آیت‌الله جنتی: مردم وظیفه دارند نظام را حفظ کنند

منبع: برترین ها

95

1398/7/4

13:08


رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که تاب تحمل این نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند. افرادی هستند که چشم دیدن این نظام را ندارند و تا جایی که بتوانند برای تضعیف نظام تلاش می کنند. این حکومت را باید همان کسانی حفظ کنند که حکومت علی(ع) را حفظ کردند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که تاب تحمل این نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند. افرادی هستند که چشم دیدن این نظام را ندارند و تا جایی که بتوانند برای تضعیف نظام تلاش می کنند. این حکومت را باید همان کسانی حفظ کنند که حکومت علی(ع) را حفظ کردند.

جنتی: از مسئله رهبری غفلت نکنید

آیت الله احمد جنتی:

* اگر از مسأله رهبری غفلت کردیم، ضلالت و گمراهی است. همان طوری که با دست برداشتن از علی(ع) مسأله رسالت زیر سؤال می رود، بنی امیه می آید و کربلا برقرار می شود، در این زمان و آینده همین است. بالأخره اسلام حاکم و ولی امر می خواهد. همان طوری که نمی توانیم قرآن را کنار بگذاریم، ولی امر هم نمی توانیم داشته باشیم.

* تجربه نشان داده که اطاعت از ولی امر موجب نجات از ضلالت ها است. یعنی هر جایی که خطوط غیر مستقیم و ضلالت ها ما را تهدید می کرد، ایشان راهنمایی کرد. اما توطئه‌هایی از داخل و خارج شد برای اینکه مسأله ولایت را زیر سؤال ببرند و دست هم بر نمی دارند. البته ما انتظار نداریم شیطان دست از سر انسان بردارد. این توقع بی موردی است.

* (با بیان اینکه وظیفه خبرگان حفظ و دفاع از ولایت و پیاده سازی مواضع ولایت است): ما باید در صف اول باشیم. همه باید این کار را انجام دهند ولی اولویت با علما و خبرگان است. ما باید مرتب ببینیم که مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان چیست و در مقابل دشمن و دوست چه مواضعی دارد و همان مواضع را خودمان داشته باشیم و به دیگران هم بفهمانیم هرچه غیر از این باشد ضلالت است.

* ما باید پایبند و پایدار باشیم و از مسئولان و مدیران بخواهیم که چرا مسأله تولید را رعایت نمی‌کنید؟ چرا باید وضع تولید ما انقدر عقب باشد؟ چرا باید انقدر بیکاری در این مملکت باشد؟ چرا باید سرمایه ها در بانک ها خوابیده باشد و یا از مملکت خارج شود؟ این وظیفه حتما باید رعایت شود.

* کسانی که تاب تحمل این نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند. افرادی هستند که چشم دیدن این نظام را ندارند و تا جایی که بتوانند برای تضعیف نظام تلاش می کنند. این حکومت را باید همان کسانی حفظ کنند که حکومت علی(ع) را حفظ کردند. ما باید به مردم بفهمانیم این امانتی است که امامتان به شما سپرده است. باید این امانت را حفظ کنیم. سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی دید دیگران نسبت به ما را عوض کرد و به ما نگاه عزت و قدرت می کنند. حفظ حکومت اسلامی به این است که هرچه می خواهند ما را تضعیف کنند، در مقابلش آنها را تضعیف کنیم.

* (با بیان اینکه نتیجه اصلی مقاومت آسایش و رفاه مردم است): امامان جمعه، منبری‌ها و اعضای مجلس‌خبرگان باید هزینه‌ها و دستاوردهای مقاومت را به مردم توجیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو