوست سر استفاده کنید. با این کار پوست سرتان قطعا هیدراته خواهد شد. سه بار در هفته این درمان را تکرار کنید تا زمانی که از شر شوره خلاص شوید.

 به طور طبیعی موها را حالت می‌دهد

شما می‌توانید از این روغن مغذی غیر چرب و سبک وزن به جای محصولات کارخانه‌ای پر از مواد شیمیایی استفاده کنید. فقط قبل از حالت دادن موها، از جمله صاف کردن آن‌ها و خشک کردن‌شان با سشوار، چند قطره از این روغن را استعمال کنید. این کار تضمین می‌کند که موهای‌تان از آسیب ناشی از حرارت ابزار آرایش مو در امان بماند. در عین حال، کمک می‌کند که در نهایت موهایی نرم و صاف داشته باشید که زیبایی آن دوام بیش‌تری هم دارد.

 ماسک طبیعی برای آبرسانی و زیبایی موها است

می توانید از این روغن طلایی یک ماسک فوق العاده مو بسازید که به ماسک داغ معروف است. ابتدا ۲ قاشق غذاخوری روغن آرگان به علاوه ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۲ قاشق غذاخوری روغن آووکادو را به یک فنجان روغن نارگیل ویرجین اضافه کنید دودقیقه حرارت دهید تا گرم شود. سپس اندکی موهای سرتان را مرطوب کنید و پس از اینکه مطمین شدید روغن ها زیادی داغ نیستند کل موهای سرتان را با روغن گرم ماساژ دهید و یک کلاه پلاستیکی سرتان کنید و ۲۰ دقیقه در حمام بخار بمانید یا از سشوار با باد ملایم استفاده کنید. سپس یک شامپوی خفیف به موهایتان بزنید و با روغن آرگان سرتان را ماساژ دهید. خواهید دید که درخشندگی و لطافت و زیبایی موهایتان با قبل از روغن تراپی واقعا قابل مقایسه نیست.

به عنوان یک نرم کننده قوی و طبیعی برای موهایتان عمل می کند

پس از شستشوی موهایتان می توانید چند قطره از این روغن جادویی به موهای خود بزنید و حسابی ماساژ بدهید و درواقع آرگان تراپی کنید. می بینید که خشکی و وز موهایتان را می گیرد و پس از چند بار استفاده درخشانی و لطافت و نرمی خاصی به موهایتان می بخشد.

باعث رشد بیشتر موی سر می‌شود

روغن آرگان خاصیتی دارد که خیلی سریع بین پولک های مو نفوذ می کند و باعث افزایش مقاومت مو می شود. بهاینترتیب جلوی ریزش موی سر شما را می گیرد و در رشد مو تاثیر زیادی دارد. همچنین به عنوان یک آبرسان قوی به مو عمل میکند و این خودش باعث سلامت و پایداری بیشتر موی سر می شود.

 محافظ در برابر گرمای زیاد برای مو است

گرما و حرارت زیاد می تواند آسیب زیادی به موهای شما بزند. مثلا اگر از آن دسته خانم هایی هستید که مدام سشوآر و اتو مو استفاده می کنید و از آسیب و خشکی موهایتان نگرانید کافی است قبل از اینکه بخواهید اتو مو بکشید چند قطره سخاوتمندانه از این روغن جادویی راب ه موهایتان بزنید و ماساژ دهید. این روغن نقش یک محافظ خوب دربرابر حرارت بالا را برای موهای شما بازی میکند.

خواص روغن آرگان برای سلامتی:

سطح کلسترول را کاهش می‌دهد

روغن آرگان غنی از استرول‌های گیاهی (schottenol و spinasterol) است که در هیچ روغن گیاهی دیگری یافت نمی‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که این استرول‌های گیاهی به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند و جذب کلسترول از طریق روده را نیز مهار می‌کند. همچنین گردش خون را افزایش می‌دهد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. فیتواسترول‌ها اسیدهای چرب اشباع نشده‌ای هستند که باعث افزایش سطح LDL (کلسترول خوب) در بدن می‌شود.

 به سلامت سیستم گوارش بدن کمک می‌کند

اگر دائما  از سوء هاضمه رنج می‌برید، از روغن آرگان استفاده کنید. این روغن باعث افزایش غلظت آنزیم پپسین در شیره‌ی معده می‌شود، بنابراین فرایند هضم را تسهیل می‌کند. روغن آرگان حاوی فلانوئید (زیست‌زردینه) است، نوعی آنتی‌اکسیدان که باعث کاهش التهاب داخلی و خارجی می‌شود.

 به پیشگیری از سرطان پروستات کمک میکند

روغن آرگان به دلیل دارا بود مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای ترمیم آسیب های سلولی بسیار مفید و یاری رسان است. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است روغن آرگان تقسیم سلولی در سرطان پروستات را کم می کند و از این رو جلوی پیشرفت بیماری را می گیرد.

خوب، تا این‌جا با فوایدی که روغن آرگان برای سلامتی، پوست و مو دارد، آشنا شدیم، حالا بیایید ببینیم که چگونه باید این روغن را انتخاب کنیم و چطور از آن استفاده کنیم:

چگونگی انتخاب روغن آرگان مناسب

هرچند معمولا روغن مراکشی و روغن آرگان به صورت هم‌معنا استفاده می‌شوند، اما این دو کمی با هم تفاوت دارند به این دلیل که اولی دارای مواد افزودنی است. بنابراین روغن آرگان خالص را انتخاب کنید.

در این‌جا ۱۰ نکته می‌بینید که مد نظر داشتن آن‌ها در هنگام انتخاب روغن آرگان مفید خواهد بود:

۱. مواد تشکیل‌دهنده را چک کنید:

وجود مواد افزودنی در روغن آرگان می‌تواند از خواص آن کم کند. اطمینان حاصل کنید که روغن شما به هیچ وجه دارای افزودنی نیست و این دقیقا بدان معنا است که روغن نباید هیچ رایحه یا مواد نگهدارنده‌ای داشته باشد.

۲. بسته‌بندی:

این روغن، به شکل خالص، تنها باید در بطری‌های شیشه‌ای تیره بسته‌بندی شود، زیرا قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند خواص آن را از بین ببرد. ابدا روغنی را که دارای بطری پلاستیکی است خریداری نکنید زیرا پلاستیک تاثیر منفی روی این روغن می‌گذارد.

۳. قیمت:

تولید روغن آرگان خالص در کارخانه کاری سخت و پرزحمت است و این یعنی نمی‌توانید آن را با قیمت کم خریداری کنید. مراقب تبلیغاتی باشید که در آن‌ها روغن آرگان قیمتی دارد که به طور وسوسه‌انگیزی پایین است. ممکن است قربانی جعل و تقلب شوید.

۴. رایحه:

این روغن دارای عطر و بوی متمایزی است که در عرض چند ثانیه بعد از تماس با مو یا پوست ناپدید می‌شود. شما ممکن است تصمیم بگیرید که روغن بدون بو را خریداری کنید. با این حال، این امر در واقع می‌تواند شما را از مواد مغذی مختلف پنهان شده در این روغن محروم کند. در مجموع از خرید روغنی که عطر و رایحه‌ی مصنوعی دارد پرهیز کنید.

۵. بافت:

روغن آرگان غیر چرب، لطیف و روان و کمی غلیظ است. این روغن سبک است و به راحتی توسط پوست جذب می‌شود.

۶. رنگ:

روغن آرگانی که برای اهداف آرایشی استفاده می‌شود دارای رنگ طلایی روشن و کم‌رنگ است، در حالی که روغن مورد استفاده دز آشپزی کاملا طلایی است.

۷. مجوزها:

اطمینان حاصل کنید که روغن دارای مجوزهای لازم است و برچسب ۱۰۰٪ خالص یا «تهیه شده در مراکش» را دارد.

۸. شفافیت روغن:

روغن آرگانِ با کیفیت روشن و شفاف است. وجود هر گونه رسوب، حتی به مقدار بسیار کم را بررسی کنید. حضور ناخالصی‌ها در مقادیر کم نیز می‌تواند کارایی و اثربخشی این روغن را مختل کند.

۹. نوع استفاده:

روغن آرگان در دو نوع تولید می‌شود: برای مصارف آشپزی و آرایشی. اطمینان حاصل کنید که نوع مخصوص زیبایی آن را برای برنامه‌ی زیبایی خود انتخاب کنید. در حالی که نوعی که در آشپزی استفاده می‌شوند از مغز آرگان برشته تهیه شده‌است، دومی به منظور حفظ مزایا از مغز خام تهیه می‌شود.

۱۰. محل تولید:

آخرین مورد و البته نه کم‌اهمیت‌ترینِ موارد، محل تولید روغن است که باید آن را شناسایی کنید. اطمینان حاصل کنید که کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی آن دارای مجوزهای لازم است. مجوزها را چک کنید تا قربانی جعل و تقلب نشوید.

نحوه‌ی استفاده از روغن آرگان:

روغن آرگان، چنان‌چه در ابتدا ذکر شد، برای بهبود کیفیت پوست، مو و همین‌طور ناخن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیایید نگاهی سریع داشته باشیم به چگونگی استفاده از این روغن برای بهبود سلامتی و زیبایی پوست و مو!

۱. برای نرم کردن عمیق مو:

فقط چند قطره از این روغن را روی موی شسته شده ماساژ بدهید و موهای خود را شانه کنید. اجازه بدهید تا زمانی که دوست دارید بماند تا به طور عمقی موهای‌تان را نرم کند. روغن مازاد را را با شامپویی ملایم شستشو دهید تا گیسوانی نرم و درخشان به دست بیاورید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، این روش درمانی را دو بار در هفته تکرار کنید.

۲. برای کاهش نشانه‌های ترک‌های پوستی:

۳ قطره روغن را روی کف دست‌تان بریزید و کف دست‌ها را به هم مالش دهید. روغن را در ناحیه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید و به آرامی و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. از این روغن به طور منظم برای محو کردن ترک‌های پوستی استفاده کنید و منطقه‌ی آسیب‌دیده را نرم کنید.

۳. برای آبرسانی پوست:

۳ تا ۴ قطره از این روغن را روی صورت و گردن خود پخش کنید. با استفاده از نوک انگشتان‌تان ، با حرکات مدور به سمت بالا، پوست را ماساژ بدهید تا مرطوب شود. این روش را دو بار در روز برای داشتن پوستی نرم و براق تکرار کنید.

۴. برای نرم و زیبا کردن ناخن‌ها:

۱ قاشق چایخوری از این روغن را داخل یک کاسه‌ی کوچک بریزید. انگشت اشاره‌تان را به آرامی در روغن بزنید و ان را روی ناخن‌ها بمالید. این کار را روزی یک بار ترجیحا قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا بتوانید ناخن‌هایی سالم و شفاف داشته باشید.

طریقه‌ی ذخیره کردن روغن آرگان

ذخیره سازی مناسب این روغن تضمین می‌کند که روغن به مدت طولانی قابل استفاده است.

این روغن را در یک مکان تاریک و خنک و به طور کامل دور از گرما و نور نگه دارید.

از یک بطری یا ظرف شیشه‌ای برای ذخیره‌سازی روغن استفاده کنید چرا که ظروف فلزی یا پلاستیکی ممکن است عناصری داشته باشند که می‌توانند تاثیر منفی روی روغن بگذارند.

روغن آرگان به عنوان گنجینه‌ای غنی از عناصر ضدمیکروب مختلف، آنتی‌اکسیدان‌ها و انواعی از مواد مغذی قدرتمند، در واقع هدیه‌ای ارزشمند از دل مادر طبیعت است. و به این دلیل که کم‌تر در دسترس است، همچنان یکی از پرطرفدارترین روغن‌های گران‌قیمت است. اگر این روغن را دارید، ابدا آن را هدر ندهید. فقط آن را برای پوست و موی‌تان استفاده کنید و تفاوت را ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو