نکات عکاسی در فصل پاییز

منبع: گهر

738

1398/7/5

16:48


فصل پاییز یکی از فصل های بسیار زیبا و پر از رنگ سال است ، توجه به نکات عکاسی در فصل پاییز عکس های زنده تر و زیبا تری برای شما ثبت خواهد کرد. در این مطلب نکات عکاسی در فصل پاییز را برای شما خواهیم گفت.

نکات عکاسی در فصل پاییز

paaeizzzzz نکات عکاسی در فصل پاییز

فصل پاییز ازجمله فصل های سال می باشد که باعث جذب عکاسان زیادی به مکان های دیدنی دنیا می شود. گرفتن عکس از ریزش درختان پاییزی یک تجربه ارزشمند است؛ زیرا فرصت های بسیار منحصربه فردی برای گرفتن عکس از نمایش خیره کننده رنگ ها فراهم می کند. عکسبرداری از رنگ های پاییزی نیاز به کسب دانش درمورد ابزارها و تکنیک های عکاسی، که دراین زمینه به خوبی عمل می کنند، دارد.

جستجوی مکان

898636 Gahar ir نکات عکاسی در فصل پاییز

مسلما با دیدن تغییر رنگ طبیعت در فصل پاییز مشتاق می شوید که به بیرون از خانه بروید و از رنگ های پاییزی عکس بگیرید. اما بهتر است قبل از آن کمی وقت صرف جستجوی مکان هایی بکنید که می خواهید از آنها دیدن کنید. دلیل اصلی این کار اختلاف در زمان برگ ریزان و تغییر رنگ درختان در مکان های مختلف است. حتی اختلاف جزئی در میزان ارتفاع تاثیر زیادی روی زمان تغییر رنگ درختان در فصل پاییز می گذارد.

بعلاوه، ممکن است جریان های فصلی و سایر الگوهای آب و هوایی وجود داشته باشد که دقیقا ممکن است هنگام تغییر رنگ ها در فصل پاییز تغییر کنند. خشکسالی، بارش باران، باد، دماهای سرد و بارش زودهنگام برف، همگی روی زمان تغییر رنگ درختان و ریزش برگ های آنها تاثیر می گذارد. بنابراین یک برنامه ریزی خوب که از قبل انجام شده باشد بسیار مهم است. بهتر است قبل از هرچیز محل موردنظر را شناسایی کنید و از ساکنین محلی اطلاعات کسب کنید. بدین ترتیب، می توانید بدانید که سفر خود را دقیقا چه زمانی آغاز کنید.

برای دست یافتن به بهترین رنگ ها، عکس های خود را هنگام طلوع خورشید بگیرید

برای گرفتن عکس، طلوع خورشید بهتر از غروب خورشید است؛ بنابراین اگر بتوانید صبح زود از خواب بیدار شوید، شانس این را خواهید داشت که از مناظر بسیار منحصربه فرد و جالب عکس بگیرید. در فصل پاییز، شب ها معمولا بسیار سرد است. این تغییرات شدید هوا می تواند منجر به ایجاد مه شود؛ و یا اگر در کنار یک دریاچه بخواهید عکس بگیرید، ممکن است شاهد بخارشدن آب دریاچه باشید که منظره را برای گرفتن عکس بسیار جذاب تر می کند. و به دلیل هوای تازه، می توانید کوه هایی که در دوردست قرار دارند را نیز در منظره عکس بیاندازید. گرفتن عکس از طلوع خورشید در فصل پاییز می تواند بسیار ارزشمند باشد و ارزش بیدارشدن از خواب را دارد.

صبرکردن پس از غروب خورشید

773595 Gahar ir نکات عکاسی در فصل پاییز

پدیده ای به نام غروب دوم وجود دارد که می تواند بعد از پایین رفتن خورشید از خط افق اتفاق بیافتد. دربعضی مواقع تجربه عکاسان اینگونه بوده است که غروب اصلی خورشید برای گرفتن عکس از نظر آنها نسبتا کسل کننده بوده و رنگ های کمی داشته است؛ اما، هنگام غروب دوم، حدودا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد از غروب اصلی خورشید، رنگ های خیره کننده ای برای گرفتن عکس ایجاد شده است. همراه کردن آن با رنگ های پاییزی منجر به ایجاد عکس های منحصربه فردی می شود که گرفتن چنین عکس هایی هنگام طلوع خورشید غیرممکن است. ازآنجایی که هنگام غروب خورشید، سطح نور به طرز قابل توجهی پایین می رود، رنگ های لطیفی از سمت افق ایجاد می شود که باعث رنگ آمیزی منظره به شکلی متفاوت می شوند.

استفاده از فیلتر پولارایزر

یکی از ابزارهای ضروری عکاسی از رنگ های پاییزی، فیلتر پولارایزر است. اگر تاکنون فکر می کردید که فیلترهای پولارایزر تنها برای اضافه کردن رنگ به آسمان مناسب هستند، نیاز است تا از نحوه ی واقعی کار این فیلترها بیشتر آگاه شوید.

اول اینکه، اصلی ترین هدف یک فیلتر پولارایزر کاهش انعکاس ها و بازتاب ها است. هنگام گرفتن عکس از شاخ و برگ های رنگارنگ پاییزی متوجه خواهید شد که نور تابیده شده می تواند باعث مسطح و کدر به نظر رسیدن درختان و بوته ها شود (این حالت به خصوص پس از بارش باران قابل توجه تر است).

با یک فیلتر پولارایزر می توان چنین بازتاب هایی را به طرز قابل توجهی کاهش داد و رنگ واقعی منظره نشان داده شود. به همین دلیل استفاده از این نوع فیلترها هنگام گرفتن عکس از شاخ و برگ درختان و آبشارها، به دلیل جلوگیری کردن از بازتاب های نور، بسیار کمک کننده است. هنگام گرفتن عکس از طلوع و به خصوص غروب خورشید، استفاده از فیلتر پولارایزر نه تنها بی فایده نیست بلکه درصورت استفاده درست می تواند مه خفیفی که در منظره عکس به وجود می آید را نیز کم کند.

تاثیر فیلتر پولارایزر نمی تواند باهمان نتیجه مشابه در پردازش عکس ایجاد شود. درحالی که می توان بدون استفاده از فیلتر GND (فیلتر تراکم خنثی تدریجی)، با استفاده از HDR مخصوص یا تکنیک های ترکیب، یک عکس تک ایجاد کرد، از بین بردن بازتاب ها در مرحله پردازش غیرممکن است. کاهش غبار عکس نیز در مرحله پردازش کار طاقت فرسایی است. به همین دلیل، بهترین کار نصب فیلتر پولارایزر روی دوربین می باشد که ابزاری ضروری برای عکاسی در طبیعت محسوب می شود.

شناخت سوژه عکس

هنگام گرفتن عکس پاییزی، بسیاری از عکاسان به جای فکرکردن درمورد سوژه عکس، که بسیار مهم تر است، در تله جستجوی رنگ ها می افتند. برای مثال، خیلی ها فکر می کنند که رنگ ها به خودی خود می توانند باعث ایجاد عکس زیبایی شوند؛ اما، حقیقت اینگونه نیست، به خصوص اگر عکس فاقد سوژه مناسب باشد. عکس گرفتن از رنگ ها به تنهایی مانند گرفتن عکس از یک آسمان رنگی است؛ مگر اینکه یک ویژگی متمایز یا یک طرح جالب وجود داشته باشد؛ درغیر اینصورت باعث ایجاد عکس هایی کسل کننده با ترکیب بندی ضعیف می شود

بهتر است به دنبال سوژه ای جالب و منحصربه فرد در رنگ ها باشید و سعی کنید تا باتمرکز روی آن ناحیه باعث برجسته و مشخص شدن سوژه و الگو شوید. در این حالت، عکس شما بیشتر شبیه یک عکس به خوبی طراحی شده خواهد بود. بنابراین تنها به جای پیداکردن یک گروه درخت های زیبا، به دنبال چیزی باشید که برجسته و بارز باشد. اگر چنین سوژه هایی را نتوانستید پیدا کنید، جستجوی خود را به طرح ها و بافت های تکرارشونده بسط دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو