نکات مهم و ساده برای حفظ سلامتی بدن و زیبایی

نکات مهم و ساده برای حفظ سلامتی بدن و زیبایی


منبع: زیبامون

350

1398/2/27

22:46


برای اینکه سلامت بدن حفظ بشه و بتونید زندگی سالم تر و بهتری داشته باشید لازم هست تا با چند نکته کاربردی و مهم در رابطه با سلامتی بدن آشنا شوید. این نکات مهم رو در زیبامون بخوانید.

نکات مهم و ساده برای حفظ سلامتی بدن و زیبایی

گاهی اوقات اینطور تصور میشه که برای حفظ سلامتی باید هزینه، زمان و تلاش بسیار زیادی داشته باشیم اما در واقع شما میتونید با استفاده از چند تا ترفند و نکته ساده و کاربردی و تبدیل این نکات ساده به یک عادت روزمره و همیشگی، زندگی سالم تری داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم چند نکته سلامتی ساده و مهم رو به شما آموزش بدیم تا با استفاده از این نکات بتونید زندگی بهتر، سالم تر و عالی تری داشته باشید. با زیبامون دات کام همراه باشید.

 

استفاده از آب انگور طبیعی برای درمان میگرن

 

آب انگور برای درمان میگرن

 

اگر از سردردهای میگرنی رنج میبرید و به دنبال یک راه حل طبیعی برای درمان این دردهای مزمن و آزار دهنده هستید، توصیه میشه از اب انگور طبیعی استفاده کنید. از آنجایی که میگرن معمولا به دلیل عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز مانند سروتونین ایجاد میشه، آب انگور میتونه این مشکل رو خیلی راحت برطرف کنه. اگرچه آب انگور یک مسکن برای این مشکل نیست اما میتونه تاثیرات پیشگیری کننده خیلی خوبی داشته باشه. پس اگر احساس کردید سردردهای میگرنی در حال شروع شدن هستند، بهتره به سراغ نوشیدن یک لیوان آب انگور تازه بروید.

انگور غنی از ویتامین C، A و B2 هست که میتونن از بروز سردردهای میگرنی جلوگیری کنند. ویتامین B2 که معمولا با نام ریبوفلاوین شناخته می شود، کمک میکنه تا مواد شیمایی در مغز تعادل داشته باشند و از این طریق از بروز میگرن جلوگیری میکنه.

 

مصرف ماهی سالمون (قزل آلا) برای داشتن موهای سالم و براق

 

ماهی سالمون برای داشتن موهای سالم

 

همه ما دوست داریم که موهای سالم، زیبا و براقی داشته باشیم اما بیشتر اوقات با موهایی ناسالم مواجه هستیم که زیبایی خوبی ندارند. نکته ای که در این رابطه وجود داره این هست که رژیم غذایی و چیزهایی که در طول روز میخوریم تاثیر مستقیمی بر روی سلامت پوست و مو دارند و میتونند زیبایی و سلامت موها رو هم تحت تاثیر قرار دهند. 

ماهی قزل آلا یک پیشنهاد عالی برای حفظ سلامت، زیبایی و درخشش موهاست. این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین D هست که برای حفظ سلامت پوست ومو لازم و ضروری هستند.

علاوه بر این امگا3 باعث چرب نگه داشتن فولیکول های مو میشه و از این طریق در حفظ سلامت فولیکول های مو موثر هست و از آنجایی که امگا 3 نوعی پروتئین هست، کمبود آن در بدن باعث کاهش رشد طبیعی موها میشه. پس هرچه ماهی قزل آلا بیشتری مصرف کنید، موهای سالم تر و براق تری خواهید داشت. 

 

کاهش وزن با استفاده از ترکیب آب، لیمو و نمک!

 

لیمو و آب و نمک

 

این یک واقعیت شناخته شده هست که آب لیمو و لیمو تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت بدن داره اما اغلب استفاده از نوشیدنی های گازدار یا انرژی زا رو به نوشیدن آب لیمو ترجیح میدهیم!

لیمو و نمک دو عنصر جادویی هستند که تاثیر خیلی خوبی در سم زدایی از بدن دارند و کمک میکنند تا کاهش وزن بهتر و سریع تری داشته باشید. این ترکیب باعث افزایش حرکت روده ها میشه و اشتها رو هم کاهش میده و به همین دلیل در کاهش وزن تاثیر خیلی خوبی دارند. استفاده از مقداری نمک و آب لیمو در آب میتونه متابولیسم بدن رو افزایش بده و انرژی بدن رو بدون دریافت کالری بیشتر زیاد میکنه و تولید گرما بیشتر در بدن، در کالری سوزی و کاهش وزن هم موثر خواهد بود.

 

سفید کردن دندان ها با استفاده از میوه!

 

سفید کردن دندانها

 

داشتن دندان های سفید کمک میکنه تا لبخند زیباتر و چهره جذاب تری داشته باشید و همچنین اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت! برای سفید و شفاف شدن دندان ها نیازی نیست هزینه زیادی انجام بدید؛ زیرا میتوانید با استفاده از میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان، خیلی راحت لکه های زرد رنگ دندان رو از بین ببرید و دندان های سفید و درخشانی داشته باشید!

توت فرنگی یکی از این میوه هاست که در کنار طعم دلپذیر و خوبی که داره، باعث میشه تا لکه های زرد از روی دندان ها پاک بشن و دندون هاتون رو سفیدتر میکنه.

سیب هم به عنوان یک پاک کننده طبیعی برای دندون ها عمل میکنه و همچنین باعث خوشبو شدن دهان هم میشه.

پرتقال هم یکی دیگه از میوه های خیلی خوب برای سفید شدن دندان هاست. این میوه میتونه اسید دهان رو خیلی راحت خنثی کنه و از این طریق از پوسیدگی دندان ها هم جلوگیری خواهد کرد.

 

خوردن صبحانه 30 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب

 

خوردن صبحانه

 

یکی دیگه از توصیه هایی که برای حفظ سلامت بدن وجود داره این هست که درست 30 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب، حتما صبحانه بخورید. حتی اگر در این زمان احساس گرسنگی ندارید، به هیچ عنوان وعده صبحانه رو به زمان دیرتری موکول نکنید. اهمیت این موضوع زمانی که قصد کاهش وزن دارید بیشتر هم میشه.

طبق گزارش ثبت ملی کنترل وزن، افرادی که وعده صبحانه رو نیم ساعت بعد از بیدار شدن از خواب میل میکنند، در رژیم غذایی کاهش وزن خود موفق تر بوده و کاهش وزن بهتری رو تجربه کرده اند.

 

سفید کردن ناخن ها با خمیر دندان

 

سفید کردن ناخن با خمیر دندان

 

همونطور که خمیردندون میتونه خیلی راحت دندون هاتون رو سفید کنه پس میتونه تاثیر خوبی هم در سفید شدن ناخن ها داشته باشه. چرا که جنس ناخن ها و دندون ها هر دو از کراتین هست و به همین دلیل خمیر دندون میتونه خیلی راحت زردی ناخن ها رو هم از بین ببره.

برای استفاده از این ترفند فقط باید مقدار کمی از خمیر دندون رو بر روی یک مسواک تمیز قرار بدید و بعد روی ناخن ها رو به آرومی مسواک بکشید. اجازه بدید خمیر دندون یک دقیقه روی ناخن ها بمونه و بعد به طور معمول ناخن ها رو بشویید و از نتیجه آن شگفت زده بشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو