بیوگرافی ساعد سهیلی و ماهور الوند بازیگران سریال نهنگ آبی

بیوگرافی ساعد سهیلی و ماهور الوند بازیگران سریال نهنگ آبی


منبع: زیبامون

889

1398/7/6

11:17


در این پست از زیبامون، بیوگرافی ساعد سهیلی و ماهور الوند از بازیگران مجموعه ی نهنگ آبی را ببینید.

بیوگرافی ساعد سهیلی و ماهور الوند بازیگران سریال نهنگ آبی

مجموعه ی نمایش خانگی نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی و نویسندگی بهرام توکلی، یک مجموعه با ژانری اجتماعی-معمایی است. این مجموعه 30 قسمت دارد و به تازگی به اتمام رسیده است. از بازیگران مجموعه ی نهنگ آبی می توان به: ساعد سهیلی، ماهور الوند، حسین یاری، ویشکا آسایش، لیلا حاتمی، آزاده صمدی، ستاره پسیانی و حمید رضا آذرنگ اشاره کرد. در ادامه به بیوگرافی ساعد سهیلی و ماهور الوند، بازیگران این مجموعه ی نمایش خانگی می پردازیم، با زیبامون همراه باشید.

 

نهنگ آبی

ساعد سهیلی بازیگر مجموعه ی نمایش خانگی نهنگ آبی

ساعد سهیلی بازیگر 32 ساله، متولد 30 بهمن 1366 در شهر مشهد است. ساعد فرزند سعید سهیلی، کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا دارد که اخیرا از شهرت و محبوبیت خوبی برخوردار شده است. همچنین دو خواهر به نام های صبا و سارا دارد که در تئاتر مشغول به فعالیت هستند. ساعد اولین کار هنری خود را در 14 سالگی با بازی در فیلم شب برهنه به کارگردانی سعید سهیلی آغاز کرد و اولین کار حرفه ای خود را با بازی در فیلم تلویزیونی میان ماندن و رفتن تجربه کرد. ساعد سهیلی فارغ التحصیل رشته ی گرافیک از دانشگاه آزاد است.

 

ساعد سهیلی و سینا مهرداد

 

شهرت این بازیگر جوان از سال 90 با بازی در فیلم گشت ارشاد شروع شد و در ادامه با بازی در فیلم های 50 کیلو آلبالو، کلاشینکف و گشت ارشاد 2 بیشتر شد.

 

ساعد سهیلی

 

ساعد سهیلی با یک دختر دو رگه ی فرانسوی به نام گلوریا هاردی ازدواج کرد. گلوریا در فیلم کیمیا در نقش دختر کیمیا ایفای نقش کرد و به شهرت رسید. آن ها از نحوه ی آشنایی شان در یکی از مصاحبه هایشان می گویند: زمانی که ساعد سهیلی برای جشنواره ی فیلم به پاریس رفته بود با گلوریا برخورد می کند با هم آشنا می شوند و عاشق هم می شوند و ازدواج می کنند. گلوریا مادری ایرانی و پدری فرانسوی دارد که بعد از آمدن به ایران به علت علاقه اش به بازیگری در کلاس های آزیتا حاجیان شرکت می کند.

 

ساعد سهیلی  و همسرش

 

بیوگرافی ماهور الوند بازیگر مجموعه ی نمایش خانگی نهنگ آبی

ماهور الوند بازیگر جوان سینما متولد 22 تیر 1373 است. پدر او سیروس الوند از کارگردان های به نام سینمای ایران محسوب می شود. ماهور فارغ التحصیل رشته ی کارگردانی تئاتر از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او یک خواهر کوچک تر به نام آهو دارد. ماهور الوند تجربه ی شاگردی استاد سمندریان را دارد و مدرک کلاس های بازیگری ایشان را دریافت کرده است. در سال 1394 در فیلم دختر به ساخته ی رضا میرکریمی نقش آفرینی کرد و اولین تجربه ی رسمی او در سینما رقم خورد. اما شهرت او با فیلم ملی و راه های نرفته اش شکل گرفت. او با نقش آفرینی در این فیلم به کارگردانی تهمینه میلانی در کنار میلاد کی مرام همبازی شد و توانست شهرت خوبی پیدا کند. او اخیرا در سریال نهنگ آبی به ایفای نقش پرداخته است و در کنار بازیگران به نامی همچون حسین یاری، فرهاد آئیش، لیلا حاتمی و آزاده صمدی بازی کند. از دیگر آثار او می توان به چهار راه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی و هتریک به کارگردانی رامتین لوافی اشاره کرد.

 

ماهور الوند

 

ماهور الوند برای بازی در فیلم سینمایی هتریک توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای  سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر را کسب کند. این فیلم داستان زوج جوانی را روایت می کند که به مهمانی دعوت شدند. نقش این زوج را امیر جدیدی و پریناز ایزدیار بازی می کنند. از طرفی کیوان دوست این زوج با بازی صابر ابر با شخصی جدید به نام رها با بازی ماهور الوند وارد رابطه شده است و در این مهمانی حضور دارند. این 4 نفر در راه برگشت به خانه تصادف می کنند و داستان اصلی فیلم شروع می شود.

 

ماهور الوند

 

مطالب پیشنهادی:

بیوگرافی بازیگران نقش اصلی فیلم سینمایی متری شیش و نیم

بیوگرافی جنیفر آنیستون

بیوگرافی هری استایلز + عکس

بیوگرافی ایشا گوپتا + عکس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو