کودک نه ساله، آشنایی با رفتارهایشان در این سن

منبع: نی نی بان

113

1398/7/11

00:33


رفتار ها و شخصیت بچه ها در هر سنی از رشد تغییر می کند در سن نه سالگی نیز تغییراتی در رفتار کودک ایجاد می شود که با شناختن روانشناسی کودک ۹ ساله می توانید با این کودکان در این رده سنی بیشتر آشنا شوید.
یکی از دغدغه های اصلی خانواده در زمینه تربیت کودکان این است که چگونه در هرسنی با فرزندانشان رفتار کنند زیرا در هر رده سنی رفتار های خاصی در کودک ایجاد می شود که با شناختن خصوصیات رفتاری کودک در هر سنی به راحتی می توانند با او رفتار کنید، نه سالگی کودکان نیز یکی از سنینی می باشد که باید در ابتدا با خصوصیات این رده سنی آشنا باشید در ادامه مطلب به روانشناسی کودک ۹ ساله می پردازیم.
احساس کودکان در سن نه سالگی رشد می کند و به بلوغ می رسد و از مستقل بودن لذت می برند در صورتی که هنوز به والدین خود نیاز دارند و خصوصیات رفتاری وی نیز تغییر می کند که در ادامه با خصوصیات کودکان نه ساله بیشتر آشنا خواهید شد:

مستقل شدن
یکی از ویژگی های که در کودکان نه ساله ایجاد می شود استقلال می باشد که کارهایش را به تنهایی می توانند انجام دهند و از رفتن به سینما، تقسیم نظرات و افکارشان و همچنین خوابیدن در منزل دوستان لذت می برند.

داشتن اعتماد به نفس
از دیگر ویژگی های روانشناسی کودک ۹ ساله به شدت علاقه دارند که توسط دیگران پذیرفته شوند و از انتقاد کردن شرمگین و ناراحت می شوند و نظر دوستان برایشان اهمیت دارد بنابراین والدین می توانند در مورد اهمیت مستقل و هر آنچه که درست است با کودک نه ساله شان صحبت کنند حتی اگر مخالف نظر دیگرن باشد سپس کودک شان تشویق کنند تا انتخاب بهتری داشته و با خود و دوستانشان با مهربانی رفتار کند.

استرس داشتن
کودکان نه ساله نیز مانند بسیاری از بزرگسالان برای انجام کارهای روزانه خود استرس دارند در این رده سنی تکالیف کودکان بیشتر می شود به همین دلیل شرکت در فعالیت های فوق برنامه مانند موسیقی و ورزش نیاز به تمرین دارد که برای بیشتر کودکان نه ساله انجام این کار ها سبب استرس و ناراحتی آن ها می شود.

تقویت مهارت های فیزیکی
از دیگر روانشناسی کودک ۹ ساله قوی بودن مهارت حرکتی این کودکان نسبت به کودکان دیگر می باشد در نتیجه این توانایی سبب می شود که مهارت های فیزیکی مانند سرعت و قدرت و فعالیت بدنی دیگر مانند رقص را در خود تقویت می کنند و به دلیل اینکه کودکان نه ساله تعادل، هماهنگی و تحمل بیشتری دارند بعضی از آن ها می توانند در ورزش هایی مانند شنا، اسکیت ، فوتبال و بسکتبال شرکت کنند.

مهارت خواندن و نوشتن
خواندن و نوشتن یکی از مهارت های کودک نه ساله می باشد و می توانند احساسات و نظرات خود را با لغت های پیچیده ای بیان کنند بنابراین والدین می توانند از آن انتظار داشته باشند تا انواع مختلفی از متون تخیلی و واقعی مانند : داستان های تاریخی، بیوگرافی و اشعار را بخوانند همچنین قادر هستند با استفاده از مواد لازم تحقیق کنند و پس از به دست آوردن اطلاعات کافی گزارشی تهیه نمایند.

کنجکاو بودن
از دیگر ویژگی روانشناسی کودک ۹ ساله کنجکاو بودن در مورد جهان اطرافش می باشد و ممکن است درباره هر چیزی سوال بپرسند و می توانند نظرشان را در مورد چیزها بگویند که این رده سنی بهترین زمان برای معرفی کتابخانه به منظور دریافت اطلاعات درمورد چیزهای مورد علاقه او می باشد کودکان در این رده سنی دارای تمرکز بالایی می باشند و از تحقیق کردن لذت می برند بنابراین والدین می توانند آن ها را حمایت و تشویق کنند.

لجباز بودن
به دلیل اینکه کودک در این رده سنی در آستانه نوجوانی می باشند بیشتر از قبل لجباز و نافرمان می شود و به خاطر داشته باشید که سرکوب کردن کودک در این سن اشتباه و غلط است و سبب می شود کودک روحیه جنگجو به خود بگیرد.

پر حرف بودن
از دیگر ویژگی کودکان نه ساله پر حرف بودن او می باشد بنابراین به او اجازه دهید تا با دوستانش صحبت کند زیرا در این وضعیت از اتحاد یک احساس مقاومتی به دست می آورد.
به طور کلی می توان گفت روانشناسی کودک ۹ ساله آن قدر هم دشوار نیست بنابراین اگر شاد باشید و محیط خانه را پر از آرامش کنید به راحتی می توانید کودک نه ساله تان را تربیت کنید، امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را با روانشناسی کودک ۹ ساله آشنا کنیم تا با کمک مطلب گفته شده با این کودکان در این رده سنی بیشتر آشنا شوید، اگر تمایل دارید در زمینه روانشناسی کودک اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو