چگونه از پر خوری جلوگیری کنیم؟

چگونه از پر خوری جلوگیری کنیم؟


منبع: زیبامون

178

1398/7/6

11:06


هم عوامل جسمی و هم عوامل احساسی میتونن باعث پر خوری شوند. اما با استفاده از راه کارهای این بخش از زیبامون، میتونید از پرخوری جلوگیری کنید و تناسب اندام خودتون رو حفظ کنید!

چگونه از پر خوری جلوگیری کنیم؟

همه ما تا یک حدی میتونیم در برابر پر خوری مقاومت کنیم و پرخوری در افراد مختلف، با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند، متفاوت هست! به طور کلی پر خوری رو میتونیم به دریافت بیش از حد غذا و کالری در طول روز تعریف کنیم که گاهی این پر خوری آگاهانه انجام می گیره و گاهی هم به دلیل فشارهای عصبی و جسمی که دارید ممکنه نا آگاهانه دچار پر خوری شوید!

ما در این بخش از زیبامون دات کام به چند تا راه کار و توصیه برای جلوگیری از پر خوری اشاره کرده ایم که با رعایت این نکات میتونید تناسب اندام خودتون رو به بهترین شکل ممکن حفظ کنید و پر خوری رو تا حد ممکن کاهش بدید. با ما همراه باشید.

 

خوراکی های موجود در کابینت و کشوها را خالی کنید

چیپس، شکلات، کیک، آبنبات و سایر خوراکی هایی که معمولا در کشو یا کابینت ها وجود دارند رو خالی کنید تا وسوسه خوردن این خوراکی ها کاهش پیدا کنه. دور نگه داشتن خوراکی هایی که باعث افزایش پر خوری می شوند از ذهن و از دسترس، ساده ترین راه برای کنترل پر خوری هست.

 

چیپس

 

بیشتر بخوابید

خواب تاثیر خیلی خوبی در بهبود سیستم بدن داره و هنگامی که بدن به اندازه کافی نخوابیده باشه کارایی خودش رو از دست میده! مطالعات نشان داده هست که اگر در طول شبانه روز کمتر از 7 تا 8 ساعت خوابیده باشید، در طول روز، احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت و هوس خوردن غذاهای با کالری و کربوهیدارت زیاد در بدن افزایش پیدا میکنه. پس به اندازه کافی بخوابید!

 

مقدار گرسنگی بدن را به خوبی بررسی کنید

وقتی احساس گرسنگی پیدا میکنید بهتره از خودتون بپرسید که چقدر گرسنه هستید؟ فکر کردن در این رابطه میتونه به شما کمک کنه تا احساس واقعی رو در خودتون پیدا کنید و مقدار مناسب غذا برای رفع گرسنگی بدن رو تعیین کنید و ممکنه فقط با یک میان وعده ساده و کم کالری این احساس گرسنگی برطرف بشه.

 

آب بنوشید

ما معمولا احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم! برای اثبات این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که ما نمتونیم بیشتر از 3 روز بدون آب زندگی کنیم اما میتونیم تا 3 هفته بدون غذا به زندگی ادامه بدیم! پس بهتره همیشه یک بطری آب در دسترس داشته باشید و در زمان هایی که احساس گرسنگی دارید مقداری اب بنوشید! 

 

آگاهانه غذا بخورید

تلویزیون را خاموش کنید، موبایل و لپ تاپ را کنار بگذارید و فقط بر روی غذا خوردن تمرکز کنید. خوردن آگاهانه نه تنها به شما کمک میکنه تا از طعم غذا لذت ببرید بلکه بر روی مقدار غذایی که میخورید هم تمرکز خواهید داشت و پر خوری نمی کنید. 

 

ماکارونی

 

استفاده از پروتئین و فیبر در وعده های غذایی

این 2 ماده غذایی احساس سیری خیلی خوبی رو در بدن ایجاد میکنند و مانع از پر خوری خواهند شد. پس سعی در هر وعده غذایی مقدار زیادی فیبر مصرف کنید و پروتئین را نیز در بشقاب غذای خود جای دهید.

 

از بشقاب های کوچک استفاده کنید

مطالعات نشان داده هرچه بشقاب شما برای غذا خوردن بزرگ تر باشه، احتمال پر خوری هم بیشتر خواهد بود. پس توصیه میشه از بشقاب های کوچک برای غذا خوردن استفاده کنید. بشقاب کوچک حجم غذای شما رو زیاد نشون میده و از این طریق مانع از پر خوری خواهد شد.

 

بشقاب سالاد

 

قبل از غذا، سالاد بخورید

بهتره قبل از خوردن غذای اصلی، بشقاب خودتون رو با سالاد و سبزیجات پر کنید. این سبزیجات حجم معده رو پر می کنند و باعث میشن تا خیلی زودتر احساس سیری داشته باشید و پر خوری نیز نخواهید کرد.

 

آهسته غذا بخورید

وقتی آهسته غذا می خورید، روند هضم غذا در بدن نیز بهتر خواهد شد و مواد مغذی موجود در خوراکی ها و غذا زودتر در معده آزاد می شود. این کار باعث میشه تا هورمون سیری خیلی زود در بدن ترشح بشه و احساس گرسنگی بدن از بین خواهد رفت. بهتره غذا خوردن در هر وعده 20 دقیقه طول بکشد. با انجام این کار، متوجه خواهید شد که هم کمتر خورده اید و هم احساس سیری خوبی دارید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو