گودزیلا بر صدر گیشه سینما نشست

منبع: ایران آرت

144

1398/3/13

12:04


با عقب‌نشینی "علاء‌الدین"، فیلم "گودزیلا" با فروش ۱۷۹ میلیون دلاری در صدر گیشه سینمای جهان قرار گرفت.

ایران آرت: فیلم جدید "گودزیلا" که از پنج شنبه در ۷۵ منطقه جهان راهی سینماها شد به جز سینماهای آمریکا، ۱۳۰ میلیون دلار فروش داشته که پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

این فیلم علمی تخیلی هیولایی در آمریکا ۴۹ میلیون دلار فروش کرد و در مجموع در جهان ۱۷۹ میلیون دلار بلیت فروخت.

به گزارش مهر، مایل دووگرتی کارگردانی این فیلم را برعهده داشته و کایل چندلر، میلی بابی براون و بردلی ویتفورد بازیگران آن هستند. دووگرتی همراه زک شیلدز و مکس بورنستاین فیلمنامه این فیلم را نوشته‌اند و فیلم دنباله‌ای بر فیلم "گودزیلا" محصول ۲۰۱۴ و سی و پنجمین فیلم از فرنچایز گودزیلا محسوب می‌شود. همچنین این فیلم سومین فیلم از دنیای هیولایی کمپانی لجندری و سومین فیلم گودزیلاست که آن را به‌طور کامل یک استودیوی هالیوودی ساخته‌است. برای تولید این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده است.

فیلم قبلی این مجموعه با عنوان "کونگ: جزیره جمجمه" سال ۲۰۱۷ راهی سینماها شده بود.

"گودزیلا: سلطان هیولاها" بهترین افتتاحیه را در چین با فروش ۷۰ میلیون دلاری شروع کرد و در ژاپن ۸.۴ میلیون دلار فروخت. در مکزیک نیز ۴.۶ میلیون دلار حاصل اکران این فیلم در ۳ روز بود.

دیگر فیلم تازه وارد هفته "راکت‌من" محصول پارامونت به کارگردانی دکستر فلچر فیلمی موزیکال درباره زندگی التون جان بود که ۱۹.۲ میلیون دلار از نمایش در ۴۰ منطقه به دست آورد و با محاسبه فروش آن در بازار داخلی در مجموع ۵۶ میلیون دلار فروش کرد. در فرانسه ۱.۸ میلیون دلار و در آلمان ۱.۵ میلیون دلار حاصل اکران اولیه این فیلم بود.

در عین حال "علاءالدین" محصول دیزنی این هفته ۷۸ میلیون دلار دیگر در بازار بین‌المللی فروخت و مجموع فروشش را در کمتر از دو هفته به ۴۴۶ میلیون دلار رساند. این فیلم با فروش ۴۲.۳ میلیون دلار در آمریکا در دومین هفته اکرانش در سینماها فیلم دوم شد. این فیلم که ساخته گای ریچی است در ۱۰ روز ۱۸۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۶۰.۹ میلیون دلار در دیگر مناطق جهان فروش کرده است.

دیگر فیلم روی پرده دیزنی یعنی "انتقام‌جویان: پایان بازی" نیز همچنان به فروشش ادامه داده و ۸.۶ میلیون دلار دیگر در آمریکا و ۱۶.۴ میلیون دلار در بازار جهانی فروش کرد تا مجموع فروشش را به ۲.۷۱۳ میلیارد دلار برساند. این فیلم هنوز ۷۵ میلیون دلار از "آواتار" با فروش ۲.۷۸ میلیارد دلار عقب است تا بتواند پرفروش‌ترین فیلم دنیا بشود.

دیگر فیلم تازه وارد سینماها "زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲" محصول یونیورسال بود که با افتتاحیه ۱۷.۲ میلیون دلار از ۹ بازار بین‌المللی کارش را شروع کرد. روسیه با فروش ۱۱.۶ میلیون دلار بیشترین استقبال را از این فیلم به عمل آورد.

"ما" فیلم ترسناک روانشناختی یونیورسال و بلاوم‌هاوس دیگر تازه‌وارد این هفته است که با فروش ۲.۸ میلیون دلار از نمایش در ۳۱ بازار بین‌المللی ظاهر شده است. تیت تیلور کارگردان این فیلم و اوکتاویا اسپنسر بازیگر آن است. این فیلم که با بودجه ۵ میلیون دلاری ساخته شده در آمریکا ۱۸.۲۶ میلیون دلار فروخت و در مجموع در جهان رقم ۲۱ میلیون دلار را برای اولین آخر هفته اکرانش ثبت کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو