حجت‌الاسلام تیمورعلی عسگری درباره تأسیس بانک فرهنگیان اظهار کرد: نمایندگان مجلس در این رابطه پیشنهادی را مطرح کردند که در قالب طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دستور کار است و وزیر آموزش‌وپرورش را نیز برای بررسی موضوع دعوت کرده بودند که برنامه مجلس تغییر کرد.

وی افزود: نخستین موضوعی که در کمیسیون برنامه‌وبودجه در قالب طرح پشتیبانی همه‌جانبه از آموزش‌وپرورش پیشنهاد شد، تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا با تأسیس بانک فرهنگیان، صندوق ذخیره فرهنگیان منحل خواهد شد، گفت: سازوکار این موضوع در قالب قانون درنظر گرفته می‌شود و اگر در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شود، به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی عسگری در پاسخ به این پرسش که پیش از این فرهنگیان بانک سرمایه را داشتند اما فعالیت این بانک هیچ نفع خاصی را برای معلمان نداشت، تصریح کرد: بانک سرمایه برای معلمان نبود و صندوق ذخیره جزو سهامداران این بانک بود، به دلیل اتفاقات پش آمده و اینکه معلمان از نظر مادی و معنوی دچار خسران خاصی نشوند، تصمیم گرفته شد تا بانک مخصوص فرهنگیان ایجاد شود که سهامداران آن همان سهامداران صندوقذ خیره فرهنگیان خواهند بود.

وی یادآور شد: ما هم با پیشنهادی که نمایندگان مجلس مطرح کرده‌اند و هم‌اکنون در کارگروهی در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح است، هماهنگ هستیم تا شفافیت خوبی ایجاد شود و وقتی بانک فرهنگیان تأسیس می‌شود دولت از آن پشتیبانی خواهد کرد و این بانک متعلق به همه فرهنگیان است اما سازوکار انتخاب مدیرعامل آن در قانون مشخص خواهد شد.