درمان جوش صورت در بارداری با روش های خانگی و مطمئن

درمان جوش صورت در بارداری با روش های خانگی و مطمئن


منبع: زیبامون

261

1398/7/6

10:56


برای درمان جوش و آکنه در دوران بارداری روش های مطمئن و موثری وجود داره که در این بخش از زیبامون به تعدادی از این روشها اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

درمان جوش صورت در بارداری با روش های خانگی و مطمئن

دوران بارداری یکی از تجربه های شیرین و شگفت انگیز برای تمام خانم هاست اما ممکن هست با برخی تغییرات در داخل و یا بیرون از بدن همراه باشه و مشکلاتی رو برای مادران ایجاد کنه! ایجاد جوش و آکنه های بارداری یکی از این مشکلات هست که معمولا خانم های باردار، برای درمان و از بین بردن این جوش ها به دنبال درمان های خانگی و بی خطر هستند.

جوش هایی که در دوران بارداری ایجاد می شوند با جوش های دوران نوجوانی بسیار متفاوت بوده و معمولا به دلیل تغییرات هورمونی بسیار زیادی که در دوران بارداری وجود داره، ایجاد میشن. افرادی که مستعد ایجاد جوش و آکنه هستند، مطمئنا در این دوران نیز با جوش های زیادی مواجه خواهند شد و لازم هست که از روش های بی خطر و مطمئن برای درمان جوش های بارداری استفاده کنید تا هیچ آسیبی نه برای خودتان و برای جنین ایجاد نشود.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تعدادی از روش های مطمئن و بی خطر برای درمان جوش در دوران بارداری آشنا شوید.

 

دلایل ایجاد جوش و آکنه در دوران بارداری چیست؟

 

جوش در بارداری

 

هورمون ها و عدم تعادل هورمونی اصلی ترین عامل در ایجاد جوش و آکنه است و زمانی که یک خانم در دوران بادرای به سر می برد با تغییرات هورمونی بسیار زیادی مواجه خواهد شد که همین تغییرات دلیلی برای ایجاد جوش هستند! معمولا این جوش ها در سه ماهه اول بارداری ایجاد می شوند زیرا بدن در این مدت بیشترین تغییرات هورمونی رو تجربه میکنه و اگر در سه ماه اول بارداری جوش نزنید، احتمال ایجاد این جوش ها در سه ماهه دوم و سوم بسیار کمتر خواهد بود. 

ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت یکی از مواردی هست که تحمل کردن اون بسیار سخت بوده و به همین دلیل خانم ها دوست دارند با استفاده از روش های مختلف این جوش ها رو از روی پوست از بین ببرند. در ادامه به تعدادی از روشهای خانگی و کم خطر برای درمان جوش در بارداری اشاره کرده ایم.

 

درمان جوش در دوران بارداری با روغن نارگیل

 

 روغن نارگیل

 

روغن نارگیل دارای خواص ضدمیکروبی بسیار خوبی بوده و برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش و آکنه بسیار موثر هست. علاوه بر این روغن نارگیل طبیعی خاصیت نرم کنندگی، آبرسانی و تغذیه کنندگی نیز برای پوست داره.

برای استفاده از این روش خانگی به مقداری روغن نارگیل طبیعی نیاز داریم. ابتدا پوست رو به طور کامل تمیز کرده و خشک کنید. قسمتهایی از پوست صورت که دچار جوش و اکنه شده اند رو با روغن نارگیل ماساژ دهید و اجازه بدید این روغن شب تا صبح روی پوست بمونه و صبح روز بعد پوست رو با آب گرم بشویید. هرشب این روش رو تکرار کنید تا به تدریج جوش و اکنه از روی پوست محو شود.

 

درمان جوش صورت در بارداری با آلوئه ورا

 

آلوئه ورا

 

آلوئه ورا یکی از مواد طبیعی و فوق العاده برای درمان انواع مشکلات پوستی هست و تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست داره. ژل آلوئه ورا دارای ترکیباتی هست که برای درمان جوش صورت بسیار موثر بوده و مواد مغذی و ترکیبات تقویت کننده موجود در این گیاه، باعث جوانسازی و حفظ شادابی و سلامت پوست خواهند شد.

برای استفاده از این درمان خانگی به یک برگ آلوئه ورا تازه نیاز داریم. برگ رو برش بزنید و ژل داخل گیاه رو خارج کرده و در ظرف مناسبی بریزید. پوست صورت رو تمیز کنید و بعد این ژل رو به تمام قسمتهای پوست صورت بمالید و اجازه بدید به مدت 30 دقیقه روی پوست بمونه و بعد آن را بشویید. از این روش هرشب قبل از خواب استفاده کنید تا جوش صورت درمان شود.

 

زردچوبه برای درمان جوش صورت در دوران بارداری

 

زردچوبه

 

زردچوبه یک ضد عفونی کننده طبیعی است و نه تنها باعث از بین رفتن عفونت های ایجاد کننده جوش و آکنه می شود بلکه یکی از مواد طبیعی و عالی برای بهبود رنگ پوست هست.

برای استفاده از این روش به یک قاشق زردچوبه و مقداری آب نیاز داریم. زردچوبه رو با مقداری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنه و بعد این خمیر رو بر روی پوست و قسمتهایی که دارای جوش هست بمالید و اجازه بدید یک ساعت روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو آبکشی کنید. این روش رو میتونید هر روز و تا زمانی که جوش صورت درمان بشه، تکرار کنید.

 

 لیمو برای درمان جوش صورت در دوران بارداری

 

لیمو

 

لیمو به طور طبیعی دارای ترکیبات ضد جوش هست و به همین دلیل هست که در ترکیبات بسیاری از محصولات ضد جوش مورد استفاده قرار می گیره. آب لیمو دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و باعث تعادل در PH پوست بوده و در از بین بردن جوش و اکنه بسیار موثر است.

برای استفاده از این روش باید مقداری مساوی از آب لیمو تازه رو با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک گوش پاک کن روی جوش ها بمالید. اجازه بدید آب لیمو یک ساعت روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو با آب بشویید. این روش رو دوبار در روز (صبح و شب) تکرار کنید تا به تدریج جوش صورت درمان بشه.

 

مطالب پیشنهادی:

توصیه هایی برای داشتن موهای زیبا در دوران بارداری

رنگ کردن مو در دوران بارداری بله یا خیر؟

زیبایی و مراقبت‌ های پوستی در دوران بارداری

کاهش وزن و تناسب اندام در دوران قبل و بعد از بارداری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو