تجلیل از دو ستاره زن سینما در جشنواره زوریخ

منبع: ایران آرت

157

1398/7/5

16:11


جشنواره فیلم زوریخ از کیت بلانشت و کریستن استوارت دو ستاره هالیوود تجلیل می‌کند.

ایران آرت: در حالی که شماری از فیلم‌های مهم سال از جمله «جوکر» تاد فیلیپس و «جودی» روپرت گولد، از جمله فیلم‌هایی هستند که امسال در جشنواره فیلم زوریخ به نمایش درمی‌آیند، این جشنواره امسال از رونالد امریش، کیت بلانشت و کریستن استوارت تجلیل می‌کند.

به گزارش مهر، امسال ریاست گروه داوران را اولیور استون برعهده دارد و در کنار دونالد ساترلند، خاویر باردم، رونالد امریش و ژولی دلپی در مسترکلاس‌های این جشنواره شرکت می‌کنند.

هیات داوری نیز متشکل از چیرو گوئرا کارگردان کلمبیایی و سازنده فیلم «در انتظار بربرها»، لورا بیسپوری کارگردان ایتالیایی سازنده «فیگلا میا»، سباستین کخ بازیگر آلمانی و تیسیانا سودانی تهیه کننده سوئدی کار داوری را انجام می‌دهد.

امسال آخرین سالی است که نادجا شیلدکنخت و کارل اشپوئری بنیانگذار و کارگردان‌های این جشنواره، مدیریت آن را برعهده دارند. این ۲ از آغاز سال ۲۰۲۰ مدیریت جشنواره را واگذار می‌کنند اما همچنان به عنوان اعضای هیات مدیره فعالیت خواهند کرد.

کریستین یونگن دبیر فرهنگی  روزنامه سوییسی NZZ جایگزین اشپوئری به عنوان مدیر هنری می‌شود و کریستینا هانکه مدیرعامل آژانس سوییس کاوری جایگزین شیلدکنخت خواهد شد.

این جشنواره که کارش را از سال ۲۰۰۵ با ۸ هزار مخاطب آغاز کرد امسال میزبان بیش از ۱۰۴ هزار نفر خواهد بود.

برخلاف فستیوال‌های سینمایی اروپا جشنواره زوریخ از سوی بخش خصوصی برگزار می‌شود و اسپانسرها بودجه ۸۰ درصد از هزینه ۷.۸ میلیون دلاری آن را پرداخت می‌کنند. از فروش بلیت حدود ۱۰ درصد هزینه این جشنواره تامین می‌شود. این جشنواره بیش از ۱۵۰ اسپانسر مالی دارد.

این جشنواره کارش را شب پیش ۲۶ سپتامبر برابر با ۴ مهر با نمایش درام سوییسی «جنگ بهشت: داستان برونو مانسر» ساخته نیکلاس هیلبر شروع کرد که درباره یک حافظ محیط زیست سرشناس است. این فیلم یکی از ۳۶ فیلمی است که امسال در بخش گالا برای اولین بار در این کشور دیده می‌شوند. «لباس‌شویی» استیون سودربرگ، «گزارش» اسکات زد برنز، «فانوس دریایی» رابرت ایگرز، «داستان ازدواج» نوآ باوم‌باخ، «جمینی من» آنگ لی و «سیبرگ» بندیکت اندروز از دیگر فیلم‌هایی هستند که در این بخش جشنواره نمایش داده می‌شوند.

در بخش رقابت بین‌المللی ۱۴ فیلم به نمایش درمی‌آید.

بخش «نگاه جهان جدید» نیز امسال با تمرکز بر سینمای کامبوج فعالیت می‌کند و ۱۴ عنوان فیلم از نسل جدید فیلمسازان کامبوجی را ارایه می‌کند.

در بخش نشست زوریخ نیز کارگاه‌هایی با حضور چهره‌های صنعت داخلی و بین‌المللی سینما برگزار می شود.

امسال هشتمین دوره رقابت موسیقی فیلم بین‌المللی نیز در این جشنواره برگزار می‌شود که با حضور ۳۲۱ اثر از آهنگسازان بین‌المللی رکوردی در این زمینه به جای گذاشته است. از این میان آثار ۵ آهنگساز به عنوان فینالیست برای دریافت جایزه این بخش رقابت می‌کنند.

پانزدهمین دوره جشنواره زوریخ از ۲۶ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۴ تا ۱۴ مهر) برگزار می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو